Heos og usb-avspilling.

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.029
Jobber meg gjennom den stadig voksende verden av forsskjellige streamer apper, og er nå kommet til Heos. Har en Denon Heos Avr som er en utrolig vakker og enkel 5.1 receiver. Når jeg stapper en liten 2Gb USB pinne med 1Gb musikk på, spiller alle filer sømløst, men når jeg kobler en Samsung 2Tb SSD til, så er det ikke snakk om å finne disken. Dette gjelder både mobil og nettbrett. Den er formatert i Fat32 som beskrevet. Har latt den stå natten over i tilfelle det var snakk om indexing. Noen forslag?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
4.724
Kan det være USB disken har flere partisjoner? Og at spilleren da monterer en som ikke har musikkdata. Eller feiler montere da den ikke har kompatibelt format. Brukte være et problem med USB minnepenner i de hine hårde dager da produsentene ofte la inn verktøys-programmer på en liten partisjon som mange kiosker og apparater brukte snuble i.

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.263
Sted
Horten
FAT32 på eldre enheter støtter vel ikke 2TB partisjon mener jeg. :unsure:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.571
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Skudd i blinde. Fra manualen

USB Storage

Make sure to plug in your USB drive to the device with HEOS Built-in. From the Home tab, select USB Music. You can browse the contents of the USB device and play it on any HEOS device on the network.
Note: The maximum file size of any single audio file can't exceed 2GB. External USB drives can be used if they use their own AC power adapter. External USB drives can’t draw power from the USB port on the HEOS device.
Regner med at det er i orden?

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.029
Tenkte det samme, man Samsung har lagt inn programvaren på en egen mappe, som jeg nå har slettet. Det finnes å ku en hovedmappe som heter Musikk på disken. Har også spillt fra samme disk med en Pro-ject streamer uten problemer. Den fungerte dessverre ikke i det hele tatt som søke-app.

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.029
Skudd i blinde. Fra manualen

Regner med at det er i orden?
Ja , har også sett denne, og har sjekket at Samsung disken trekker ca. 2,5 watt. Tenkte dog at en USB-stick og en SSD opererte etter samme prinsipp, og Samsung disken her ikke egen strømtilførsel, men opererer via usb.

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.029
Fant et par tabeller:

fat32 - NTFS.jpeg

Kan se ut som om jeg er i grenseland mht. størrelse ja. Noen tabeller sier vel og merke 2TB drive size, men de fleste sier 32Gb.
Spørsmålet er om jeg bare skulle konvertere til NTFS og se hva som skjer. Jeg buker jo uansett Windows basert maskinvare rund baut.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
505
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Fant et par tabeller:

Vis vedlegget 1137090

Kan se ut som om jeg er i grenseland mht. størrelse ja. Noen tabeller sier vel og merke 2TB drive size, men de fleste sier 32Gb.
Spørsmålet er om jeg bare skulle konvertere til NTFS og se hva som skjer. Jeg buker jo uansett Windows basert maskinvare rund baut.
Bruker selv en 1TB WD Elements SE som jeg aldri har endret formatering på, så den er formatert i NTFS.
Har aldri hatt problemer med å spille musikk fra FLAC-filene som er på den, via frontinngangen på min Marantz AV7704.

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.029
Kan exFAT være et alternativ?
Jeg tok feil. Disken var allerede formatert i ExFat, så nå driver jeg å kopiere disken over på en fersk NTFS formatert SSD. Skal melde tilbake i løpet av kvelden.

Topp Bunn