Digitale avspillere HEED OBELISK DA

S

Sjur T

Gjest
Etter et par måneder med denne er jeg særdeles fornøyd. Bruker den sammen med Trafomatic forsterkere og Avantgarde duo høyttalere. Benytter stort sett usb fra mac mini. Kanksje en anelse mørk i lyden, men detaljert og med stor spilleglede. Kanskje ikke av de absolutt mest detaljerte dacene jeg har hørt, men passer meg utmerket siden jeg ikke liker at det blir for analytisk.
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Hei Sjur T.

Tak for din beretning. Som du beskriver lyden, kunne Obelisk også falde i min smag. Ønsker en gengivelse der har fokus på helheden i musikken, og som ikke giver anledning til lyttetræthed på sigt. I øvrigt et spændende setup du har :cool:
 
S

Sjur T

Gjest
Hei Sjur T.

Tak for din beretning. Som du beskriver lyden, kunne Obelisk også falde i min smag. Ønsker en gengivelse der har fokus på helheden i musikken, og som ikke giver anledning til lyttetræthed på sigt. I øvrigt et spændende setup du har :cool:
Har hatt Hegel, Benchmark og div annet tidligere og Heed er etter mitt syn den beste som har stått i mitt oppsett noen gang.
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Må se om jeg kan få lyttet til den i Danmark. Syntes den er interessant!…. Udover de lydmæssige dyder, tiltaler Heed´s opgraderingsmuligheder mig rigtig meget.
 

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Innlegg
1.363
Antall liker
509
Torget vurderinger
9
Har hatt/testet hjemme abrahamsen v6 (mørk og alt for lat tilslørt lyd), audiolab m-dac (tørr og "korrekt" lyd.. ingenting som skilte seg ut drastisk, hverken negativt eller positivt, men god/grei dac), hegel hd20/25 (litt mørk farget lyd, god dynamikk, foretrakk HD25 en anelse bedre enn hd20), antelope audio zodiac gold m/voltikus (beste "hifi" dac'en jeg har hørt.. farger ikke lyden, har en søt klang og en våt lyd (skjønte inne hva folk mente med "våt lyd" før jeg hørte denne) men alt for "korrekt" i bassområdet for min smak.
+ noen jeg har glemt...

Har heed DA nå, og den farger lyden litt mot det varme og gir deg en herlig tung bass (mer enn HD20/25) og tykk fin mellomtone. De øvre tonene er herlig laid back. Som Sjur T sier så finnes det dac'er som drar frem flere detaljer (zodiac gold er veldig god der), men DA spiller bare musikk. Den gir deg en veldig fin "analog" lyd. Liker du den type lyd burde du også titte på forsterkerene til Heed også.
 
Sist redigert:

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Har hatt/testet hjemme abrahamsen v6 (mørk og alt for lat tilslørt lyd), audiolab m-dac (tørr og "korrekt" lyd.. ingenting som skilte seg ut drastisk, hverken negativt eller positivt, men god/grei dac), hegel hd20/25 (litt mørk farget lyd, god dynamikk, foretrakk HD25 en anelse bedre enn hd20), antelope audio zodiac gold m/voltikus (beste "hifi" dac'en jeg har hørt.. farger ikke lyden, har en søt klang og en våt lyd (skjønte inne hva folk mente med "våt lyd" før jeg hørte denne) men alt for "korrekt" i bassområdet for min smak.
+ noen jeg har glemt...

Har heed DA nå, og den farger lyden litt mot det varme og gir deg en herlig tung bass og tykk fin mellomtone. De øvre tonene er herlig laid back. Som Sjur T sier så finnes det dac'er som drar frem flere detaljer (zodiac gold er veldig god der), men DA spiller bare musikk. Den gir deg en veldig fin "analog" lyd. Liker du den type lyd burde du også titte på forsterkerene til Heed.
Tak for dit bidrag. Med beskrivelserne af lyden fra Heed Obelisk DA, er jeg ikke blevet mindre nysgerrig. Med hensyn til forstærker holder jeg fast i min ModWright KWI 200 (fremragende forstærker). Men jeg tror at Obelisk DA kunne være rigtig spændende i forhold til mit øvrige setup samt præferencer :)
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Hei Sjur T.

Tak for din beretning. Som du beskriver lyden, kunne Obelisk også falde i min smag. Ønsker en gengivelse der har fokus på helheden i musikken, og som ikke giver anledning til lyttetræthed på sigt. I øvrigt et spændende setup du har :cool:
Har hatt Hegel, Benchmark og div annet tidligere og Heed er etter mitt syn den beste som har stått i mitt oppsett noen gang.
Hei Sjur T og mariusaa…. Er jeres Obelisk DA med 1.2 eller 2.1 modul?
 
Topp Bunn