Hei,

nosalthe

Fersking
Ble medlem
17.10.2012
Antall liker
0
Sted
Bryne
Jeg ble for ikke lenge siden 30 år. Og da fikk jeg jammen meg en platespiller i presang. Så da har jeg entret vinyl-universet og jeg er så smått i gang med å lete etter musikk.

Bor på Jæren. Hvor kan jeg lete etter gammel og ny vinyl?

Har allerede handlet litt nytt på Platekompaniet i Stavanger og hos Ivar Skei i Sandnes. Men har også lyst å begynne å jakte i bruktbutikker osv. Har vært innom Fretex (bak det gamle politikammeret i Stavanger) og på Løkkeboden i Løkkeveien men var ikke akkurat noe som fanget min interesse akkurat da.

Har skjønt at det skal være en lørdagsåpen butikk i Kongsgata også? Og en på Våland?

Jeg vet at det arrangeres platemesse i Stavanger jevnlig, når ofte er dette? Jeg skjønte at det nettopp var en på Metropolis. Når er neste?

Kan også nevne at jeg er nygammel fan av bl.a deLillos og ønsker å fortsette å samle på deLillos-vinyl (primært singler og ep'er.) Hvordan kan man fange opp slik musikk på bruktmarkedet?

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Jeg ble for ikke lenge siden 30 år. Og da fikk jeg jammen meg en platespiller i presang. Så da har jeg entret vinyl-universet og jeg er så smått i gang med å lete etter musikk.

Bor på Jæren. Hvor kan jeg lete etter gammel og ny vinyl?

Har allerede handlet litt nytt på Platekompaniet i Stavanger og hos Ivar Skei i Sandnes. Men har også lyst å begynne å jakte i bruktbutikker osv. Har vært innom Fretex (bak det gamle politikammeret i Stavanger) og på Løkkeboden i Løkkeveien men var ikke akkurat noe som fanget min interesse akkurat da.

Har skjønt at det skal være en lørdagsåpen butikk i Kongsgata også? Og en på Våland?

Jeg vet at det arrangeres platemesse i Stavanger jevnlig, når ofte er dette? Jeg skjønte at det nettopp var en på Metropolis. Når er neste?

Kan også nevne at jeg er nygammel fan av bl.a deLillos og ønsker å fortsette å samle på deLillos-vinyl (primært singler og ep'er.) Hvordan kan man fange opp slik musikk på bruktmarkedet?
Der ligger en bruktbutikk i Kongsgata ved siden av parken i Stavanger.Åpent kun på Lørdager.Elers har du Qxl norsk auksjonside.Mye vinyl der.Ellers er jeg litt usikker om den på Våland holder på ennå .Stedet heter Humbug kafe:cool: Ellers tror jeg at der er to platemesser i året.Hvis du går inn på www.kippers.no så finner du både info om platemessa pluss du kan handle plater her.Stavanger mann som har denne sida.Ellers blir der jo solgt litt vinyl her på bruktbørsen.

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Da jeg var på vinylsnurren handlet jeg mye på ebay.
Her finner du utrolig mye, men kanskje ikke deLillos.

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Kan også anbefale discogs.com for netthandel, her finner man veldig bra oversikt over de forskjellige utgivelsene samt mye brukt og nytt.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.544
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Nå er det loppemarkedtid. Det annonseres vanligvis i lokalpressen. Følg med.
Alltid vinyl, men ikke alltid noe av det en ønsker.
Sånn er det.

Topp Bunn