Har som nevnt bestilt dempeføtter, og er veldig spent på hva dette kan gjøre med lyden.. Att bassen kan strammes opp litt, er det vel håp om, men er veldig nysgjerrig på helheten i lydbildet. Hadde vært interessant om noen hadde erfaringer rundt dette, og kunne fortelle litt?
Temaet blir nok til slutt om det i hele tatt er mulig å få en tilfredsstillende bassgjenngivelse i stua :-\ Er i ett litt frustrert hjørne akkurat i kveld.. Har flyttet rundt på høytalerne i dag, og spilt mye musikk. På samme tid har jeg vært på leting etter den dype bassen, som jeg vet må være der ett sted, men som bare en gang i blandt dukker opp i "sweetspot". Rommet vet jeg er en "flaskehals" med sin vanskelige L-form, eller rettere en J-form, hvor "tuppen av J`n" ender i en tilstøtende gang. Nettopp i denne "tuppen av J`n" havner all bassen!! Det rumler og buldrer noe forferdelig, rett og slett... men dyyypt i frekvens. Dette er nok summen av flere forhold, med resonanser og stående bølger.. jeg vet ikke hva alle kalles ???
Spørs om jeg får ta dette med til en annen del av forumet, og kanskje håpe på noen tips etterhvert... Måtte bare få ut litt frustrasjon, men i morgen kommer en ny dag, og da er kanskje alt så meget bedre