Høyttalere Heco Celan GT 302 stativhøyttaler - erfaringer?

P

parafinoksen

Gjest
Tenker litt på nye høyttalere om dagen, og har kommet over disse til en grei pris (ca 5000 kr). Noen som har erfaringer med dem? Så vidt jeg vet, er de også beregnet på hjemmekino, og i og med at de er tyske, er det ikke umulig at de er litt «friske». Men i og med at jeg lytter mye på kveldstid på lavt volum, så er kanskje ikke det noe minus (loudness).

1605565481727.png
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Ganske sikker på at disse ble demonstrert på Horten-messa for noen år siden.
Jeg likte dem godt. Opplevde dem ikke som spisse i lyden, herrer litt hellende mot det mørke. Kan ha vært rommet. Tror de ble brukt i rommet som stort sett har vært brukt av Nordicsounddesign, men det var en annen importør som demonstrerte dem da.
Noen flere som husker bedre?
 
P

parafinoksen

Gjest
Ganske sikker på at disse ble demonstrert på Horten-messa for noen år siden.
Jeg likte dem godt. Opplevde dem ikke som spisse i lyden, herrer litt hellende mot det mørke. Kan ha vært rommet. Tror de ble brukt i rommet som stort sett har vært brukt av Nordicsounddesign, men det var en annen importør som demonstrerte dem da.
Noen flere som husker bedre?
De har to diskantinnganger, en av dem gir +2dB i diskanten, noe som er beregnet på dempede rom (tykke tepper, sofaer, tykke gardiner osv.). Kanskje de brukte den andre inngangen på demoen?
 
P

parafinoksen

Gjest
Det ble med tanken.

Gikk for et par små gulvstående laget av en privatperson. Det er en av Troels Gravesens konstruksjoner.
 
Topp Bunn