Herrrlig

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Skal bli godt å se europeiske topplag på Lerkendal utover de kalde høstkvelder igjen.
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
BT skrev:
Skal bli godt å se europeiske topplag på Lerkendal utover de kalde høstkvelder igjen.
Enig! Det blir et friskt pust i forhold til det drittlaget som har Lerkendal som hjemmebane ;D. Forøvrig litt snedig at Elfenbenskysten har klart å kuppe Lerkendal som hjemmebane ::).

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
F.R.A.N.K skrev:
BT skrev:
Enig! Det blir et friskt pust i forhold til det drittlaget som har Lerkendal som hjemmebane ;D. Forøvrig litt snedig at Elfenbenskysten har klart å kuppe Lerkendal som hjemmebane ::).
Aner jeg et snev av "overtoner" her...? ::) ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
johna skrev:
F.R.A.N.K skrev:
BT skrev:
Frank kalles visstnok bare Adecco for tiden. Ikke spør meg hvorfor. ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
johna skrev:
F.R.A.N.K skrev:
BT skrev:
Åh, det ordner seg nok raskere enn vi strengt tatt vil........ :p ;)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Trekning idag kl. 18:00----->

A.
AC MILAN Drømmetrekning for RBK med tanke på å gå videre er vel sånn ca.
BARCELONA A. Samme egentilg. blir 2 tap uansett.
LIVERPOOL B. AEK eller PSV
INTER MILAN C. STEAUA eller SPORTING
ARSENAL D. RBK
REAL MADRID
CHELSEA
MANCHESTER UNITED

B.
VALENCIA
LYON
PORTO
SEVILLA/AEK ATHENS
PSV EINDHOVEN
ROMA
BENFICA
WERDER BREMEN

C.
CELTIC
SCHALKE
STUTTGART
STEAUA BUCHAREST
CSKA MOSCOW
SPORTING LISBON
LAZIO
MARSEILLE

D.
RANGERS
SHAKHTAR DONETSK
BESIKTAS
OLYMPIAKOS
FENERBAHCE
SLAVIA PRAGUE
DYNAMO KIEV
ROSENBURG

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.831
Torget vurderinger
35
Sevilla slår nok AEK Athen, så drømmetrekningen for RBK (i forhold til å gå videre) må være:

Arsenal
Benfica
Steaua Bucharest
RBK

Verre ville det være å trekke:

Chelsea
Valencia
Stuttgart
RBK

Selv håper jeg de trekker Arsenal, for da skal jeg til Trondheim i rødt og hvitt ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
johna skrev:
BT skrev:
johna skrev:
F.R.A.N.K skrev:
BT skrev:
Åh, det ordner seg nok raskere enn vi strengt tatt vil........ :p ;)
Kjempeartig med Roesebåerg (leses på fotballtrøndersk). Champions League blir ikke helt det samme uten. Eneste norske laget som kan være i stand til å hamle opp med lag på nest øverste hylle.

Mvh. Adecco

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
R.E.S. skrev:
Sevilla slår nok AEK Athen, så drømmetrekningen for RBK (i forhold til å gå videre) må være:
Uff ja, blingsa litt. De har jo 2-0 å gå før møtet i Athen 3.9.

G

Gjestemedlem

Gjest
Drømmmetrekningen for RBK bli nok å få så mange som mulig av de store kjente lagene (Barcelona, ManU, Liverpool, Milan etc. slik at de får gode inntekter og en opplevelse for spillerene.

De har ikke store muligheter til å gå videre uansett og da er det litt nedtur å møtte møte STUTTGART, SLAVIA PRAGUE eller STEAUA BUCHAREST i stedet.

Nå nok de ukjente lagene gode også men det er nok litt mer stas å spille på Nou Camp enn RSK Olimpiyskiy..

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.831
Torget vurderinger
35
Gjestemedlem skrev:
Drømmmetrekningen for RBK bli nok å få så mange som mulig av de store kjente lagene (Barcelona, ManU, Liverpool, Milan etc. slik at de får gode inntekter og en opplevelse for spillerene.

De har ikke store muligheter til å gå videre uansett og da er det litt nedtur å møtte møte STUTTGART, SLAVIA PRAGUE eller STEAUA BUCHAREST i stedet.

Nå nok de ukjente lagene gode også men det er nok litt mer stas å spille på Nou Camp enn RSK Olimpiyskiy..
Stuttgart og Steaua Bucharest er i samme seedingsgruppe, så de to kan ikke Rosenborg møte i samme gruppe. Derimot vil de uansett få ett av disse lagene:

AC MILAN
BARCELONA
LIVERPOOL
INTER MILAN
ARSENAL
REAL MADRID
CHELSEA
MANCHESTER UNITED

Ingen av de er vel spesielt uinteressante økonomisk sett.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
RBK er desverre ikke lenger god nok til å gå videre i CL, så jeg ser ingen grunn til å spekulere i det.

Men man kan jo mimre om gammel storhet...

Som da de slo Milan på San Siro og tok seg til 1/4-finalen, 4. desember 1996.
Og da de som eneste lag slo Real Madrid, da Real ble mester i '97/98.
3-0 borte mot Dortmund, som var regjerende tysk seriemester i 99, og RBK lekte seg til mellomspillet.
6-1 mot kjepphøye svenser fra Helsingborg i 2000.
5-1 mot Olympiakos i '97, som Nils Arne mente var tidenes beste RBK-kamp.
4-0 mot Legia Warsava i debutsesongen.
2-1 mor Blackburn i '95, RBKs første seier i CL.

Til tross for et og annet stortapet, som 2-7 mot Paris St. Germain, 0-5 mot Lyon og 1-5 mot Arsenal, var det verste minnet fra CL 2-2 kampen mot Olympiakos i -97, som gjrde at Juventus knep den siste kvartfinaleplassen, etter at Olymiakos fikk en ufortjent utligning på slutten på et frispark som gikk under muren da RBK så ut til å ha full kontroll.

Juventus er RBK-dødaren no.1 i CL, etter at de slo ut RBK i 1/4-finalen i '97, med 1-1 fra Lerkendal, tre dager etter 5-mila i VM i Trondheim, og 0-2 borte. De knep den siste 1/4-finalen sesongen etterpå, etter at RBK glapp seieren mot Olymiakos. RBK hadde 3 seier 2 uavgjort og 1 tap den sesongen, men det holdt ikke. Og de slo ut RBK med 2-0 i siste kamp året etter, da RBK hadde klart seg med uavgjort.

G

Gjestemedlem

Gjest
R.E.S. skrev:
Gjestemedlem skrev:

Stuttgart og Steaua Bucharest er i samme seedingsgruppe, så de to kan ikke Rosenborg møte i samme gruppe. Derimot vil de uansett få ett av disse lagene:

AC MILAN
BARCELONA
LIVERPOOL
INTER MILAN
ARSENAL
REAL MADRID
CHELSEA
MANCHESTER UNITED

Ingen av de er vel spesielt uinteressante økonomisk sett.
Nei aller fra gruppe 1 er jo topp lag men det er vel uansett svært lite sannsynlig at de klarer å gå videre uansett og da er det ingen grunn til å håpe på "dårlige" lag i de andre gruppene. RBK klarer jo ikke å henge med i tippeligaen her hjemme lenger engang.

F.eks. hører Lazio eller Marseille mye mer morro ut enn Steaua eller Cska

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882

Heggems uforglemmelige scoring på San Siro. Maldini er nærmeste tilskuer.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.780
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Og nå koser han seg som "laksefiskekonge" på "Aunan" - Rennebu Sør-Trøndelag. Han har spyttet inn endel kapital i bygda der.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg vil helst ha Barcelona, Liverpool eller Chelsea fra pulje 1. De øvrige lagene er vi møtt før, Real Madrid er vi sågar lei av. Man U er et møkkalag jeg helst vil slippe å se. ;D

Håper å unngå Porto fra pulje B, som vi også er lei av.
Arrogante franske lag vil vi ikke ha, for slike passer RBK dårlig.
Men Roma, Valencia og Werder Bremen klinger bra.
Og så hadde det vært morsomt å vise danskene hvordan Benfica skal slåes. ;D

Fra pulje C hadde det passet bra med et overkommelig lag, som Steua, Celtic eller Sporting Lisboa.

Min drømmepulje:
Barcelona - kan fort finne på å undervurdere RBK på Lerkendal
Benfica - Portugisiske lag passer RBK bra
Steua - Er lette å få ut av fatning i flg. Sapara som kjenner dem godt.
RBK - som hadde hatt godt av en opptur igjen

Uansett blir dette morosamt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Nå hper jeg på gruppe D; Milan, Benfica og Celtic

BT

Æresmedlem
Ble medlem