Heite hinmann!

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.943
Torget vurderinger
1
Endeleg hadde eg fått montert ny motor, straumforsyning, arm og pickup på Sondeken min. Flotte saker, alt fungerer fint. Dette såg interessant ut tenkte sonen min på to og eit halvt, og lemlesta stiften på pickupen :'(. Jaggu godt det var AT 440 mla eg monterte no og ikkje Koetsuen. Keisamt likevel. Då er spursmålet; kvar finn eg rimelegast ny stift til liket?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.325
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Lemlesta er eit heilt fantastisk ord, finnes ikkje maken på bokmål.

Nåleforrådet har vel sansynlegvis eit godt utval av nåler.
www.needledepot.com

Håvard

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Ikke helt maken nei, men sist jeg sjekket var lemlestet faktisk et fullt brukbart ord også på bokmål....

Synd med stiften, men som du sier, det var ingen Koetsu. Likefullt nok et bevis på at platespillere og småbarn kan være en dyr kombinasjon. Jeg har en lignende opplevelse som ble så dyr at jeg fremdeles fryser på ryggen ved tanken.

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Antall liker
6
Prøv Svalander.se. Jeg tror han har det meste av AT. Og han tar hele 40kr i porto. Mvh. Erlend.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.943
Torget vurderinger
1
Takk for svar, diverre ser det ut til at korkje Svalander eller needledoctor har ny stift. Rimelegaste eg finn er Sound Hifi i UK til 80£ og LPGear til 120$.

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Antall liker
6
Send en mail med forespørsel til Svalander. Han er velvilligheten selv,og skaffer det utroligste. Erlend.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Ikke helt maken nei, men sist jeg sjekket var lemlestet faktisk et fullt brukbart ord også på bokmål....

Synd med stiften, men som du sier, det var ingen Koetsu. Likefullt nok et bevis på at platespillere og småbarn kan være en dyr kombinasjon. Jeg har en lignende opplevelse som ble så dyr at jeg fremdeles fryser på ryggen ved tanken.
Kan være dyrt i kombinasjon med folk som ikke har tatt i en grammofon på 20 år og som ikke har på seg brillene også.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
baluba skrev:
impulse skrev:

Kan være dyrt i kombinasjon med folk som ikke har tatt i en grammofon på 20 år og som ikke har på seg brillene også.
Tviler ikke et sekund! Ligger det en hårreisende historie til på lur her?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
baluba skrev:
impulse skrev:

Tviler ikke et sekund! Ligger det en hårreisende historie til på lur her?
Det gjør nok det. Min eldre bror ble uten p.u. en stund etter at vår far skulle spille en plate for mange år siden. Husker ikke hvilken p.u. det var, men antar at det var noe i 2k-klassen. Og det var rundt midten av åttitallet. Vår far hadde da brukt kassetter siden slutten av sekstitallet, da han kom hjem fra statene med en stereokassettspiller med innebygget stereoforsterker og eksterne høyttalere. Gromme saker da jeg var en alen høy, skulle ønske vi fortsatt hadde den i familien.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.943
Torget vurderinger
1
Då er det nok ikkje anna å gjera enn å innføra sikring av godsakene. Klårer dei søte små å opna no vert eg imponert ;D

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Huff da.
Poden fikk vel en rimelig bratt lærekurve?

Og den der stroppeløsningen er vel ikke optimal for spilleres justering vil jeg annta....

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.943
Torget vurderinger
1
Strammer ikkje so mykje og det ser ikkje ut til at dei tykkjer det er so artig når ikkje loket går lett opp ;D. Vonar eg...

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
169
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Haavard skrev:
Lemlesta er eit heilt fantastisk ord, finnes ikkje maken på bokmål.

Nåleforrådet har vel sansynlegvis eit godt utval av nåler.
www.needledepot.com

Håvard
Bokmål er eit fattig språk veit du, ift nynorsk og de opprinnelige norske dialektene.
Ufattelig synd at det danske språket (etterhvert tilpassa og kalt "riksmål") har fått slik innpass hos som det har, det har jo spredd seg langt utenfor Oslo-regionen. Tynne l'er og en-endelser i fleng!! :eek: ;)
Men enda verre er det jo at vi trekker inn flere og flere utenlandske ord, i form av såkalte "fremmedord" og andre uttrykk ((mest) engelsk/amerikansk).
Undres over hva som er igjen om 50 år.............. :(

Beklager OT.............. ;)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.030
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
baluba skrev:
Jøgga skrev:
Cobra2 skrev:
Oppdragelse?
;D
Arne K
God idé , dette er ofte manglevare. ;D 8)
Det må vel dessverre ofte en demonstrasjon på hva som er dårlig skikk til før oppdragelsen kan fullføres, så katastrofer er det vanskelig å unngå med barn i huset uansett. Brent barn skyr ilden, osv...
Men på sporet igjen: Kom til å tenke på noen svære borrelås-greier som jeg limte på begge sider av min gamle Kenwood KD700 da ungene var små. De ble kjøpt i en baby-utstyrs-forretning i Bergen, fungerte utmerket. De var selvklebende, laget for sikring av skuffer og skap, og en på hver side av spilleren var effektivt. Lett nok for meg å åpne men ungene hadde ikke sjans før de var 2 år. Der var det oppdragelsen kom inn :)
Jeg syns å huske at babyutstyrsbutikkene hadde et stort utvalg av fleksible sikringsløsninger på den tiden, men nå har ikke jeg frekventert disse forretningene på en stund......

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Fatter pleide (visstnok) å montere tape med tegnestifter rundt alle de knappene som ikke burde skrus på av folk som ikke visste hva de gjorde....

VEEELDIG effektivt, ifølge rykter ;) Storebror var mer utsatt for det enn jeg ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.170
Torget vurderinger
1
Tråden er ryddet for usakligheter og off-topic i henhold til Hifisentralens regel 1.

bjornh, moderator

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Og godt er det, bjornh. :)

Nei, det med vinyl og små barn er sannelig ikke enkelt. I dag har musikkelskere som er villig til kompromisser safe seg med FLAC til daglig bruk, men det var ikke mulig for få år siden. Og på den tiden de fleste av oss startet med musikk så fantes ikke engang solide sølvskiver. Jeg tror aldri jeg kommer til å glemme min nieses første møte med Queen. Hun har sikkert glemt det for lenge siden selv, men resultatet husker hun sikkert fremdeles. Om ikke i detalj, så husker hun i alle fall moralen. Pappas hyller i enden av stuen er off limits, case closed. :)

Topp Bunn