Digitale avspillere Hegel H90 + CD spiller = Sant??

Hegel_som_regel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2018
Antall liker
10
Sted
Stavanger
Hei.

Har nylig kjøpt meg en Hegel H90 og er storfornøyd. Har hørt generelt lite om folk som bruker CD som kilde til Hegel forsterkere. Så lurer derfor på om noen vet om en Cd-spiller som går godt sammen med Hegel (H90) ?

Mvh Bare_are

begd

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.01.2018
Antall liker
29
Sted
Trondheim
Hegel sin egen CDP2A går jo for en høvelig grei penge på brukten. Selv bruker jeg en rimelig CD-spiller som drivverk, og en ekstern Hegel HD10 som DAC :)
Hva er budsjettet?

Hegel_som_regel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2018
Antall liker
10
Sted
Stavanger
Hegel sin egen CDP2A går jo for en høvelig grei penge på brukten. Selv bruker jeg en rimelig CD-spiller som drivverk, og en ekstern Hegel HD10 som DAC :)
Hva er budsjettet?
Ja, den er jo ett opplagt alternativ. Men har tenkt i retning, mer en one box solution for å ikke få for "for mange" bokser og for mye ledningsstyr. Prisklasse tenker jeg noe som ikke overskrider 10k.

H

hifierik

Gjest
Har du tänkt att använda den inbyggda DAC:en i H90?

Hva er budsjettet?
Ja, den er jo ett opplagt alternativ. Men har tenkt i retning, mer en one box solution for å ikke få for "for mange" bokser og for mye ledningsstyr. Prisklasse tenker jeg noe som ikke overskrider 10k.

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Antall liker
471
Jeg tipper du vil slite med å finne en cd- spiller innfor realistisk budsjett som gir deg bedre lyd enn ved å bruke innebyggete dac'en. Kjøp deg en ok spiller du kan bruke som drivverk, eller se om du finner et rent drivverk innenfor budsjett. Cambridge A har et rent drivverk til ok pris.

Hegel_som_regel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2018
Antall liker
10
Sted
Stavanger
Ja, tanken var og bruke den innebygde dac i H90. Har sjekket ut den ene Cd-spilleren til Hegel som ligger ute på brukten, syns den er noe høyt priset. Syns det er vanskelig å se etter Cd-spiller/drivverk, har ingen erfaring på området og vet ikke hva jeg skal se etter utover utseende.

Dagens setup består foreløpig av: Hegel H90, Dynaudio DM 2/6, Bluesound Node Gen1 og Nordost Blue Heaven Støm/Hk.

Mvh Bare_are

Sist redigert:
Topp Bunn