Hegel HD11 DAC

L

lasse5214

Gjest
Jeg har planer om å kjøpe meg en dac og lurte på om noen har hørt den nye 32 bit hd11?

Lasse :)

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Antall liker
18
Ser at Soundgarden selger denne dac'en for 6.000 kr.
I følge Sg skal den være sterkt forbedret med dramatisk forbedret lydkvalitet :p. Hvis det er tilfelle så er det bare å stille seg i kø utenfor Sg i morgen tidlig.
Noen som har fått en lytt på den eller hørt omtale?

Peter

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Antall liker
265
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Den er helt klart spennende. Men ville vel heller bestillt på nettbutikken
Enn å stå i kø utenfor butikken ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
To emner som omhandler samme produktlansering er slått sammen.

bjornh, moderator

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg skal også ha meg en HD11, så er det sagt! ;D Den får ikke no-brainer status av meg, men jeg skal ha meg en lell
Dette er ett produkt mener jeg på lik linje med EC sin EMC 1up. Dette er en klassiker!!!

Hegel gjør som Audiolab, de lager en "interface" som også kan styre kilden, uavhengig av hva den er... Det er superbt!
(innenfor noen grenser selvfølgelig)

mvh

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
PeterD skrev:
Ser at Soundgarden selger denne dac'en for 6.000 kr.
I følge Sg skal den være sterkt forbedret med dramatisk forbedret lydkvalitet :p. Hvis det er tilfelle så er det bare å stille seg i kø utenfor Sg i morgen tidlig.
Noen som har fått en lytt på den eller hørt omtale?

Peter
Lurer litt på hva dramatisk forbedret lydkvalitet i denne sammenhengen egentlig betyr.??

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Antall liker
18
Imperial skrev:
Jeg skal også ha meg en HD11, så er det sagt! ;D Den får ikke no-brainer status av meg, men jeg skal ha meg en lell
Dette er ett produkt mener jeg på lik linje med EC sin EMC 1up. Dette er en klassiker!!!

Hegel gjør som Audiolab, de lager en "interface" som også kan styre kilden, uavhengig av hva den er... Det er superbt!
(innenfor noen grenser selvfølgelig)
Dette var sterke ord. Kan du beskrive hva det er som kommer til å gjøre denne til klassiker? EMC 1up ble vel en klassiker med tid og stunder. Sånt skjer vel ikke første natten?

Peter

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det er noe med ordene: Rett produkt på rett tid i rett marked...
Akkurat nå for Hegel, handler det om å få "navnet" sitt høyt nok opp i lyset... jeg tror HD11 kan være en viktigt brikke for dem.
Bl.a pga verktøyet dette vil være i demo situasjoner på messer...

Dette er utrolig viktig for å få bl.a testere til å bli interessert...
Det må fenge og så MÅ det funke som det gjorde på messa når det kommer hjem i stua til testeren.

Det skal bli spennede å følge med i høst/vinter... hva responsen blir.
mvh

U

utgatt60135

Gjest
2000,- billigere enn H10? Alså ikke en etterfølger?

M

Morpheus

Gjest
Skal også ha HD11. Ser dessverre at den befinner seg på fjernlager enda....

U

utgatt60135

Gjest

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.439
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Lyngen skrev:
stingrayV skrev:
Lyngen skrev:
2000,- billigere enn H10? Alså ikke en etterfølger?
http://www.lydogbilde.no/nyheter/hd11-ny-da-konverter-fra-hegel

Usikker på om jeg la opp link her slo jeg mente å gjøre, Men ifølge denne korte artikkelen i lyd og bilde er det en direkte arvtager. Volum blir trukket frem som grunnlaget for redusert pris.
:)
Da er det rimelig logisk at de har kjørt redusert pris på H10 lenge.
Jepp vi måtte jo venne oss til det nye prisnivået ;D

gismo

U

utgatt60135

Gjest
Burde ha ventet med H10 kjøp da, men hvem kunne visste dette.

L

lasse5214

Gjest
Ikke sikkert der er så veldig stor forskjell. Tror H10 er en bra dac.

Bjørk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2008
Antall liker
0
Noen som vet hvor god denne blir sammenliknet med HD20?

NADKRAFT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2010
Antall liker
6
Sted
Oslo
Det er vel bare dac chipen som er forandret (24 bit vs 32 bit) analog del er vel stort sett den samme vel... vil jeg tro ihvertfall.

HD10 og HD20 ser jo "mystisk" lik hverandre når det gjelder innmat. Men som alt annet så er det "tweak" her også.

Vedlegg

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Lurer på å kjøpe en HD10 brukt til 3000. Men så ser jeg at Hegel er kommet med HD11 til 6000, altså det dobbelte.
Vil en dobling i prisen gi valuta nok for pengene eller "bør" jeg holde meg til HD10? Og nei, jeg kan ikke doble de 6000 ;)

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Nolfi skrev:
Lurer på å kjøpe en HD10 brukt til 3000. Men så ser jeg at Hegel er kommet med HD11 til 6000, altså det dobbelte.
Vil en dobling i prisen gi valuta nok for pengene eller "bør" jeg holde meg til HD10? Og nei, jeg kan ikke doble de 6000 ;)
Har ikke hørt HD11, men HD10 til 3K er ekstremt mye DAC for penga, ihvertfall.
Jeg nekter å tro at HD11 er dobbelt så bra, for å si det sånn, men det vil jo alltid være et spørsmål om hvor mye man er villig til å betale for litt bedre....den tankegangen lander deg vel som regel med en sånn:http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=449&category_id=30
Eller noe enda dyrere. ;)

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
HHH skrev:
Nolfi skrev:
Har ikke hørt HD11, men HD10 til 3K er ekstremt mye DAC for penga, ihvertfall.
Jeg nekter å tro at HD11 er dobbelt så bra, for å si det sånn, men det vil jo alltid være et spørsmål om hvor mye man er villig til å betale for litt bedre....den tankegangen lander deg vel som regel med en sånn:http://www.oslohificenter.no/produk...age=flypage.tpl&product_id=449&category_id=30
Eller noe enda dyrere. ;)
Hehe.
Bra, det var dette jeg ville høre :)

M

Morpheus

Gjest
Jeg har HD 11 og er svært fornøyd! Jeg har ikke hørt HD 10, men den er nok ganske nær HD 11 etter det jeg har lest. For 3k skal det vel svært mye til for å få tak i noe bedre imho.

Brum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2006
Antall liker
16
Noen flere som har lytteerfaringer med HD11 vs HD20 og/eller HD10, evt andre DAC'er?

-Brum

Topp Bunn