Here we go again

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Presumptivt friske unge mennesker som dauer som fluer av influensa? Er det slik?

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
127
Full panikk årlig på disse influensagreiene.

Har de enda ikke forstått "ulv, ulv"-prinsippet?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg ble faktisk svineinfisert i fjor, men dere ble ikke kvitt meg da heller. ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ikke annet å vente. Nå som sprengkulden ser ut til å ha tatt en liten pause, må man komme med noe nytt som er farlig.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noen ganger lurer jeg på om artikler faktisk leses. Iallefall må dere ha lest de med noen andre briller enn meg.

Her er det jo to nøkterne opplysninger og ingen synsing; nemlig at 10 personer i UK har dødd av H1N1, og at FHI ikke forventer noen stor epidemi i Norge pga god vaksinedekning.

Hvor kommer kommentarer om full panikk, ulv-ulv, farlig, og helsemyndighetenes skremselspropaganda fra? Ikke fra denne artikkelen iallefall.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
127
Sjekk forsiden til Dagbladet, Vidar!

Da ser du noe slikt:

Advarsel: Svine-influensaen er tilbake

Trykk på teksten på DB, så kommer du til artikkelen. Media har jo selvsagt skyld i det meste av ulv-ulvingen!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Krigstyper ja. Artikkelen i seg selv inneholder kun to nøkterne og greie opplysninger. Dette er det vel desk'en hos DB som må lastes for, ikke norske helsemyndigheter.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.982
Pøh !!! Helsemyndighetene bruker DB som nyttige idioter. Etter fjorårets hysteri ble man sittende med store mengder vaksine som man nå har en unskyldning for å sprøyte inn i folk.

N

Nifelheim

Gjest
Dette her er helt i tråd med dagbladets salgsstrategi. Skremmeskudd selger.

Skulle tro menneskeheten var utrydningstruet ifølge dagbladets overskrifter de siste årene.

F

fjellvåk

Gjest
Det ble kjøpt inn en haug med vaksine som kommer til å gå ut på dato, sendte vi ikke forresten en haug til noen andre land fordi vi ikke ville få bruk for det? Det ble kjøpt inn en haug med respiratorer som ikke er i bruk, joda panikken kommer tilbake den, bare vent til første tilfelle blir registrert her i landet, det er kun snakk om tid.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Skulle/burde egentlig ha vaksinert meg i fjor pga. nedsatt immunforsvar, lenge var det for nedsatt for å ta vaksinen, men ble for sein, slik at jeg droppet det til slutt, fikk ikke influensa, tror jeg dropper vaksinen i år også jeg...

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tabloidene jo ha noe å skrive om! Når man er ferdige med fedme og slankekrig nå etter jul, ispedd en passelig dose kritiske vendinger om Forsvaret og krigen i Afghanistan, må man leite etter andre "heite" tema. Hva er vel meir passende enn litt skrekk-propaganda om virus, vaksiner, lidelse & død?

Hong-Kong, Mao-, fugle- eller svineinfluensa, you name it. For alle oss andre enn gamle mennesker, gravide, hiv-smitta, evt. andre med sykdommer og/eller lidelser som gjør de særskilt sårbare og utsatte for virkningene av en runde influensa; ta tran hver dag, samt innta en god dose frisk luft daglig, og ri av influensaer som måtte komme!

Jeg har nettopp vært gjennom en runde med feber, hodepine, muskelsmerter, snørr, hoste og ørekløe. Det hører liksom med før man får peisa innpå noen omganger med skreimølje. Og så har kroppen fått mulighet til å opparbeide seg et visst forsvar mot nettopp det viruset.

mvh. VilhelmW

mvh. VilhelmW

Topp Bunn