Klær, briller og klokker Herrebekledning

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Julen er en fin tid, blant annet høysesong for herrebekledning.
    Da kan jeg få brukt flere av dressene. Helst med vest. Da med bukseseler. Helst mansjettknapper til høytid.
    Slips eller tversover, gjerne med et lommetørkle i matchende konstrast.
    Og man kan ta hatt og frakk på og promenere litt rundt i nabolaget. Da må man ha hansker, selvfølgelig.

    Her har jeg vært på romjulssalg og kjøpt noe av det jeg ikke fikk til jul.
    Skinnhansker, svarte, fornyes hvert år, og tversover til selvknytting.
    Knytesløyfe, eller bowtie som det heter rundt om kring.
    Da må jeg innrømme at jeg trenger å øve. Har et par dager på meg til å få kontroll på dette før nyttårsaften bryter løs.

    Alternativt en kjapp en
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ang. tema frakk:

    En god frakk er først og fremst et praktisk plagg.
    For noen år siden var det en selvfølge at man kunne gå i en butikk for herreklær og kjøpe frakk som så ryddig og ordentlig ut, holdbar, rimelig vannavstøtende og lang nok til å dekke kneet. En skikkelig frakk skal beskytte mot regnvær så man ikke blir blir våt fra kneet og ned, da må den være lang nok til å dekke kneet.
    Idag er dette faktisk umulig her til lands. Høres utrolig ut men det er sant. Det gjelder også regnfrakker.
    Mange frakker ser fine ut, tilsynelatende type lang, men de stopper minst 5 cm over kneet og du blir våt på et blunk. Ekstra ille for oss som er høyreiste. Jeg har lett i flere år, uten suksess. Eneste godkjente jeg har funnet og prøvd i butikk er Burberry sin lange trench coat.
    Det finnes utgaver f.eks. i USA som trekker mot cowboy-stil, de er egentlig ridefrakker, og ser adskillig verre ut en en trench coat.
    Jeg var i nærheten av noe brukbart nylig, i en butikk i Trondheim, som solgte ut et restparti av en tysk frakk, men de hadde selvfølgelig ikke min størrelse.
    Frakken var en Bonchester fra tyske Wellington, og selfølgelig kan den kjøpes på nettet men ikke i butikk. Det er en utvikling jeg ikke setter pris på når det gjelder klær.
    https://www.wellington-of-bilmore.de/produkt/bonchester-langer-herrenmantel-mit-lederkragen/
    Ikke like stilig som en Burberry, naturligvis, men kanskje vel så praktisk til mitt bruk.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn