Hemmeligheten bak Audiophile Playback macOS

tjua

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.08.2012
Antall liker
4.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Fant denne ifm et søk om hva som er et best oppsett/(nettverks)protokoller for lokal streaming av high res filer, trådløst og kablet, lokal nett på macOS (i dette tilfellet en tilårskommen Mac mini)
noen som har brukt og har erfaring med Tonal?

har i dag Lyrion og er greit nok, men sliter litt med typisk lagging og litt stopp and go som nok antagelig er nettverksrelatert med en gammel Telenor ruter som hikker litt
og ved Google finner man alltid noe. Synes artikkelen gav litt tillit, men er kanskje mer salgsoppbygging for eget produkt..

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.378
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Lyrion i seg selv er i alle fall dønn stabilt. Gamle routere og router-modemer er så som så, også sikkerhetsmessig.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
5.145
sliter litt med typisk lagging og litt stopp and go
I tillegg til nettverk har jeg erfart at Samba ofte er synder om man benytter SMB fildeling over nettverket. Samba benyttes i det meste av NAS og andre produkter med Linux operativsystem. En omstart av smbd tjeneren løser kjedelig ofte problemer som du beskriver.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.815
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ofte at smb (daemon) går i 100% cpu til tross for nesten til ikke noe bruk.

tjua

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.08.2012
Antall liker
4.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Joda, håndterer Lyrio og macOS helt greit, men det er denne evige sjekke-ut-bytte syka som kommer snikende nå som det blir tidlig mørkt

blir vel et potensielt gløm-snarest kjøp av ton.al etterhvert
prøvedrift med opptil 20 disker deretter koster det med et engangsbeløp, macOS 13.5 og opp så det utelukker dessverre de eldre Mac
ser ut til å være et tilnærmet enkeltmannsforetak…

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
5.145
tonal er vel mest av alt en alterntativt brukerflate for avspilling av audio for brukerere som liker sitte framfor dataskjermen og velge musikk. Et konsept jeg ikke helt evner å koble meg på selv om jeg kvalifiserer som datanisse ;)

1765029715652.png

1. En mye brukt funksjon i Lyrion er å finne musikk via Random Album. Eller jeg benytter Show Track Information og finner lignende artister fra denne.

2. Har spillelister med låter med god lyd som jeg fra telefonen kan legge til nye låter uten å måtte kløne med datamaskinen. Har også noen egne spillelister for hi-res.

3. Igjen Show Track Information.

Siste punktet vil jeg tro Lyrion er vel så bra som noe enkeltmannsforetak kan evne siden dem nok begge baserer seg på gratistjenester på nett. Og hva Roon tar seg betalt for hvor dem også kjøper litt informasjon :)

Topp Bunn