Digitale avspillere Hegel Super USB vs Hegel HD2 eller DacMagic 100

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.713
Antall liker
7.827
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ser Soundgarden har 50% på Hegel Super Usb om dagen, og koster nå 995 kr.
Er den bedre enn for eksempel Hegel HD2 eller DacMagic 100?

Takk for svar
 

ulydene

Medlem
Ble medlem
19.03.2013
Innlegg
21
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Ser Soundgarden har 50% på Hegel Super Usb om dagen, og koster nå 995 kr.
Er den bedre enn for eksempel Hegel HD2 eller DacMagic 100?

Takk for svar
Jeg mener at hegel super er ment til bruk med hodetelefoner, og er dermed en mobil liten dac. Hegel HD2 sammen med kun usb fra pc/mac. Solid dac med lite jitter.
Dacmagic er litt mer fleksibel med flere innganger.
Hvilken som er best av de har jeg ingen erfaring med.
Om du har mulighet så ta deg en tur på soundgarden for lyttetest, det koster ingenting og er den beste erfaringen du kan få. Lykke til med valg av DAC
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.713
Antall liker
7.827
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ser Soundgarden har 50% på Hegel Super Usb om dagen, og koster nå 995 kr.
Er den bedre enn for eksempel Hegel HD2 eller DacMagic 100?

Takk for svar
Jeg mener at hegel super er ment til bruk med hodetelefoner, og er dermed en mobil liten dac. Hegel HD2 sammen med kun usb fra pc/mac. Solid dac med lite jitter.
Dacmagic er litt mer fleksibel med flere innganger.
Hvilken som er best av de har jeg ingen erfaring med.
Om du har mulighet så ta deg en tur på soundgarden for lyttetest, det koster ingenting og er den beste erfaringen du kan få. Lykke til med valg av DAC
Takk for svar

Er i utgangspunktet fornøyd med DACen i min Denon 3808a receiver, men nå har jeg aldri hørt noen ekstern DAC tilkoblet den for direkte sammenligning.
Ser jo at det er flere brukte HD2 til salgs for 800-1000 kr, så trolig er den et bedre kjøp for stasjonært bruk. Er jo litt mer plass i kabinettet som forhåpentligvis har bedre komponenter enn Super USB DACen. Men utviklingen går fremover, så er litt vanskelig noen ganger å sammenligne nye og gamle generasjoner uten å lytte til begge deler i samme oppsett..
 
Topp Bunn