Jeg har vært borti liknende problem på en annen cd spiller, men etter å ha justert inn gain og biasspenning på nytt fungerte den helt topp. Kanskje verdt å sjekke opp?
Leverte spilleren i dag, kællen mente på at det var 99% sikkert at det var ett laser problem.Legatia skrev:Jeg har vært borti liknende problem på en annen cd spiller, men etter å ha justert inn gain og biasspenning på nytt fungerte den helt topp. Kanskje verdt å sjekke opp?
Glemte å legge til at jeg snakker om gain og biasspenning på laserenheten.Legatia skrev:Jeg har vært borti liknende problem på en annen cd spiller, men etter å ha justert inn gain og biasspenning på nytt fungerte den helt topp. Kanskje verdt å sjekke opp?
Kjører bortom der om litt.Legatia skrev:Glemte å legge til at jeg snakker om gain og biasspenning på laserenheten.Legatia skrev:Jeg har vært borti liknende problem på en annen cd spiller, men etter å ha justert inn gain og biasspenning på nytt fungerte den helt topp. Kanskje verdt å sjekke opp?
Lykke til.
ehh, er ikke det justeringer som er kalibrert fra fabrikk og som ikke skal røres?Legatia skrev:Glemte å legge til at jeg snakker om gain og biasspenning på laserenheten.Legatia skrev:Jeg har vært borti liknende problem på en annen cd spiller, men etter å ha justert inn gain og biasspenning på nytt fungerte den helt topp. Kanskje verdt å sjekke opp?
Lykke til.
Siden jeg ikke kan og vet stort om topic leverer jeg ting inn til rep.RJEL skrev:ehh, er ikke det justeringer som er kalibrert fra fabrikk og som ikke skal røres?Legatia skrev:Glemte å legge til at jeg snakker om gain og biasspenning på laserenheten.Legatia skrev:Jeg har vært borti liknende problem på en annen cd spiller, men etter å ha justert inn gain og biasspenning på nytt fungerte den helt topp. Kanskje verdt å sjekke opp?
Lykke til.
For stor bias-strøm gjenom laseren forkorter levetiden drastisk.
Selv om ting kan bli i orden der og da....
Det er ikke snakk om å prøve å feile med å vri på knottene akkurat nei.RJEL skrev:ehh, er ikke det justeringer som er kalibrert fra fabrikk og som ikke skal røres?
Det var da noe dritt.JanR skrev:Vel det var iofs ikke verdt 1300kr, for cd spiller fanskapet funker akkurat like dårlig !
Dvs det varte temmelig nøyaktig 3 låter uti første cd som var problemet der igjen.
/jan
JanR skrev:Vel det var iofs ikke verdt 1300kr, for cd spiller fanskapet funker akkurat like dårlig !
Dvs det varte temmelig nøyaktig 3 låter uti første cd som var problemet der igjen.
/jan
For å si det veldig mildt ja. Vært en så der uke så langt så ingenting overrasker meg.rørlig skrev:Det var da noe dritt.JanR skrev:Vel det var iofs ikke verdt 1300kr, for cd spiller fanskapet funker akkurat like dårlig !
/jan
I så fall er det noen som kommer til å få så ørene flagrer.Cobra2 skrev:Du har nok fått en kina-kopi-laser, skal du se.
(nei, jeg kødder ikke...)
Arne K
Skal være noe.Gago skrev:tråkiga greijer, grabben.
Ikke ???Cobra2 skrev:Veel...det står ikke akkurat "chinallips" stemplet på dem..så det er ikke lett å avsløre, utenom hvor den ble bestilt/levert fra
Arne K
Uffarolfozzy skrev:Det var da synd det ikke ble bra. Reperatørene du bruker har en avdeling her i byen også. Jeg har erfaring med den avdelingen.
Hadde en stasjonær cdbrenner som brennefunksjonen ikke ville utføre det den skulle.
Leverte den på dette verkstedet, og henta den.
Feilen var der, ble levert til ny runde. Fikk den tilbake, feilen var fremdeles der.
Reperatøren påsto den fungerte på verkstedet. Bare tull.
Han kom hjem til meg for og høre sjøl. Tok den med enda en gang.
Fikk den tilbake atter en gang, fremdeles ikkefungerende.
Jeg ga opp.
JanR skrev:Skal være noe.Gago skrev:tråkiga greijer, grabben.
Det positive, har litt innestengt frustrasjon som skal ut
/jan
Ikke umulig 8)Gago skrev:JanR skrev:Skal være noe.Gago skrev:tråkiga greijer, grabben.
Det positive, har litt innestengt frustrasjon som skal ut
/jan
jasså, armhevninger?
For ordens skyld, det vet jeg at den IKKE gjør.Legatia skrev:Det er ikke snakk om å prøve å feile med å vri på knottene akkurat nei.RJEL skrev:ehh, er ikke det justeringer som er kalibrert fra fabrikk og som ikke skal røres?
Om man ikke vet hvor mye biasstrøm man skal ha, så holder man seg unna.
Men om du tror den holder seg på samme nivå i flere titalls år, må jeg nok skuffe deg.
Ta en telefon til Dalens elektronikk....de bytte laser for deg , om du ikke gjør det selv...JanR skrev:Takk Arne.Cobra2 skrev:Laser
Arne K
Da er det vel bare å få tak i noen som har/kan bytte.
Antar det er samme i den her som i Marantz 6000, så vidt som jeg skjønner og kan se.
Hifiklubben som har Marantz ?
/jan
Heart ligger i dvalemodus for tiden , Trafofabrikken er det liv i , men pga tregt marked sier de , så produserer de ikke hi-fi på nåværende tidspungt , de reparerer heller ikke noe.Vidar P skrev:Laser høres ut som en sannsynlighet. Men; er det ikke noe som heter service/oppfølging (evt reklamasjon dersom den er under 5 år) hos Heart da? Hvorfor ikke henvende seg dit?
Laser er byttet, spilleren er gått over (ikke bokstavelig) og skal være i orden.ssm skrev:Ta en telefon til Dalens elektronikk....de bytte laser for deg , om du ikke gjør det selv...JanR skrev:Takk Arne.Cobra2 skrev:Laser
Arne K
Da er det vel bare å få tak i noen som har/kan bytte.
Antar det er samme i den her som i Marantz 6000, så vidt som jeg skjønner og kan se.
Hifiklubben som har Marantz ?
/jan
Neby har sikkert deler som du kan kjøpe direkte , om du bytter den selv..
Mvh ES
Fikk med meg det der.ssm skrev:Heart ligger i dvalemodus for tiden , Trafofabrikken er det liv i , men pga tregt marked sier de , så produserer de ikke hi-fi på nåværende tidspungt , de reparerer heller ikke noe.Vidar P skrev:Laser høres ut som en sannsynlighet. Men; er det ikke noe som heter service/oppfølging (evt reklamasjon dersom den er under 5 år) hos Heart da? Hvorfor ikke henvende seg dit?
Jeg har vært i kontakt med Heart direkte for ett par mnd siden , og fikk dette svaret tilbake på mail.
Mvh Espen