Hei!
Et bilde knipset rett fra min Plasma.
Film "Microcosmos"
DVD Denon 2900 som ikke har HDMI ut (dette har jeg selv sett er en forbedring.
Min crt Sony fra 1990 29" står nå på soverommet og jeg lever lykkelig med bildene fra min Pioneer 436 XDE i stua.
Har noen av dere vært innom Sonysenteret på Karl Johan (Oslo)
og sett plasmaen der foret med signal fra en Blue Ray spiller.
Jada, jeg vet at fremtiden ikke er her riktig ennå, men det viser i hvert fall hva som er mulig med dagens plasmaer når signalet er godt nok.
Det er helt ut holdbart og vel så det selv på vanlige tvsendinger, bare en har digitalmottak og stiller bildet manuellt og dermed bedre enn "standard" imo.
Min er nedjustert til - 16 på farge(metning)
Alt utstyret til tvdelen er i tillegg kjørt gjennom en PS Audio Outlet uten at jeg tror dette er alfa eller omega.
Mvh.KW
Hei!
Jeg tittet innom denne tråden og oppdaget at bildet var borte i mitt innlegg.
Det er nå fikset og samtidig kan jeg rette opp en annen (liten) feil i ovenstående innlegg.
Jeg skriver at min 29 tommer fra 1990 nå står på soverommet og dette er feil.
Den står hos min mor og det er den andre 29tommeren jeg hadde
KV-E2963E som ble flyttet opp på soverommet og denne er vel fra ca. 1994.
Til Knut inh! jeg registrerte at du averterte en 29 tommer Sony nylig
og jeg mener og tror at det kan være samme modell som jeg nå har på soverommet (avtagbare høyttalere og sub).
Har du virkelig sammenlignet denne med nyere (f.eks) min Pioneer 436 og da på en avstand som gjør bildene tilnærmet like store og ved bruk av digitaldecoder av et brukbart merke og kvalitet (f.eks) Nuforce og ved vanlige f.eks. studiosendinger? (ikke HDTV)
Hevder du under en eventuell slik sammenligning at Sonyen fra ca.94-95 er på høyde? I såfall på hvilken måte?
Det er godt mulig at mine evner på lydsiden (hifi) er noe begrenset i forhold til en del andre, men på bildesiden er jeg etter egen mening fullt oppegående.
Dette er noe jeg hevder ut i fra nærmere 40 års erfaring med fargebildeforståelse i form av bildebehandling på førtrykksiden, riktig nok dreier det seg om stillbilder, men dog
Jeg er forsåvidt klar over at det fortsatt er noe igjen til sortnivået på f.eks. min Sony crt, men jeg har også oppdaget at for å få bra sortnivå på min KV-E2963-E så må den stilles inn slik at det blir heller dårlig med "tegning" i skyggepartiene, men sortere blir det.
Dette er mest avslørende når mesteparten av bildet ligger i mørke (scener), men hva da med tegningen, en skal jo gjerne se hva som forgår også på slik scener.
Når det snakkes om sortnivå i de tilfellene hvor det er færre og mindre sorte felter (skyggepartier) så er ikke dette så avgjørende fordi øynene likevel på en måte blir "nedblendet" av alt det andre (farger og lysere partier at det sorte dermed blir oppfattet som rimelig sort uansett.
Verre da med det meste av LCD skjermer, som fortsatt ofte er lite sort og ofte med et sterkt blåskjær.
Jeg ser virkelig frem til (en gang i fremtiden) å få se hva denne min Pioneer virkelig kan by på ved skikkelige hdtv signaler

, i mellomtiden har jeg absolutt et helt greit utbytte av vanlige tvsendinger (flest) et eksempel er det meste jeg ser av på Animal Planet.
Har du forresten kjøpt deg noe flat-tv siden du averterte Sonyen?
Kunne i så fall vært artig å få høre hva og om inntrykk
Mvh.KW