HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Bilder er foreløbig dårligere enn på hfs3, men det regner jeg med endrer seg. Bilder i innlegg endrer seg til bare filnavn etter en stund. Og legger seg dobbelt i innlegg og som vedlegg. Finner fremdeles ingen roter bilde funksjon.
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Pekeren er ikke synlig.. Den benyttes når du trykker på trådtittel slik at du kommer til siste uleste, men det ser ikke ut til at den henger helt med etter åpning. Litt snodig siden alle nye innlegg er merket med orange boks med teksten ny. Da er det i alle fall noe som er kjent.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Bilder er foreløbig dårligere enn på hfs3, men det regner jeg med endrer seg. Bilder i innlegg endrer seg til bare filnavn etter en stund. Og legger seg dobbelt i innlegg og som vedlegg. Finner fremdeles ingen roter bilde funksjon.
    Kan du gi meg link til en tråd hvor bilde har endret seg til kun "vedleggslink"?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hvor finner man peker til siste uleste? Eller er det høvdingmat?
    Trykk på «Gå til ny» oppe til høyre. Det blir ikke riktig første gangen man er inne, men deretter fungerer det som tidligere.
    5A1B398C-750E-44A2-8A65-C530D80B273E.jpeg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hva med å forandre navnet på forsiden? Feks fra «alle artikler» til «noen artikler» 😉
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Kan du gi meg link til en tråd hvor bilde har endret seg til kun "vedleggslink"?
    Trondmegs anlegg. Jeg har akkurat reredigert innholdet for tredje gang. Det endrer seg forresten ikke til vedleggslink, men til filnavnet som tekst.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    I tråden din ser jeg bildene nå, men regner med at du har redigert, eller lagt ut nytt innlegg, for jeg ser også at du har slettet noen innlegg.

    For at jeg skal kunne løse evnt. problemer, så må jeg se feilen før de rettes på av deg selv. Når du opplever dette neste gang, så la innlegget stå, og send meg en link til innlegget.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Pekeren er ikke synlig.. Den benyttes når du trykker på trådtittel slik at du kommer til siste uleste, men det ser ikke ut til at den henger helt med etter åpning. Litt snodig siden alle nye innlegg er merket med orange boks med teksten ny. Da er det i alle fall noe som er kjent.
    HFS4 har ikke full oversikt over hvem som har lest hva, og en måte å resette dette på er å bruke "Merk forumet som lest". Da vil alle "nye innlegg" forsvinne, og det vil fungere som normalt fremover. (Såfremt jeg forstod meldingen din riktig)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel HiFi Sentralen og ikke bare Sentralen :)
    Ser bra ut på mobil, men ikke desktop.

    Vis vedlegget 637299
    Dette skyldes at vi skal endre navn til AltmuligSentralen, hehe.

    Nei, dette skyldes at jeg ikke har lagt ut korrekt logo for Retina-visning, og jeg skal rette på dette i løpet av dagen.

    Og, en annen ting, vedlegg vises som linker i sitater (se sitatet i dette innlegget som eksempel) - det er slik Xenforo fungerer som standard, og en av de tingene som jeg vurderer å endre på. Dette er ingen bug, og Xenforo har også valgt å gjøre alle sitater veldig korte + en les mer link for å se hele sitatet, men det har jeg allerede endret på. Sitater bør vises i sin fullhet, og de bør vise bildene også. Det er slik vi er vant til å ha det.
     
    Sist redigert:

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    HFS4 har ikke full oversikt over hvem som har lest hva, og en måte å resette dette på er å bruke "Merk forumet som lest". Da vil alle "nye innlegg" forsvinne, og det vil fungere som normalt fremover. (Såfremt jeg forstod meldingen din riktig)
    Det var bare et svar på et tidligere innlegg hvor en spurte hvordan man fikk se uleste.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Enig i at mobilvisning fungerer bedre på hfs4, men hvis mulig hadde det vært fint med mulighet for fullskjermvisning på mobil også.

    Er alltid noe smårusk med nye versjoner, men det ser jo stort sett veldig bra ut. Bra jobba! 👍
    Gamle HFS3 hadde to separate websider - en for mobil og en for pc. De brukte helt forskjellig koding, men hentet samme info fra samme database.

    HFS4 har kun en webside, og den er repsonsiv. Det benyttes det som kalles "break points" i css kodingen, hvilket på forståelig norsk betyr at det ligger en detektor på nettsiden som først avgjør hvilken skjermstørrelse, browser og operativsystem som benyttes av brukeren, og deretter hentes rette koder ut for å tilpasse siden til din skjerm. Jeg har brukt mye tid på å sørge for at forsiden, torget og gallerivisning av tråder skal vises korrekt uansett hvilken skjerm du bruker. Selve forumet var allerede tilpasset av Xenforo.

    Med andre ord - ingen fullskjermodus slik vi var vant til, men jeg skjønner at dette ble en vane for mange.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Kjipt. Da foreslår jeg at listen over nye innlegg og siste fra torget forlenges betraktelig på hva er nytt siden. Hjem-siden blir uaktuell å bruke så hva er nytt er det nye hjem. Snakker nå om kvasiversjonen på mobil
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Ser ikke ut som at den overførte signaturen kan redigeres noe sted.
    Den kan det nå, men det er satt noen begrensninger på hva som er tillatt i signaturer, og jeg har justert det litt.

    Støttemedlemmer har flere muligheter med tanke på signatur, og støttemedlemmer kan også redigere tittelen under brukernavnet.

    Jeg kommer i løpet av helgen med en samlet oversikt over hva ulike brukergrupper har mulighet til.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Kjipt. Da foreslår jeg at listen over nye innlegg og siste fra torget forlenges betraktelig på hva er nytt siden. Hjem-siden blir uaktuell å bruke så hva er nytt er det nye hjem. Snakker nå om kvasiversjonen på mobil
    På "Hva er nytt" så viser første fane (Nytt innhold) en liten oversikt fra ulike seksjoner. Hvis du trykker på fanene øverst så kan du velge f.eks. og kun se nye innlegg fra forumet, Torget osv.

    Raden med faner kan enkelte dras til høyre og venstre på mobil.

    hfs-mobil-faner.png
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har sett dette, men det var ikke akkurat det jeg skrev eller mente. Det får bli et kompromiss å leve med.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det var bare et svar på et tidligere innlegg hvor en spurte hvordan man fikk se uleste.
    Fungerer veldig bra, takk for hjelpen. Liker HFS4 mer og mer. Tror vi alle må tenke på at det ikke er mer enn 12 timer siden lansering.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Mulig det rapporterte bildeproblemet var forårsaket av undertegnede. Som de fleste andre skyldte jeg på andre årsaker enn meg selv. Sier fra hvis det kommer tilbake. Har enda ikke funnet ut hvordan bilder roteres, men det kommer nok en vakker dag.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Mulig det rapporterte bildeproblemet var forårsaket av undertegnede. Som de fleste andre skyldte jeg på andre årsaker enn meg selv. Sier fra hvis det kommer tilbake. Har enda ikke funnet ut hvordan bilder roteres, men det kommer nok en vakker dag.
    Det er alltid alle andre som har skylda :D

    Fra spøk til alvor så kan det tenkes at vi vil støte på noen problemer underveis, men det er da viktig å sende meg en link som viser problemet.

    Jeg skal også se nærmere på dette med bilderotering, og jeg trodde faktisk det lå innebygget i Froala editor (hvilket er navnet på editoren vi bruker), og jeg har glemt dette når vi holdt på med all koding. Jeg skal høre med Froala om vi kan endre på filene hvis det er noen mulighet for det. Dette var jo en av de tingene som jeg lovte, og med software er alt mulig.

    Problemet er nok bilder fra Iphone, og Apple lager gode produkter, men de er litt sære når det gjelder software, og det er irriterende at de aldri følger noen standarder, men alltid skal lage sine egne. Det er det samme med push-meldinger - her er det en standard som de fleste følger, men Apple vil at folk skal lage dedikerte Apps som kan lastes ned fra Appstore. Fra et økonomisk ståsted så er Apple smarte, men for programmere er det mindre heldig :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    En ting jeg fant ut ved bildeopplasting er at de blir liggende som vedlegg hvis du ikke velger frimerke eller fullsize. Heller ikke min skyld 😉
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Bildeopplasting har flere muligheter:

    1. Laste opp i innlegg som full-size
    2. Laste opp i innlegg som miniatyr
    3. Ligge som vedlegg

    På forumet:

    Her anbefaler jeg å laste opp bilder som full-size i innlegget, enten ved å laste opp alle bildene først med "Legg til vedleggs-knappen --> deretter plassere dem i innlegget.

    Eller bruke bilde-ikonet i editoren for å laste opp bilder underveis mens en skriver.

    På Torget:

    1. Her anbefaler jeg å laste opp bilder med "Legg til bilder-knappen" og deretter IKKE legge de i innlegget.
    2. Det er mulig å laste opp bilder i innlegget når en lager annonse på Torget, men bilder som er innvendig innlegget vil ikke vises som småbilder under hovedbildet.

    Det finnes ikke mange bruktbørser som tillater brukerne å laste opp bilder i selve annonseteksten, men noen ganger kan det være nyttig hvis en ønsker å fremheve eller vise noe som tekst ikke kan --> "et bilde taler 1000 ord". Men, generelt så vil annonsen se bedre ut hvis en ikke laster opp bilder i selve innlegget, men bare lar de være som som vedlegg.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Savner (eller finner ikke) en direkte måte å gå til siste uleste på fra oversikten.

    Trykker man på trådens navn får man den fra start - og man kan da trykke "gå til ny" oppe til høyre . Greit at det er to trykk i stedet for ett, men man må jo gjerne vente på at førstesiden skal laste før man kommer videre. Noe som jeg regner med kan ta tid om det er mye mediainnhold som skal lastes.

    Man kan jo også trykke på datoen for siste melding helt til høyre. Men da kommer man til siste innlegg og ikke siste uleste.

    -

    Ellers finner jeg heller ingen måte å stille inn hvor mange poster man vi se per side, slik man tidligere kunne.

    .. eller ser dette forbausende bra ut.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Savner (eller finner ikke) en direkte måte å gå til siste uleste på fra oversikten.

    Trykker man på trådens navn får man den fra start - og man kan da trykke "gå til ny" oppe til høyre . Greit at det er to trykk i stedet for ett, men man må jo gjerne vente på at førstesiden skal laste før man kommer videre. Noe som jeg regner med kan ta tid om det er mye mediainnhold som skal lastes.

    Man kan jo også trykke på datoen for siste melding helt til høyre. Men da kommer man til siste innlegg og ikke siste uleste.

    -

    Ellers finner jeg heller ingen måte å stille inn hvor mange poster man vi se per side, slik man tidligere kunne.
    1.Forumoversikten linker til siste "Unread", men ettersom HFS4 ikke har lagret dine tidligere leste innlegg, så vil det ta litt tid før databasen er oppdatert med hva du har og ikke har lest. Dette vil gå seg til.

    2. Nei, du kan ikke velge hvor mange innlegg du kan se pr. side. Ikke slik det er nå ihvertfall, men mulig jeg kan lage en løsning for det etterhvert.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    1.Forumoversikten linker til siste "Unread", men ettersom HFS4 ikke har lagret dine tidligere leste innlegg, så vil det ta litt tid før databasen er oppdatert med hva du har og ikke har lest. Dette vil gå seg til.

    2. Nei, du kan ikke velge hvor mange innlegg du kan se pr. side. Ikke slik det er nå ihvertfall, men mulig jeg kan lage en løsning for det etterhvert.
    Ah, ja ser det nå. Når jeg nå trykker på navnet på tråden her så kom jeg til siste. Da vil det funke å gå inn i hvert underforum og trykke merk som lest, da resetter man det hele en gang for alle. ... eller enda bedre, bare trykke merk forumet som lest fra forsiden i forumavdelingem.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.303
    Antall liker
    1.740
    Sted
    Bergen
    Hei
    Beklager hvis dette er adressert andre plasser, men jeg har ikke klart å finne... Har innlagte annonser på Torvet blir fjernet ifm. omleggingen? La inn en annonse denne uken som jeg ikke klarer å finne. Dersom Ja så håper jeg at det bare er å legge den inn på nytt?

    Ellers ser det veldig bra ut, selv om jeg kun liker heimesjefens egne kaker...
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.330
    Antall liker
    2.564
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Beklager hvis dette er adressert andre plasser, men jeg har ikke klart å finne... Har innlagte annonser på Torvet blir fjernet ifm. omleggingen? La inn en annonse denne uken som jeg ikke klarer å finne. Dersom Ja så håper jeg at det bare er å legge den inn på nytt?

    Ellers ser det veldig bra ut, selv om jeg kun liker heimesjefens egne kaker...
    Legg inn på nytt.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    altså, alt er egentlig samme faen for min del, det viktigste er å la folk få velge mellom (automatisk) mobiltilpasning eller vanlig visning.
    men da er altså løpet kjørt for akkurat dette, så jeg får holde kjeft og prøve å vende meg til ting.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det er alltid alle andre som har skylda :D

    Fra spøk til alvor så kan det tenkes at vi vil støte på noen problemer underveis, men det er da viktig å sende meg en link som viser problemet.

    Jeg skal også se nærmere på dette med bilderotering, og jeg trodde faktisk det lå innebygget i Froala editor (hvilket er navnet på editoren vi bruker), og jeg har glemt dette når vi holdt på med all koding. Jeg skal høre med Froala om vi kan endre på filene hvis det er noen mulighet for det. Dette var jo en av de tingene som jeg lovte, og med software er alt mulig.

    Problemet er nok bilder fra Iphone, og Apple lager gode produkter, men de er litt sære når det gjelder software, og det er irriterende at de aldri følger noen standarder, men alltid skal lage sine egne. Det er det samme med push-meldinger - her er det en standard som de fleste følger, men Apple vil at folk skal lage dedikerte Apps som kan lastes ned fra Appstore. Fra et økonomisk ståsted så er Apple smarte, men for programmere er det mindre heldig :)
    For kuriositetens skyld kan du jo ta en titt på innlegg #1876 i min tråd, trondmegs bla bla etc. På mac er det et spørsmålstegn og på iPhone er det navnet på en jpeg-fil. Det er jeg som har fått det til, men det er programvaren som har tillatt det og viser det slik etter ca en time etter å ha vært et bilde i et innlegg. Jeg kan avsløre hvordan jeg fikk det til etterhvert hvis det har interesse.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Test, bildeopplasting: Gikk dårlig. Bildet er for stort, men har vært postet tidligere. Mulig jeg er litt rusten efter lengre tids absens. men jeg gjorde som jeg pleier, markerte bildet og trykket kopier. Trykket så knappen last opp bilder/filer nederst t.v.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvor blir telefonnummeret av i min annonse? (Sony MDS-JA20ES) Det er ikke synlig i annonsen. Når jeg sjekker annonsen uten å være innlogget kan jeg heller ikke se dette...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Hvor blir telefonnummeret av i min annonse? (Sony MDS-JA20ES) Det er ikke synlig i annonsen. Når jeg sjekker annonsen uten å være innlogget kan jeg heller ikke se dette...
    Telefonummeret kommer frem i popupen som dukker opp når du trykker på "Kontakt selger". Hvis du ønsker å dele telefonnummere med ukjente besøkende så har du all mulighet til å skrive ditt tlf. nummer i selve annonseteksten (f.eks. nederst i teksten).
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Test, bildeopplasting: Gikk dårlig. Bildet er for stort, men har vært postet tidligere. Mulig jeg er litt rusten efter lengre tids absens. men jeg gjorde som jeg pleier, markerte bildet og trykket kopier. Trykket så knappen last opp bilder/filer nederst t.v.
    Det beste er å lagre bildet på en egen maskin, eller ta et bilde med mobilen, og deretter laste opp.

    Alternativt kan du laste inn et eksternt bilde ved å trykke på "Bildeikonet" i editoren, og deretter velge Av Url, og så taste inn linken til bildet.

    Jeg tviler på at bildet er for stort da det ikke foreligger noen begrensning på øvre størrelse med unntak av en grense på maks filstørrelse på 15mb (hvilket burde være mer enn nok).

    Er bildet større enn 1920x1080px vil det bli nedskalert av serveren.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Set at nå man kan lese OT uten å være pålogget, regner med at det da er søkbart også fra nettet generelt. Husker det ble endel problemer tidligere at dette var mulig.

    Edit testet å søke på nye ot tråder på google og de kom opp med en gang. Vet ikke om dette er et bevisst valg eller en forglemmelse.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Set at nå man kan lese OT uten å være pålogget, regner med at det da er søkbart også fra nettet generelt. Husker det ble endel problemer tidligere at dette var mulig.
    Dette ble endret på før overgangen til HFS4, og noe jeg valgte å gjøre pga. Corona-krisen, og det faktum at debatten her på HFS hadde mye interessant informasjon.

    Jeg sperret Off-Topic i sin tid pga. mange heftige religions-debatter som skapte litt problematikk på daværende tidspunkt.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du skal kopiere et bilde fra nett - før musa over bilde, høyreklikk, og trykk på "Kopier bildeadressen".

    Trykk på bildeikonet i editoren her, og velg "Av URL", og deretter høyreklikk i feltet og velg "Lim inn" (eller paste på engelsk).

    paste-bildet.jpg


    Det bør fungere helt fint, men du kan ikke bruke "Last opp bilder" knappen nedenfor editoren til å gjøre dette. Den er kun for å hente bilder fra din maskin eller telefon.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det er alltid alle andre som har skylda :D

    Fra spøk til alvor så kan det tenkes at vi vil støte på noen problemer underveis, men det er da viktig å sende meg en link som viser problemet.
    @Høvdingen Hvordan foretrekker du at vi melder problemer? Her i denne tråden, pm eller andre måter? Jeg meldte et problem i post #29 i denne tråden. Hvis det er en bug er det ganske seriøse saker...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    @Høvdingen Hvordan foretrekker du at vi melder problemer? Her i denne tråden, pm eller andre måter? Jeg meldte et problem i post #29 i denne tråden. Hvis det er en bug er det ganske seriøse saker...
    Det du ser er profilinnlegg, og ikke private meldinger. Dette er innlegg som ble skrevet i profilen til ulike medlemmer, og en funksjon som ikke ble så mye brukt på HFS3. Det er nok noen som har skrevet meldinger på denne måten som kanskje burde skrevet dem i private meldinger, men overføringen har skjedd helt etter boka, og profilinnlegg på HFS3 var åpent for alle å lese.

    Alle brukere kan slette profilinnlegg som er skrevet under profilen deres, og jeg har vurdert å fjerne profilinnlegg fra "Hva er nytt" ettersom jeg er klar over at enkelte at disse "meldingene" burde vært skrevet under private meldinger.

    Og bruk tråden her til å rapportere. Jeg sov når du skrev innlegg 29, så jeg har ikke rukket å svare alle ennå.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Hvis du skal kopiere et bilde fra nett - før musa over bilde, høyreklikk, og trykk på "Kopier bildeadressen".

    Trykk på bildeikonet i editoren her, og velg "Av URL", og deretter høyreklikk i feltet og velg "Lim inn" (eller paste på engelsk).

    Vis vedlegget 637557

    Det bør fungere helt fint, men du kan ikke bruke "Last opp bilder" knappen nedenfor editoren til å gjøre dette. Den er kun for å hente bilder fra din maskin eller telefon.
    Ok. Da ble det noe klarere. Last opp bilde/filer knappen skal altså ikke benyttes. Takker nok en gang for info :).
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Oppdatering: Jeg har fjernet profilinnlegg fra "Hva er nytt --> nytt innhold", og jeg har økt antall innlegg fra forumet.

    Det er fortsatt mulig å se nyeste profilinnlegg i egen fane under "Hva er nytt --> Nye profilinnlegg.

    Husk at profilinnlegg er offentlig selv om de ligger under respektive profiler. Eier av profilen kan slette innlegg på sin profilside.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Oppdatering: Jeg har fjernet profilinnlegg fra "Hva er nytt --> nytt innhold", og jeg har økt antall innlegg fra forumet.

    Det er fortsatt mulig å se nyeste profilinnlegg i egen fane under "Hva er nytt --> Nye profilinnlegg.

    Husk at profilinnlegg er offentlig selv om de ligger under respektive profiler. Eier av profilen kan slette innlegg på sin profilside.
    Smart (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn