Heart - "syngedamene"

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
La til "syngedamene" for ikke å forlede noen til å tro det dreier seg om forsterkerne........

Inspirert av en youtube snutt fra en konsert i Seattle i 2002, bestilte jeg en dobbelt CD (det er en SACD faktisk) med (litt soft)-rockegruppa Heart (søstrene Ann og Nancy Wilson). Mest kjent fra 70- og 80-tallet. Den heter ganske enkelt "live in Seattle".

Jeg har alltid hatt sansen for live-innspillinger, og spesielt der hvor det er ganske åpenbart av artistene gir alt. Dette er en slik innspilling!

Masse trøkk og gåsehudfaktor fra noen som åpenbart har mer å by på en å være "has-been-rockbabe"

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Heart var jo et kjempeband før de begynte å flørte med puddelfrisyrer og synth på 80-tallet.

"Dreamboat Annie" (1976) er et kjempebra debutalbum, "Magazine" (1978) er også svært bra. Kompletterer man med "Dog and Butterfly" (1978) så har man vel det essensielle fra Wilson-søstrene.

Live in Seattle er notert; ser på låtlista ( http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=5939652&BAB=Z ) at det er mye fra de tre LP'ene jeg nevnte.

Mvh Vidar P

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Jeg har den på DVD. Den er knall. Ann er nok ingen sylfide lenger, men du verden som hun synger. Åpningslåten er enorm! Og Zeppelin-klassikeren Black Dog er så intens at Robert Plant synger nesten tamt i forhold.

Jeg synes forøvrig puddel-platene var bra også. Spesielt den som bare heter Heart. Og A-siden på Brigade.

Jeg så dem live på Wembley Arena en gang på slutten av 80-tallet.

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
84
Torget vurderinger
2
Live In Seattle finnes også på DVD og HD-DVD.

Av andre plater så er vel "Little Queen" (Barracuda!) "Dog And Butterfly" og "Bebe Le Strange" blant de beste.
Selv har det gått mye i Dreamboat Annie og Little Queen i det siste.

Mvh
Boden9

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Dreamboat Annie og Little Queen er obligatorisk. Snurrer jevnt disse platene.

Topp Bunn