Forsterkere Hegel H80 og Monitor Audio GS20

Rollmo

Medlem
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
29
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Er det noen som har erfaring med kombinasjonen. Jeg har GS20 som jeg i dag kjører i et Rotel-oppsett med RC-1550 og RB-1552.

Er er i grunnen veldig godt fornøyd med det jeg har. Men man blir jo alltid litt nysgjerrig på å prøve noe nytt. Og jeg ser jo at H80 får gode kritikker overalt.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
GS20 er jo ikke kjent for å være kresen, og fungerer med et vidt spekter av forsterkere, både med rør og transistor. Jeg tror det vil kunne fungere helt flott.

GS20 er detaljert, men ikke analytisk i lyden. Bør kunne være en god kombinasjon med H80.
 
Sist redigert:

Rollmo

Medlem
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
29
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Takk for innspill bjornh
 

Zissou

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
116
Antall liker
21
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Ville ikke solgt Rotel settet før jeg hadde hørt H80 hjemme selv (ble lite imponert av en H70 jeg hadde), lån og lytt om du har mulighet.:)
 

Pass

Fersking
Ble medlem
20.01.2005
Innlegg
1
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hadde en periode MA GS20. Testet disse sammen med Hegel H100, Krell kav 400ix og Doxa 70sig. med passiv trafobasert pre. Hegelen var den klart tysteste og mest oppløste av de 3. Den hadde også den mest naturlige mellomtonegjengivelsen. Skåret i gleden var at lyden totalt sett ble for lys og tynn i mitt oppsett og rom. Krellen spilte langt tøffere og mer rocka. Den var mer behagelig i lengden, men hadde en klart mer kornete/dårligere oppløst mellomtone. Den gamle Doxaen var etter mitt syn det beste kompromisset. Denne fikk gs20 til å virke mest homogene. Lyden var detaljert, oppløst og samtidig behagelig. Kanskje viktig å nevne at jeg brukte Nordost kabler. Jeg ville nok heller ikke solgt Rotel før jeg hadde fått testet ut Hegel i eget rom og oppsett.
 
Topp Bunn