Heftig

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.292
Sted
Tromsø
Det der var skikkelig merkelig, hvorfor i alle dager svingte vogntoget mot autovernet? Det så ikke ut som det gled, men bel styrt utenfor skrenten. Skumle greier med utenlandske vogntog på smale bratte norske vinterveier.

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
461
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Det ser jo ut som vogntoget blir gitt brems - bremselys kommer på rett før den dreier eller sklir mot autovernet. Hvis dette vogntoget hadde sommerdekk på styrehjul synes jeg det ikke er rart om den sklir uansett. Flaks at det gikk såpass bra egentlig.

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Hei
Det var sjåførens oppbremsing som førte til at det gikk som det gikk.

Mvh
RBN

Decoman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
1
Det ser ut som at bilene kjører i nedoverbakke og jeg tror som over, at fremre hjul mister grepet slik at bilen bare begynner å skli pga, bremsing.

Hvordan er det med bremsesystem på lastebil igjen? Husker vagt at man har gjerne et hydraulisk bremsesystem på forhjula, med et pneumatisk bremsesystem (lufttrykk) på bakhjul. Med motoren av og tenningen på så tror jeg man har begrenset bremsekapasitet og at bremsepedalen blir hard og vanskelig å kontrollere. Eller så husker jeg helt feil her.

Hvis bilen bak hadde last så burde de vel ha forsøkt tømt dette av tenker jeg.

Edit: Tja, nei, det var vel ingen grunn til å tro at det var noe galt med motoren her.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
RBN skrev:
Hei
Det var sjåførens oppbremsing som førte til at det gikk som det gikk.

Mvh
RBN
Jepp, det er nok heilt korrekt. Legg også merke til krøtterstien av en riksvei i kongeriket Norge anno 2012. Dette er veien mellom Mosjøen og Sandnessjøen - og ikke den verste biten, heller!

Topp Bunn