Politikk, religion og samfunn Helsefloppy

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.224
Torget vurderinger
4
Jeg holdt på å dette av stolen da jeg leste denne:
«Legen ga meg en firkantet plastgjenstand som jeg brått husket fra 80-tallet, og kanskje tidlig 90-tallet.
- Hva skal du med den da?
- Jo, jeg og 3000 andre fastleger får en slik disk i posten hver måned. Den inneholder oppdatert informasjon om fastleger og pasienter, hvis den virker da? Ja, selv om jeg har kjøpt meg en topp moderne floppydiskavleser skjer det ofte at disken ikke fungerer.»

Ja, det er faktisk en sånn her dings man snakker om:

Floppy_disk_fas_117536716x9.jpg

Legg merke til at legen visstnok hadde en TOPP MODERNE FLOPPYDISKAVLESER.
Det er jo som å skaffe seg topp moderne treski...

Men, fortvil ikke, for Helsedirektoratet var forutseende:
"- Allerede i 2009 så vi at disse diskettene ikke hadde noen fremtid."

Allerede i 2009 !
Makan !

De har kanskje allerede innsett at noe som heter internett har en fremtid ?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Bruker de ikke hullkort lenger?

G

Gjestemedlem

Gjest
Skulle tro det var en hifientusiast som satt i styrelsen. Vi er vel kanskje de eneste andre som ennå hardbarket sverger til plastdisker for datadistribusjon.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.596
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er ikke det der et Apple-produkt?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.596
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Den er vissnok basert på et Sony-design. My bad.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Skulle tro det var en hifientusiast som satt i styrelsen. Vi er vel kanskje de eneste andre som ennå hardbarket sverger til plastdisker for datadistribusjon.
Ikke skikkelige hifientusiaster. Vi sverger til vinylplater.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.988
Helsevesenet er jo tipp-topp moderne. Dette kalles "retro"

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Helsevesenet har bestemt å bytte ut helsefloppy i 2017, de skal da gå over til data lagret på tapestreamer... Disse skal så fases ut før senest mars 2023 da de etter revidert helseplan skal erstattes av den moderne minnepennen med usb tilkobling, da de forventer at slikt utstyr da vil være standard på pc.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Har fortsatt floppystasjon på maskinen. Av nostalgiske grunner. Pluss at man aldri helt vet når man ønsker å installere X-Wing fra originalfloppy`ene.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det selges fremdeles nye diskettstasjoner. Komplett har sogar 46 av dem på lager, så det er er nok et stort behov i helsevesenet.

Komplett.no

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
111
Ikke noe rart når de bruker Imation-disketter. De er jo stort sett defekte allerede når de er nye. USB-diskettstasjoner bruker også på å være så-som-så. Så godt som alle de 20+ år gamle diskettene jeg har liggende fra Maxell, Basf, Verbatim, Sony osv. er fullt brukbare den dag i dag. Inkludert 5,25"-formatet - som faktisk også var i salg til et stykke opp på 2000-tallet. Da jeg kjøpte den bærbare maskinen min for 4 år siden fulgte det med USB-diskettstasjon, og på jobben kjøpte vi stasjonære maskiner med innebygd diskettstasjon for så lite som 2-3 år siden. Det måtte riktignok velges manuelt som "ekstratilbehør", men noe spesialbestilling var det ikke snakk om. Så det er faktisk ikke SÅ lenge siden disketter var høyaktuelt.

Topp Bunn