Hegel H80 feilsøking

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.182
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Har en H80 som har stått rolig i benken i mange år, i daglig bruk.
Igår begynte den helt utav det blå (mens vi så film) å suse ganske høyt i venstre kanal, jeg reiste meg for å sjekke om det kunne være noe som løsnet, idet jeg nærmet meg stereobenken kom det ett halvhøyt smell, og volumet på susingen gikk ned, vil tippe i området 65-70db uten at jeg har målt.
Jeg har prøvd å koble bort alt annet en strøm og HT kabler, og jeg har hatt den åpen (uten strøm selvsagt) uten å finne noe åpenbart. Kan ikke se noen svidde komponenter eller kondensatorer som har blåst.

Gode forslag?

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.182
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Litt tilleggsinfo: susingen er der uavhengig av volum, den er også lik om jeg muter, så jeg antar feilen er i utgangstrinnet.

HeadMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2012
Antall liker
76
Sted
På tur til Brødløst
Torget vurderinger
4
Er du heldig er ingen høytalerelementer gått med i smellen.
Uansett hva som forårsaket kan du regne med en følgefeil.
Med din DIY kan du helt sikkert gjøre en diode/halvleder/transistorskjekk. Jeg kjenner ikke Hegel, så det er bare tips fra min side. Det er bare å feisøke forsterkeren.

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.182
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Takk for svar.

Det har ikke røket elementer, Hegelen er blitt erstattet av en Eversolo Play, litt ned i lydkvalitet muligens, men det tar den igjen på brukervennlighet :)

Jeg har desverre null kunnskap om feilsøking på elektronikk, så jeg tenker jeg selger den billig om noen skulle ønske å forbarme seg over den, ta kontakt

Topp Bunn