Benno heter den. Bygger ikke mer enn akkurat passe i dybden: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...6&productId=11414&langId=-14&parentCats=15561IKEA er nok tingen.
De har da en egen cd/dvd hylle som har plass til ca 180 cd'er som er litt over 2m høy og 20cm bred. Får jo plass til 4 av disse ved siden av hverandre. Husker ikke navnet på disse. Rimelige ting iallefall. Får dem i flere farger om du treng noe som 'matcher' resten
Mvh
Hifi Stasjonen
Hadde vel heller kjøpt en ekstra hylle istedet for å flytte 600 cd'erÅ ha mange smale hyller ved siden av hverandre er greit så lenge man ikke sorterer alfabetisk. Det er ikke veldig morsomt å flytte 600 CDer fordi man kjøpte en 4-5 stykker som skal under A eller B, husk å tenke på det
Høres smart utPoenget mitt er at smale hyller har smale "bur", så det er mer komplisert å opprettholde alfabetisk sortering. Selv kjører jeg 80 cm Billy med en 10-15 cd'er slack pr hylle, slik at jeg slipper å skyve hele samlingen bare jeg kjøper noen få CDer. Slikt slack er verre å få til med smale hyller.
Hørt om langsiktig planlegging?Å ha mange smale hyller ved siden av hverandre er greit så lenge man ikke sorterer alfabetisk. Det er ikke veldig morsomt å flytte 600 CDer fordi man kjøpte en 4-5 stykker som skal under A eller B, husk å tenke på det
Denne varianten går jeg og for, har supplert med å borre opp nye hyllefester slik at det er 10 hyller inni skapet, det skulle roughly gi plass til en ca 800 cdér, og det ser helt ok ut også.Billy fra IKEA er grei og bør passe bra i disse dimensjonene.
Legg evt på noen smale lister innerst i hyllene langs hyllen for å forhindre at CDene sklir for langt inn (hyllene er litt for dype) og kjøp noen møbelplater for å skaffe deg de manglende hyllene, Billy er billig (!) men løse hyller er litt for dyrt, møbelplater funker greitt.
Det blir som å legge frimerke samlingen i plastpose, plass sparende og effektiv oppbevaring, men det gir kanskje ikke den store samler gleden.Hva med å legge plastcoveret i boden, kjøpe Slappa-kofferter til oppbevaring, og derved spare hele hyllemaset?
Honkey!
Gjentar meg selv. Prøv Ikeas Bonde, Arve. Du/dere har vel katalogen liggende?Har etter kvart tenkt å få meg ein CD-kommode, der eg kan plassere CDane med "ryggen opp" i skuffer som er om lag 40 cm djupe - plass til 35-40 CDar i kvar rekke, med fire rekker i kvar skuff, utan inndeling. I kvar skuff vil det gå ca 150 CDar, og med 6-7 skuffer bør det vere greitt til "daglager". Har ikkje funne slik kommode så langt, så eg må nok leige ein møbelsnikkar...
Denne varianten er ideell for vinyl oppbevaring, den med to hyller ved siden av hverandre og fem i høyden, mer solid og estetisk enn Billy og sterkere m tanke på vekt.IKEA har en annen variant (som jeg bruker til noe annet selv):
Bonde.
Den er høyere og dypere enn Billy (80b,40d,220h), men til tross for navnet mer elegant med sitt kubiske uttrykk. Så setter du skuffer spesiallagd for cd/dvd inn i så mange av de kubiske hyllene du vil. Hver skuff tar 140 cder omtrent, og du får tilgang til dem fra siden når du trekker ut skuffen. Du får plass til 14 skuffer i en seksjon. Plassutnyttelse!
Å ha mange smale hyller ved siden av hverandre er greit så lenge man ikke sorterer alfabetisk. Det er ikke veldig morsomt å flytte 600 CDer fordi man kjøpte en 4-5 stykker som skal under A eller B, husk å tenke på det
Hei!Hvis det ikke allerede har vært tenkt på: Tyske Stereoplay hadde en artikkel hvor de beskrev CD-stativet som akustikk hjelpemiddel. Bare å beholde CD'ene i uorden, så får man spredd noen refleksjoner. Ut fra målingene så dette ut til å fungere, uten at jeg orker ha det seende slik ut i min stue![]()
Hva med disse modulene fra Tonart da?Hvis det ikke allerede har vært tenkt på: Tyske Stereoplay hadde en artikkel hvor de beskrev CD-stativet som akustikk hjelpemiddel. Bare å beholde CD'ene i uorden, så får man spredd noen refleksjoner. Ut fra målingene så dette ut til å fungere, uten at jeg orker ha det seende slik ut i min stue![]()
Ikke noe i veien med Tonart, Var det noe slikt Kronprinsparret fikk til bryllupet sitt også?Hva med disse modulene fra Tonart da?![]()
Så får man et par plater som ikke kommer i jewel case, og er en halv centimeter høyere...Det er kun Filebrush-systemet som gjelder.......
Der slipper man også støvoppsamling på toppen av cd'ene.
Det er plass til 286 cd'er pr hylle, og de utnytter hele høyden.
Og de ser bra ut på veggen........
8)
Det skulle vært forbudt.Så får man et par plater som ikke kommer i jewel case, og er en halv centimeter høyere...
Å ha mange smale hyller ved siden av hverandre er greit så lenge man ikke sorterer alfabetisk. Det er ikke veldig morsomt å flytte 600 CDer fordi man kjøpte en 4-5 stykker som skal under A eller B, husk å tenke på det
I hear ya! 5200 pr.del!20800 for 4Ikke noe i veien med Tonart, Var det noe slikt Kronprinsparret fikk til bryllupet sitt også?
Uansett synes jeg å huske at prisen er relativt "kongelig" den også...
Hei.Har etter kvart tenkt å få meg ein CD-kommode, der eg kan plassere CDane med "ryggen opp" i skuffer som er om lag 40 cm djupe - plass til 35-40 CDar i kvar rekke, med fire rekker i kvar skuff, utan inndeling. I kvar skuff vil det gå ca 150 CDar, og med 6-7 skuffer bør det vere greitt til "daglager". Har ikkje funne slik kommode så langt, så eg må nok leige ein møbelsnikkar...