Headsett i gave

uviten

Fersking
Ble medlem
04.12.2014
Innlegg
3
Antall liker
3
Hei.

Samboeren min har sendt meg på mission impossible føler jeg her! Har nå mast på han i en evighet om hva han ønsker seg til jul, og i dag kom det endelig frem et ønske som jeg kanskje klarer å oppfylle... Han ønsker seg nytt headsett, et han kan bruke til å høre på musikk fra tlf, men også kunne svare tlf, så den må ha mic og fjernkontroll.. Ellers var det viktig med dyp bass og god lyd fikk jeg beskjed om. Han er ekstremt kresen på lyd og jeg har jo ikke peiling på dette. Så, noen gode tips? Aller helst under 1000 kr, da jeg ikke har så god råd, men jeg kan gå opp til 1500 kr tror jeg. Er det mulig å få tak i noe han vil bli fornøyd med? Han har forresten en android telefon, så de må fungere med det også.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Sennheiser Momentum er ett veldig godt valg. MEN liker han litt mer bass er disse ett alternativ: Sennheiser URBANITE On Ear Headphones with integrated microphone Litt mer bånn i urbanite og en litt mer ¨ung¨spillestil. Også fått veldig gode omtaler! De har disse på spaceworld og soundgarden osv osv. Veldig flott gjort mot samboeren din! Og veldig lurt å spørre nerdene her inne.
 

uviten

Fersking
Ble medlem
04.12.2014
Innlegg
3
Antall liker
3
Takk for tips :) Han nevnte Sennheiser selv også, men å sende en frøken som ikke har peiling på dette i butikken og stole på at han blir fornøyd med det de i butikken sier nytter ikke. Så da ble det googling hvor jeg kom over dette forumet og fant ut at jeg fikk spørre nerdene her som sikkert har peiling! Må se om jeg får tatt en tur innom noen butikker på lørdagen og kikket eller etter jobb neste uke. Vil jo at han skal bli fornøyd med det jeg ender opp med :)
Jeg kikket litt på hva hifi klubben har også og fant noen Marshall som ikke var så dyre. Han nevnte det merket også for meg. Vet ikke om de er noe bra da. https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/marshall-major/
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.398
Antall liker
17.089
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Her på HFS finnes det da ingen nerder:rolleyes: :)

Dessverre er det nok slik at de fleste som frekventerer her inne er mer kjent med- og kan gi bedre råd om hodetelefoner som koster vesentlig mer enn den prislimit du har.

Om du googler: Test hodetelefoner
så vil du eksempelvis få treff på disse sidene:

Test: De 10 kuleste hodetelefonene - VG
http://www.lydogbilde.no/archive/test/hodetelefoner
Hodetelefoner - DinSide

Her kan du lese litt tester og omtaler av ulike modeller. Selvom en del slike tester/omtaler kan være lite nyanserte - og må tas med en klype salt, så vil de kunne være retningsgivende for de egenskaper og karakteristikker de ulike modellene har.

En god del kan du ekskludere utfra pris, og en del andre faller nok også fra da de skal være kompatible med Android.

Prøv å les deg til en form for shortlist for så å ta deg en bytur og hør på alternativene.
Soundgarden, Audio Norge, Oslo Hi-Fi Center, Hi-Fi Klubben og Stereofil er verd å stikke innom. Der kan du både lytte til- og ta og kjenne litt på de ulike alternativene.
Flere av disse butikkene fører de samme modellene også, så dann deg et inntrykk av de ulike anbefalingene de gir.

Lykke til :)
 
Sist redigert:

uviten

Fersking
Ble medlem
04.12.2014
Innlegg
3
Antall liker
3
Tusen takk for gode råd og tips :) Mens jeg har leita så har jeg overraskende nok lært mye om headsett og lyd og det er helt sikkert mye jeg enda ikke kan. Jeg fant en som solgte så si ubrukte sennheiser urbanite xl, kun prøvd ett par ganger og ligger fremdeles som nye i esken. Også var jeg så heldig at jeg fikk de til en pris jeg absolutt kan overleve med :) Så jeg skal bare sjekke at de er hele og fungerer som de skal(så godt en uviten frøken kan), så ser det ut til at julegaven er i boks :) Håper jeg får en telefon på julaften fra en samboer som ikke vet hva han skal si i lykke :D Han har gjort så mye for meg i så mange år som en god venn og nå kjæreste og samboer så han fortjener virkelig en bra julegave :) Glad jeg får det til med et skrapa studentbudsjett også :D Tusen takk igjen for gode tips og råd på veien :) Dere er supre!
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tror det var ett godt valg også XL - Mye bedre en on ear. :) Han blir helt sikkert fornøyd!
 
Topp Bunn