Forsterkere Hegel P20 vs Primare pre32 vs Yamaha CX-A 5000

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Heisann folkens :)
Pr i dag så bruker jeg en Yamaha CX-A prosessor som pre også til musikk. Videre så har jeg Mcintosh 501 blokker som driver mine Monitor Audio PL300.
Og dette er jeg egentlig veldig fornøyd med også til stereobruk , men så er det jo en del som mener at en ren stereo-pre vil gjøre en enda bedre jobb. Og det er jo ikke fritt for at jeg lurer på om det er noe i dette....?
Jeg merket jo et betydelig løft når jeg gikk fra receiver til prosessor som pre , så at pre-delen har en del å si for lyden er jo helt på det rene.

Men hva skal man velge , og hvor høyt må man sikte for å få et realt løft , og ikke bare et steg til siden..?
Stereo-pre'en må også ha mulighet for ht-bypass. Mcintosh sine egne pre'er synes jeg blir for dyre.

Har selv sett på et par alternativer , og det er Hegel p20 og Primare pre 32.
Er det noen som har sammenlignet disse mot hverandre her ? Eller evt har andre alternativ som bør vurderes i ca samme prisklasse.
Ønsker også helst at det er XLR inn og ut.

Noen innspill blant folket ??
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Ingen som har sammenlinget Hegel og Primare pre'ene?
 

Eirik.U

Medlem
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
26
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Helt uenig:)

Utvilsomt er P20 den beste mener jeg!
jeg har hatt begge, p20 er alt annet en frempå om du ikke har et for ille rom.
Jeg brukte min P20 på DP A1s ebw og der spilte den i en annen divisjon en primaren.
Hegelen var også bedre en audio research ls26 i mitt oppsett.


på så gode blokker som mc501 vil det nok være enda mer å hente ved å velge en bedre forforsterker en de du nevnte.

ligger fks en Mcintosh c46 på brukte. som vil være en god match!
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Tja, ville nå faktisk vurdert Hegel P30 her. Den vil gjøre en vesentlig bedre jobb enn begge nevnte alternativer.

Personlig har jeg erfart at preen er viktigere enn selve effekten (iallfall MINST like viktig). Skal du i det hele tatt gjøre dette, ville jeg gjort det skikkelig, iallfall med så kostbare monoblokker.

Bladelius preamp er også noe du burde tatt en titt på..
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Yamahaen har en fantastisk DAC innebygget. Jeg ble mektig imponert over preamp delen i den "nye" reciveren dems: 3040, som har mye av det som bor i CX-5000.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg ville anbefalt noe fremfor denne, da man får med en haug med fine features som de andre ikke har.

Skal den stå i TV benken i stua, så er Yamaha mitt tips! Veldig digg å bare koble HDMI o.l. inn i dem.. samt den låter garantert utrolig godt.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Hva er best for meg og hva er best for deg?

Nå er vel jeg en av de mest vinglete du kommer på, men det har jo blitt testet en del utstyr hos meg selv og hos en kamerat som har mye utstyr stående.
Der testet vi Parasound, Naim, Arcam, Bladelius, Aesthetix osv. Og for å gjøre det enda vanskeligere så testet vi forskjellige effekter også.
Problemet når vi går 2 sammen for å teste, så sitter man litt i sweetspot og litt utenfor sweetspot.
Og man sitter ikke så altfor lenge med hvert produkt før man bytter over, så man får ikke skikkelig grunnlag.

Tar et eksempel her nå.
Parasound P5 var slappere i bassen, roligere i toppen med et lite slør over seg og mindre oppløst enn Arcam 888 prosessor. Forskjellen var ganske stor her og Arcam 888 låt åpnere, strammere i bassen og friskere i toppen. Men P5 låter behagelig.
Det samme inntrykket har jeg av Primaren jeg har nå vs Parasound P5 som jeg hadde.
Så er vel ingen tvil om at Primaren og Arcam-en er bedre. Men det er du som skal lytte på det hver dag og da begynner vektskålen å vippe på hva du vil høre på hver dag.
Derfor er det veldig vanskelig å vite hva du vil like i lengden. Så prøv så mye du kan før du bestemmer deg.

Er vel bare en pre som stikker seg ut som lysår bedre enn alle andre og det var Aesthetix Calypso. Dessverre er jo den veldig dyr. Men det er nesten så det er verdt å sitte i 1 år og spare og kjøpe noe slikt når man først skal oppgradere. Denne har HT-input og er FORFERDELIG god.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Tja, ville nå faktisk vurdert Hegel P30 her. Den vil gjøre en vesentlig bedre jobb enn begge nevnte alternativer.

Personlig har jeg erfart at preen er viktigere enn selve effekten (iallfall MINST like viktig). Skal du i det hele tatt gjøre dette, ville jeg gjort det skikkelig, iallfall med så kostbare monoblokker.

Bladelius preamp er også noe du burde tatt en titt på..
Inntrykket mitt er også at pre gjør mer med lyden enn effektforsterkeren.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Helt uenig:)

Utvilsomt er P20 den beste mener jeg!
jeg har hatt begge, p20 er alt annet en frempå om du ikke har et for ille rom.
Jeg brukte min P20 på DP A1s ebw og der spilte den i en annen divisjon en primaren.
Hegelen var også bedre en audio research ls26 i mitt oppsett.


på så gode blokker som mc501 vil det nok være enda mer å hente ved å velge en bedre forforsterker en de du nevnte.

ligger fks en Mcintosh c46 på brukte. som vil være en god match!
Takk for fint innspill - alltid moro og høre fra noen som har direkte erfaring med produktene man vurderer. Har også stor tro på at Hegel lager meget gode forforsterkere.
Ja jo , det kunne sikkert være enda mer og hente med dyrere pre'er , men jeg synes i grunn jeg har strukket budsjettet langt nok som det er - de 501 blokkene gjorde et stygt innhogg i hifibudsjettet :)
Jeg har sett den c-46'n ja , og den frister jo den også ja. Men har litt på feelingen at man kan få mer for pengene andre steder når det gjelder pre , men det er mulig jeg tar feil...
Har den HT-bypass inngang tro ?
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Tja, ville nå faktisk vurdert Hegel P30 her. Den vil gjøre en vesentlig bedre jobb enn begge nevnte alternativer.

Personlig har jeg erfart at preen er viktigere enn selve effekten (iallfall MINST like viktig). Skal du i det hele tatt gjøre dette, ville jeg gjort det skikkelig, iallfall med så kostbare monoblokker.

Bladelius preamp er også noe du burde tatt en titt på..
Har hørt at P20 yter 95% av P30 , men slikt er jo vanskelig å regne ut :)
Synes prisen på P30 er i drøyeste laget egentlig , selv om jeg er enig i at en god pre er viktig.
Bladelius er sikkert ikke dum heller nei. Men alt jeg har er i sort , så da blir det litt dumt med en pre i sølv - finnes ikke disse kun i sølv ?

Mange takk for dine synspunkter.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Yamahaen har en fantastisk DAC innebygget. Jeg ble mektig imponert over preamp delen i den "nye" reciveren dems: 3040, som har mye av det som bor i CX-5000.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg ville anbefalt noe fremfor denne, da man får med en haug med fine features som de andre ikke har.

Skal den stå i TV benken i stua, så er Yamaha mitt tips! Veldig digg å bare koble HDMI o.l. inn i dem.. samt den låter garantert utrolig godt.
Ja du er faktisk inne på det samme som jeg tenker litt på selv. Hvor mye er det egentlig å hente kontra en god prosessor...?
Hørte jo lett at det ga et godt løft å gå over fra 3020 og til CX-A5000 , og som sagt så er jeg egentlig fornøyd med lyden også til musikk.
Og som du sier , så er det veldig anvendelig og fleksibelt med en slik løsning. Man kan også integrere subene på en lettvint og grei måte.
Nå har jo i grunn PL300 nok bass til musikk på egenhånd , men med suber i drift oppnår man jo enda mer i dypet , men også en jevnere frekvensgang i bassen.

Så kanskje er det lurere å spare til en enda bedre prosessor ;)
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Hva er best for meg og hva er best for deg?

Nå er vel jeg en av de mest vinglete du kommer på, men det har jo blitt testet en del utstyr hos meg selv og hos en kamerat som har mye utstyr stående.
Der testet vi Parasound, Naim, Arcam, Bladelius, Aesthetix osv. Og for å gjøre det enda vanskeligere så testet vi forskjellige effekter også.
Problemet når vi går 2 sammen for å teste, så sitter man litt i sweetspot og litt utenfor sweetspot.
Og man sitter ikke så altfor lenge med hvert produkt før man bytter over, så man får ikke skikkelig grunnlag.

Tar et eksempel her nå.
Parasound P5 var slappere i bassen, roligere i toppen med et lite slør over seg og mindre oppløst enn Arcam 888 prosessor. Forskjellen var ganske stor her og Arcam 888 låt åpnere, strammere i bassen og friskere i toppen. Men P5 låter behagelig.
Det samme inntrykket har jeg av Primaren jeg har nå vs Parasound P5 som jeg hadde.
Så er vel ingen tvil om at Primaren og Arcam-en er bedre. Men det er du som skal lytte på det hver dag og da begynner vektskålen å vippe på hva du vil høre på hver dag.
Derfor er det veldig vanskelig å vite hva du vil like i lengden. Så prøv så mye du kan før du bestemmer deg.

Er vel bare en pre som stikker seg ut som lysår bedre enn alle andre og det var Aesthetix Calypso. Dessverre er jo den veldig dyr. Men det er nesten så det er verdt å sitte i 1 år og spare og kjøpe noe slikt når man først skal oppgradere. Denne har HT-input og er FORFERDELIG god.
Heisann ja :)
Ja du har alltid edruelige innspill som kan være verdt og lytte til.
Og da kommer vi jo litt tilbake til det jeg skrev til Skorob - kanskje er det like greit og sikte seg inn på en enda bedre prosessor ?
Når man først er kommet over på separate komponenter , så må man jo ha en flerkanals-pre uansett , og da er det kanskje mer kostnadseffektivt å legge enda mer penger i en prosessor , enn å måtte kjøpe begge deler....
Selv om jeg ikke tviler på at pre'en du nevner er meget oppegående , så blir det litt i drøyeste laget for meg synes jeg.

Jeg har faktisk blitt litt nysgjerrig på den nye Marantz 8802 - ser den får veldig mye skryt rundt om , men jeg får nok sjekke ut litt mer.
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Tja, ville nå faktisk vurdert Hegel P30 her. Den vil gjøre en vesentlig bedre jobb enn begge nevnte alternativer.

Personlig har jeg erfart at preen er viktigere enn selve effekten (iallfall MINST like viktig). Skal du i det hele tatt gjøre dette, ville jeg gjort det skikkelig, iallfall med så kostbare monoblokker.

Bladelius preamp er også noe du burde tatt en titt på..
Har hørt at P20 yter 95% av P30 , men slikt er jo vanskelig å regne ut :)
Synes prisen på P30 er i drøyeste laget egentlig , selv om jeg er enig i at en god pre er viktig.
Bladelius er sikkert ikke dum heller nei. Men alt jeg har er i sort , så da blir det litt dumt med en pre i sølv - finnes ikke disse kun i sølv ?

Mange takk for dine synspunkter.
jeg er helt enig med deg. P30 er veldig kostbar. Den har dukket opp på brukten et par ganger på vintern til rundt 20. Jeg ville personlig hatt is i magen og kjøpt brukt.

Noe du også kan se om du kommer over.. er en CAT preamp. Dette er gjerne verdens beste pre. Jeg var sinnsykt heldig å få tak i CAT SL1 MKII, som nå er inne for totaloverhaling. Denne betalte jeg 20 for. Fy flate for en lyd. Da kan bare Hegel, primare, parasound, naim, mcintosh gå å legge seg.. men dette er jo rør da.. så her snakker vi fort 20-30-40.000...

kanskje du burde sjekket ut røramper? så kan du drive å dille med rørbytter osv for å skreddersy nettopp DIN lyd!
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Tja, ville nå faktisk vurdert Hegel P30 her. Den vil gjøre en vesentlig bedre jobb enn begge nevnte alternativer.

Personlig har jeg erfart at preen er viktigere enn selve effekten (iallfall MINST like viktig). Skal du i det hele tatt gjøre dette, ville jeg gjort det skikkelig, iallfall med så kostbare monoblokker.

Bladelius preamp er også noe du burde tatt en titt på..
Har hørt at P20 yter 95% av P30 , men slikt er jo vanskelig å regne ut :)
Synes prisen på P30 er i drøyeste laget egentlig , selv om jeg er enig i at en god pre er viktig.
Bladelius er sikkert ikke dum heller nei. Men alt jeg har er i sort , så da blir det litt dumt med en pre i sølv - finnes ikke disse kun i sølv ?

Mange takk for dine synspunkter.
jeg er helt enig med deg. P30 er veldig kostbar. Den har dukket opp på brukten et par ganger på vintern til rundt 20. Jeg ville personlig hatt is i magen og kjøpt brukt.

Noe du også kan se om du kommer over.. er en CAT preamp. Dette er gjerne verdens beste pre. Jeg var sinnsykt heldig å få tak i CAT SL1 MKII, som nå er inne for totaloverhaling. Denne betalte jeg 20 for. Fy flate for en lyd. Da kan bare Hegel, primare, parasound, naim, mcintosh gå å legge seg.. men dette er jo rør da.. så her snakker vi fort 20-30-40.000...

kanskje du burde sjekket ut røramper? så kan du drive å dille med rørbytter osv for å skreddersy nettopp DIN lyd!
Ja å kjøpe brukt er selvsagt et godt alternativ , og det er absolutt noe jeg vurderer uansett hva jeg ender opp med.

Ang. rør så er jeg ikke så sikker på at det er noe for meg. Anlegget står på hjemme nesten hele dagen og kvelden - enten som radio/ TV , eller musikk / film.
Da blir vel ikke levetiden på røra så lang eller...? Men at det kan låte fantastisk tviler jeg ikke på :)
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
En outsider i denne debatten er Musical Innovation, som lager fantastiske forforsterkere. Særlig etter at den nye digitale styreteknologien kom, med atenuator i stedet for volumpotmeter, tørr jeg si at disse forforsterkerne går ringer rundt de andre alternativene som er meldt her.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Rør til forforsterker har som regel laaaang levetid. :)

Hvis du er nysgjerrig på rør ville jeg ikke brydd meg så mye med akkurat det.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
En outsider i denne debatten er Musical Innovation, som lager fantastiske forforsterkere. Særlig etter at den nye digitale styreteknologien kom, med atenuator i stedet for volumpotmeter, tørr jeg si at disse forforsterkerne går ringer rundt de andre alternativene som er meldt her.
Hei ja.
Jo jeg har faktisk vært inne på tanken selv også. Virker som solide produkter dette, helt klart.
Men disse koster vel en god del så vidt jeg har skjønt ..? Får man en pre som "gruser" de andre til ca samme pris da mener du ?
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Rør til forforsterker har som regel laaaang levetid. :)

Hvis du er nysgjerrig på rør ville jeg ikke brydd meg så mye med akkurat det.
Ok ,da vet jeg det.
Har ingen erfaring med rør selv , så tar imot tipset med åpne armer :)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Nesten litt rart, men i dag kom jo nettopp denne Aesthetix på brukten.
Hadde jeg bare hatt råd...
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Nesten litt rart, men i dag kom jo nettopp denne Aesthetix på brukten.
Hadde jeg bare hatt råd...
Hmm - det var denne du prøvde ?
Vært moro å prøvd denne ja , men jeg har mest lyst på en sort pre , da alt annet jeg har er sort. Det kom litt brått på også - jeg er liksom litt i startgropa av tenkeboksen :)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Nesten litt rart, men i dag kom jo nettopp denne Aesthetix på brukten.
Hadde jeg bare hatt råd...
Hmm - det var denne du prøvde ?
Vært moro å prøvd denne ja , men jeg har mest lyst på en sort pre , da alt annet jeg har er sort. Det kom litt brått på også - jeg er liksom litt i startgropa av tenkeboksen :)
Ta det som humor og ikke kritikk :)
Jeg er også "tvangsnevrotiker" og valgte å ikke kjøpe denne fordi den var i den finishen der. Alt annet var jo sort, så jeg kjøpte Primare prosessoren. God den, men det blir ikke det samme. Nå finnes denne i sort også, men da må man sikkert kjøpe den ny. Og 45.000 var jo før den stygge dollarøkninga.

Har jo lest om sort bakgrunn og kanalseperasjon, og aldri helt skjønt hva de egentlig mener med det. Med denne skjønner du det med en gang hva folk mener.
Stemmegjengivelsen er naturlig eller som jeg selv bruker å si "organisk". En liten fylde i stemmen må påregnes, så det passer godt til kvinnelig vokal. Så stemmegjengivelsen er helt rå. Og så har den en klang som runder over alle hardheter og du kan spille vanvittig høyt og lenge uten å bli lyttetrett.

Jeg hadde den hjemme i ca 10 dager og kjørte på de aktive Adam, og det ble aldri det samme uten denne forforsterkeren. DAC-en jeg brukte var Metrum.

Soundgarden mener at Primare SP33 knuser Marantz 8802 på musikk. Vel, når denne Aesthetix fullstendig begraver Primaren så kan du trygt se litt mer på Aesthetix foran 8802.

Hadde jeg hatt råd nå hadde jeg ikke nølt et sekund. Man lar ikke sjansen gå to ganger.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Conclusion
Was I impressed by Jim White's Aesthetix Saturn Calypso? Damn straight I was. Used with far more expensive gear, it held its own and then some, and had one of the best-balanced sounds of any audio component I've come across at any price. At $4500 it's no budget product, but it's a high-performance component in every sense of the term, and something you can stick in the face of any cynic who thinks high-end audio has become a ripoff. Whatever the Calypso's sonic shortcomings might be, they're so well hidden that you'll discover them only by changing out the Calypso for whatever might prove to be better. My biggest complaint was the manual's virtually blank specifications page. The purchaser of a high-performance audio product deserves better documentation.
The Aesthetix Saturn Calypso was one of the most enjoyable, musically satisfying preamplifiers I have had the pleasure of reviewing. Your $4500 buys you a beautifully built, smartly designed, crisply functioning, versatile, and, most important, sonically brilliant preamplifier. I could live with it happily ever after. You could spend a great deal more and get more for your money, but you're just as likely to get less—that's how good the Saturn Calypso is.



 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Nesten litt rart, men i dag kom jo nettopp denne Aesthetix på brukten.
Hadde jeg bare hatt råd...
Hmm - det var denne du prøvde ?
Vært moro å prøvd denne ja , men jeg har mest lyst på en sort pre , da alt annet jeg har er sort. Det kom litt brått på også - jeg er liksom litt i startgropa av tenkeboksen :)
Ta det som humor og ikke kritikk :)
Jeg er også "tvangsnevrotiker" og valgte å ikke kjøpe denne fordi den var i den finishen der. Alt annet var jo sort, så jeg kjøpte Primare prosessoren. God den, men det blir ikke det samme. Nå finnes denne i sort også, men da må man sikkert kjøpe den ny. Og 45.000 var jo før den stygge dollarøkninga.

Har jo lest om sort bakgrunn og kanalseperasjon, og aldri helt skjønt hva de egentlig mener med det. Med denne skjønner du det med en gang hva folk mener.
Stemmegjengivelsen er naturlig eller som jeg selv bruker å si "organisk". En liten fylde i stemmen må påregnes, så det passer godt til kvinnelig vokal. Så stemmegjengivelsen er helt rå. Og så har den en klang som runder over alle hardheter og du kan spille vanvittig høyt og lenge uten å bli lyttetrett.

Jeg hadde den hjemme i ca 10 dager og kjørte på de aktive Adam, og det ble aldri det samme uten denne forforsterkeren. DAC-en jeg brukte var Metrum.

Soundgarden mener at Primare SP33 knuser Marantz 8802 på musikk. Vel, når denne Aesthetix fullstendig begraver Primaren så kan du trygt se litt mer på Aesthetix foran 8802.

Hadde jeg hatt råd nå hadde jeg ikke nølt et sekund. Man lar ikke sjansen gå to ganger.
Hysj på deg - jeg er ikke helt klar sier jeg , hehe ;)
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Det ligger en VTL preamp fra Hifistasjonen som skal selges ut, demo sak. Den er EKSTREMT god i ditt oppsett! Herre! Ville tatt meg en telefon og hørt med han, tro meg, den vil spille ring rundt det meste her utenom Aestehtix, de vil gå ca likt, i den ene eller den andres favør...!

med McIntosh blokkene dine.. du verden.. blir nesten sjalu..! :D
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
En outsider i denne debatten er Musical Innovation, som lager fantastiske forforsterkere. Særlig etter at den nye digitale styreteknologien kom, med atenuator i stedet for volumpotmeter, tørr jeg si at disse forforsterkerne går ringer rundt de andre alternativene som er meldt her.
Hei ja.
Jo jeg har faktisk vært inne på tanken selv også. Virker som solide produkter dette, helt klart.
Men disse koster vel en god del så vidt jeg har skjønt ..? Får man en pre som "gruser" de andre til ca samme pris da mener du ?
Det ligger en flott MI15 på brukten nå, som er meget bra, og som ikke koster like mye som en bruktbil.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Takker for fine forslag folkens:)
Det er mye som frister , og det er ikke lett å vite hva man skal gå for.
En ny prosessor vil jo uansett tvinge seg frem mtp. nye formater osv. , så det er klart at det blir fort en del penger av det hvis man skal være i toppskiktet på både hjemmekino og stereo fronten. Nå slipper man jo å bytte stereokomponenter fordi dem blir utdatert da , så det blir jo mest for å prøve noe nytt i såfall.

Ser jo også at det er veldig mange som lever lykkelig og er veldig fornøyd med en god prosessor også til stereo bruk , og det er jo ikke til å nekte for at det er en meget fleksibel løsning som resten av huset også lett kan betjene.
Samtidig er man jo nysgjerrig på hvor langt det er mulig å ta det liksom ....?

Som tidligere antydet så er jeg i startgropen mtp dette , og jeg tviler vel på om det blir tatt noen endelig avgjørelse før man får se hvor langt feriepengene strekker til.
Vi (Fruen) har bestemt at vi skal en tur til Kreta i juni , og det vil vel ikke bli særlig populært om jeg avlyser den ;)

Men kommer man over et knaltilbud så.........:)
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Jeg kan nå stolt meddele at det ble hverken Hegel eller Primare , men i stedet flesket jeg til på en brukt MacIntosh c48 :)
Og det er jeg glad for , for dette ble en større opptur enn jeg hadde turt å håpe på :)
Det er jo godt mulig det hadde blitt like bra med en Hegel el Primare for alt jeg vet , men det hadde hvertfall ikke gitt den samme feelgood stemningen og eiergleden som disse Mac'ene på magisk vis klarer å fremkalle :)

Takk til alle som kom med fine innspill , og ha en flott 17 mai :)
 

perk

Medlem
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
8
Antall liker
0
Torget vurderinger
5
En outsider i denne debatten er Musical Innovation, som lager fantastiske forforsterkere. Særlig etter at den nye digitale styreteknologien kom, med atenuator i stedet for volumpotmeter, tørr jeg si at disse forforsterkerne går ringer rundt de andre alternativene som er meldt her.
He he. Den var morsom..
 
Topp Bunn