HEISANN !

O

OivindJ

Gjest
Hvorfor MÅ ALLE epplekjekke 20- og 40 åringer alltid bruke dette respektløse drittordet for å "kjekke" seg ?

Har mest lyst til å sikte midt på haka og "måke til" det jeg kan før jeg svarer "heisann" tilbake.

Ok, det var kanskje litt å ta i, men provoserenede er de, disse respektløse tullingene.

hehe, ikke ta dette så alvorlig nå da.. ::)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.732
Torget vurderinger
34
Heisann

Stakkars deg som ikke har annet å irritere deg over. ;)

Selv tar jeg meg i å savne den nordnorske heia, uttalt mer som hey-ja.

A

Atle Kristiansen

Gjest
OivindJ skrev:
Hvorfor MÅ ALLE epplekjekke 20- og 40 åringer alltid bruke dette respektløse drittordet for å "kjekke" seg ?

Har mest lyst til å sikte midt på haka og "måke til" det jeg kan før jeg svarer "heisann" tilbake.

Ok, det var kanskje litt å ta i, men provoserenede er de, disse respektløse tullingene.

hehe, ikke ta dette så alvorlig nå da.. ::)
Kanskje de rett og slett ikke tåler trynet ditt...

O

OivindJ

Gjest
;) hehe.

Men når ble dette normen? Det var jo noe en bare sa til 5 åringer for ti år siden. Eller om en skvatt eller noe sånt da..

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.961
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det finnes en verre ting: Det er når det eplekjekke "heisann" blir etterfulgt av ditt fornavn, og den hjernedøde provisjonsbetalte fjortiskloningen i den andre enden av telefonledningen skal prakke på deg et helseprodukt, en ny telefontilbyder eller rett og slett tigge penger av deg til et ullent definert godt formål.
mvh

O

OivindJ

Gjest
tkr skrev:
Det finnes en verre ting: Det er når det eplekjekke "heisann" blir etterfulgt av ditt fornavn, og den hjernedøde provisjonsbetalte fjortiskloningen i den andre enden av telefonledningen skal prakke på deg et helseprodukt, en ny telefontilbyder eller rett og slett tigge penger av deg til et ullent definert godt formål.
mvh
Ah, deilig! ;D

Det finnes definitivt verre ting... Måtte bare sjekke reaksjonene på denne tråden da jeg ikke har noe bedre å gjøre i kveld ;D .

rolfozzy skrev:
HEISAAAAAAAN !
God dag.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
457
Sted
Bergen
??? ??? ???

Hva var egentlig problemet her?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
Bedre helse er det jeg trenger.
Nå røyker je'kke fullt så my' i dusjen lenger.
Jeg blander melk i morgenølet, så blir jeg ei forkjølet.
Jeg har alltid en flask tran stående i baren.
Jeg trekker pusten inn, i dype åndedrag, for meg en ganske ny og merkverdig smak.
Heisann, heisann, heisann
Nå våkner jeg før fem, morgenfrisk og slem.
Nå besøker jeg folk i 4 etasje, mens jeg bærer med en helvetes bunke med bagasje.

EDIT:
Jeg får samme lysten til å banke uten forutgående annonsering når jeg ser ekle pappagutter med store pannebånd.

O

OivindJ

Gjest
Rhesus skrev:
EDIT:
Jeg får samme lysten til å banke uten forutgående annonsering når jeg ser ekle pappagutter med store pannebånd.
Solariumsbrune, med noe dritt rundt halsen?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg irriterte meg en stund over folk som sa "der sånn"...

så.... HEISANN, DER SÅNN!!! :D (må leses med Bærums-schwong... ;D).

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Rhesus skrev:
Jeg trekker pusten inn, i dype åndedrag, for meg en ganske ny og merkverdig smak.
Nå besøker jeg folk i 4 etasje, mens jeg bærer med en helvetes bunke med bagasje.

EDIT:
Sterk naken og biltyvene?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
thomand skrev:
Rhesus skrev:

EDIT:
Sterk naken og biltyvene?
Jupp. De Friske Åndedrag.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
Heisann

Stakkars deg som ikke har annet å irritere deg over. ;)

Selv tar jeg meg i å savne den nordnorske heia, uttalt mer som hey-ja.
HEIa!
Dette må jeg bare si meg enig i, tenker med en gang tilbake til tiden min i Bodø, åhhh for et hyggelig år :D militærtjeneste til tross.

"HEIa" Sagt på en "syngende" måte er et ord som varmer, men som jeg meget sjelden hører nå for tiden, hmmm! kanskje jeg må (en tur) til Bodø for å få igjen den varme gode følelsen ::)
Heia Bodø............................. (Glimt) betyr forøvrig ikke noe for meg ;)
Mvh.KW

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Sier rett som det er Heisann, en mye hyggeligere versjon av hei.

Og jeg er verken soss,bærumsgutt, pannebånd freak el noen av de overnevnte delene.

Men for all del får du lyst til å måke til meg etter et heisann, må vi nok ta oss en seriøs alvorsprat ;D

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
pahf skrev:
Men for all del får du lyst til å måke til meg etter et heisann, må vi nok ta oss en seriøs alvorsprat ;D
*SMACK*

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
pahf skrev:
Dette kan ordnes siden jeg vet hvor du bor ;) ;) ;) ;) ;)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Øyvind og alle dere andre som av en eller annen grunn sitter bøyd over tastaturet og irritere dere over bagateller for deretter å slege ut diverse voldstrusler på nettet;

GÅ LITT I DERE SELV!

Jeg tviler sterkt på at noen her på forumet kan hjepe dere, så gå et annet sted for deres "gruff "

M

maestro

Gjest
Hvis noen tiltaler deg med "heisann" skal du selvfølgelig svare "hoppsann"!

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
427
Sted
Friedrichstadt
F.R.A.N.K skrev:
Jeg irriterte meg en stund over folk som sa "der sånn"...

så.... HEISANN, DER SÅNN!!! :D (må leses med Bærums-schwong... ;D).
Eller hva med "hallaaaaaa", med litt nasal vokal :D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Personlig bruker jeg varianten: God aften unge mann.
Eventuelt etterfulgt av et: Hvaskjera. ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Erland skrev:
Øyvind og alle dere andre som av en eller annen grunn sitter bøyd over tastaturet og irritere dere over bagateller for deretter å slege ut diverse voldstrusler på nettet;

GÅ LITT I DERE SELV!

Jeg tviler sterkt på at noen her på forumet kan hjepe dere, så gå et annet sted for deres "gruff "
Hvor kommer alt dette alvoret fra? GRUFF ::). Det handler jo bare om vold mellom venner! ;D.

O

OivindJ

Gjest
Uff, glemte visst enda en gang at alt alltid må tas 100% bokstavlig og 100% alvorlig her på sentralen. :-[

Synes denne ble litt morsom etterhvert jeg. Er ikke jeg, eller de andre som kommer med "trusler"(get real!!...), som henger irritert over tastaturet.

G

Gjestemedlem

Gjest
OivindJ skrev:
Uff, glemte visst enda en gang at alt alltid må tas 100% bokstavlig og 100% alvorlig her på sentralen. :-[

Synes denne ble litt morsom etterhvert jeg. Er ikke jeg, eller de andre som kommer med "trusler"(get real!!...), som henger irritert over tastaturet.
Schkakke disse fav'rittutrøkket demmers da. Da bliremjo lei seg.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.382
I de engere kretser jeg frekventere er det høflig dagligtale å først spørre om påfyll før man eventuelt drister seg til å spørre om vedkommende tapte alt på børsfallet i går, eller om det er nok til en Courvoisier L'Esprit Decanter Cognac til aftenscigaren. Ordet Heisann husker jeg Preben brukte engang .... var vel på Nedre Slemdal jeg hørte det .. stakkars pøbelgutt som måtte bo nede i slummen .... skal si deg han sluttet raskt med slike vemmelige lyder da Cathrine ikke ville snakke med en som benyttet østkantuttrykk.

Nuvel. Slutt med dette våset.

Ha det, ha det.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.493
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Personlig bruker jeg varianten: God aften unge mann.
Eventuelt etterfulgt av et: Hvaskjera. ;)
"God aften unge mann". Med knirkestemme, vekker god minner fra radio i gamle dager. Var ikke det Byhring da ?

"Hvaskjera" gjerne etterfulgt av "Baghera", til hvilket svares enten:

1. Merennduaner pakistaner!
eller
2. Ingenting Tingeling!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.493
Torget vurderinger
0
JackX skrev:
I de engere kretser jeg frekventere er det høflig dagligtale å først spørre om påfyll før man eventuelt drister seg til å spørre om vedkommende tapte alt på børsfallet i går, eller om det er nok til en Courvoisier L'Esprit Decanter Cognac til aftenscigaren. Ordet Heisann husker jeg Preben brukte engang .... var vel på Nedre Slemdal jeg hørte det .. stakkars pøbelgutt som måtte bo nede i slummen .... skal si deg han sluttet raskt med slike vemmelige lyder da Cathrine ikke ville snakke med en som benyttet østkantuttrykk.

Nuvel. Slutt med dette våset.

Ha det, ha det.
Det var da godt at et dannet menneske kunne oppklare denne lille bagatell av en irritasjon for oss. Heisann er altså et arbeiderklasseuttrykk, og slikt vil vi ha oss frabedt! Nei et kort og mandig: "Morndu!" med lett nasal Lercke Wincke accent er noe helt annet, spesielt hvis det sies ut av vinduet på en Jagur XJ8.

O

OivindJ

Gjest
Spiralis skrev:
Det var da godt at et dannet menneske kunne oppklare denne lille bagatell av en irritasjon for oss. Heisann er altså et arbeiderklasseuttrykk, og slikt vil vi ha oss frabedt! Nei et kort og mandig: "Morndu!" med lett nasal Lercke Wincke accent er noe helt annet, spesielt hvis det sies ut av vinduet på en Jagur XJ8.
Japp, der er naturligvis tonen det kommer ann på.

Spiller egentlig ikke noen rolle hvilket ord folk bruker når tonen sier:"jeg driter i deg!", men da kunne de kanskje (helst) latt være å hilse i det hele tatt.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
pahf skrev:
Viking skrev:
pahf skrev:
hehe, det stemmer ::)
;D Hvordan går det med oppsettet nå da? Fornøyd? Eller trengs det mer kalibrering?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Viking skrev:
pahf skrev:
Viking skrev:
pahf skrev:
hehe, det stemmer ::)
;D Hvordan går det med oppsettet nå da? Fornøyd? Eller trengs det mer kalibrering?
Det kommer seg det kommer seg :) Romkorreksjon hadde en del å tilføre hos meg gitt, men er sulten på nye fronter nok engang.

Topp Bunn