HDD + SSD = sant

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg holder på å geare opp for å gå fra XP til Win 7 nå om dagen, og hovedmaskinen min skal få
seg en ganske fancy OS oppsett.
1 TB SSD hybrid system.

Man tager:

1 stk Seagate 7200.12 1 TB Harddisk
1 stk Silverstone HDDBOOST ramme
1 stk SSD

Disse 3 enheten kobler man så sammen så det hele ser slik ut:

Kort sagt, jeg har da en "self learning, self buffering" combo som sitter å lærer seg hva slags filer og programmer jeg starter oftest
og iløpet av ett par timers bruk og ett par restarter har den lært seg nok til å buffre inn de riktige filer slik at
man er oppe i nesten ssd'ens hastighet på alt som skal skje + at man har 1TB lagringskapasitet på comboen...

Den trenger ikke trim support og er ca 70% så rask som ssd'en alene, og de oftest brukte gjøremåla
går i ssd'ens hastighet...

Man kan programmere inn hva som skal synkroniseres og buffres og zip zip, her går det unna!
Dette produktet er nå ett år gammelt og har fått ett par oppdateringer og nå funker det som hakka møkk...

Ingen re-installasjon trengs, koble opp, tut og kjør!

Grunnen til at jeg har valgt Barracuda 7200.12 er at den er hysterisk rask når det gjelder buffered red/write hastigheter...
fra 175 - 230 MB/sec... så den passer veldig bra til dette oppsettet.
Den er også veldig rask på å organisere en multitasking I/O strøm ... OM den er i ett raid / koblet oppsett med en annen enhet..
Jeg har sett tester der man bruker andre HDD's og der går det ikke så fort unna...
Men jeg tror at akkurat denne disken fra Seagate kan får comboen til å bli hysterisk rask.

mvh

N

nb

Gjest
Forsåvidt fancy nok, men hva er egentlig vitsen? Jeg har alt som aksesseres ofte på SSD (dvs OS og programmer) og kun data på snurredisker. Data aksesseres ikke så ofte, og siden det er mye mediafiler o.l. så er ikke akkurat aksesstid et sentralt problem.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Vitsen...
Ekstremt utvidet liv for ssd'en... fordi man skriver/leser mye skjeldnere til den... effektivt sett.
Billigere enn å kjøpe 1TB SSD.
Inget hastighetstap over tid.
Kan frakobles når man vil.

Jada, det er fancy... :p

Må hade bare må ha det... ;)

mvh

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Men vil du skrive/lese noe mindre fra SSDn da? Er ikke poenget at filer/programmer du bruker mest blir flyttet til SSD, mens dem du bruker lite blir liggende på 1TB disken?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
På en måte blir det vel lest like mye, ja det er sant.
Hele poenget er at man må gjøre denne koblingen i steg...

Steg 1: Defragmenter HDD, via smart file placement, og man bør også bruge en defragger som kan defragge "systemet" i windows.
Steg 2: Velge en ssd med litt mindre kapasitet en C disk på HDD... Så litt forberedelser må man gjøre...
Steg 3: Periodisk defragging av cdisk etter visse parametre. (Dette vil også synces til ssd... det holder den og defragga... ;D

Da Silverstone essensielt er en Raid hybrid controller må man se på de to diskene som en slags raid oppsett..

Hvordan dette tilslutt blir, vet jeg ikke enda.

Blir spennede, driver fremdeles med research på dette produktet...

Nå har jeg forsåvidt ett hysteriskt komplekst setup på min hovedmaskin.
Ramdisk med swap, Intern PCI montert SSD selvlaget (DIY Addonics Flashcard), SSD fildisk , HDD+SSD OS (kommende som sagt), vanlige HDD's...
Denne maskinen er vel mer fancy enn hyper speedy, men jeg synes det er morro jeg... Den er langt fra treig for å si den sånn... 8)

mvh

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.973
Sted
Phobos
Ville det ikke vært mer fordelaktig å gå for en løsning der du kun kjører en eller flere SSD på hovedmaskina og sentralisere HDD masselagringen i en filserver eller tilsvarende?

N

nb

Gjest
marsboer skrev:
Ville det ikke vært mer fordelaktig å gå for en løsning der du kun kjører en eller flere SSD på hovedmaskina og sentralisere HDD masselagringen i en filserver eller tilsvarende?
Selvsagt ville det være mer fornuftig.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Selvsagt, men en hobby jeg har er å gjøre ting annerledes... ::)

Swap fil i ramdisk i linux f.eks: (ett eksempel... )
" #!/bin/bash
mke2fs /dev/ram10
mount -t ext2 /dev/ram10 /rd1
dd if=/dev/zero of=/rd1/sw bs=1024 count=56000
mkswap /rd1/sw 56000
chmod 0600 /rd1/sw
sync
swapon -p9 /rd1/sw "

Swap i Windows... for SSD...

http://www.ghacks.net/2010/06/10/use-a-ram-disk-to-reduce-writes-on-solid-state-drives/

Hakka varm møkk sier jeg bare...
- reduserer hastighets senking, minsker garbage "trim" bruk, øker levetid + + +

Ikke sant marsboer, dette er som å balansere stripe size på ett raid 6 oppsett...
Bare at jeg balanserer en hel pc med drøsser av verdier/setups/hardware, sikkert unødvendig jobb, man kan si det, men dette synes jeg er morro.

Og nyeste prosjekt er altså, raid mellom ssd og hdd... :)
Hvor Silverstone saken kjører "på en måte" linux skriptet øverst i en loop, i windows da...
Så den synkroniserer og endre hele tiden i realtime hva som skal buffres fra ssd hdd og ram til alle program og andre komponenter.
Unødvendig komplekst selvsagt... Stabilt? Me lyt sjå.. har fått til alt jeg har kommet på sålangt, skal nok få dette til og!

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Driver å tester her med Seagate 7200.12 1TB disken min og bare alene så går det unna så jeg har aldri sett maken!!!
Dette er en helt fantastisk rask OS disk!!! Den er ikke så lese skrive sterk, men vanvittig I/O sterk!!
Program starter øyeblikkelig og det er absolutt NULL ventetid!!!
Nå skal det sies at jeg er (og det sier jeg uten omsvøp) ekstremt flink til å sette opp windows for hastig respons...
Men dette er så å si like raskt som det jeg ser på youtube av de som bruker ssd disker til OS kjøring...

Wow!!! For en disk!!! ;D Gleder meg til å montere SSD'en...

tweaking gir deg vinger!!! ;D

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.511
Torget vurderinger
1
Jeg vil vite hvor godt dette fungerer.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg holder på å bygge OS "Banken" enda, har ikke installert boks eller ssd, faktisk ikke kjøpt ssd enda heller...
Men når alt kjører, kommer mer postinger i tråden her.
Som sagt, jeg går på med friskt mot, vel klar over at det kan bli utfordringer og problem på veien...
Jeg skal kjøre Xen Hypervison (Citrix/novell) 2-3 linux distroer (Suse, Ubuntu, Linux mint) , 2-3 windows utgaver (2000, xp, w7)
Trengte mye lagring, men samtidig rask repsons.. Så jeg skal prøve dette..

Dette er rett og slett en testplattform for pc som lydkilde...

Why so serious... ;D

Why not... ? ::)

Uansett.... SSD + TRim + linux + raw kontroll = http://sourceforge.net/projects/hdparm/
Som kjent: Win 7 og Vista har avslått raw kontakt med lagringsmedier... I'm going to linux,that's what I'm saying..

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Forresten, Ubuntu utgaven jeg når bruker er ikke 10.10 Maverick,det er Linux Mint 10 (julia) fordi den har enda bedre hardware drivere..
Wine 1.2, Virtualbox 4.0 og Suse-like Yast2 "motor" ... og Flash og Shockwave installert og flash funker LIKE BRA som på windows!!!
Og den har ATI controlsenter innebygd, det betyr at 3d support er 100% !!!
Abnormt bra hardwaremessig oppsett på denne distroen!!!

Jeg er imponert!!

Liker du Ubuntu, kommer du til å ELSKE "linux mint 10" ;D http://linuxmint.com/

Jeg ville si at akkurat nå, de siste par ukene, er denne rett og slett den beste distroen...
Teamet bak denne har tenk vanvittig smart, og er SERIØST dyktige på hardwaresiden og drivere!!!
ALT STARTER, ALT INSTALLERER!!! ALT KJØRER!!! fra hvilken distro du vil altså!!! og fra windows.. nermest...
Den virker å være 100% kompatibel med windows, partisjoner og filer deles hakkende lett!!! Helt fantastisk!!!

mvh

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.420
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Vel, bortsett fra at den oppfatter samtlige disker på SATA3 kontrolleren min som tomme selv om det ligger masse data der så er Mint 10 veldig bra...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hm... hva heter hovedkortet ditt og harddisken?

Du kan antakelig montere de via fstab da...
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=283131

Mer lesing...
https://help.ubuntu.com/community/AutomaticallyMountPartitions

Mer lesing...
http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=57133

Når jeg installerte linux mint 10... så gjorde jeg følgende:

- Lastet ned cd versjonen,
startet den som live cd,
Lastet ned grafikkdriveren (Var ett delvis manuellt valg). Catalyst! The real deal!!!! Og grafikkortet installerte den korrekt og!!! LM10 Hentet alt ifra produsent automatisk!!! ;D
Startet installering (Brukte Grub boot manager som start på pc)
Lot den kjøre ferdig... (Så startet jeg windows og remappa xp partisjonene... (ja det var sant.. det måtte jeg gjøre...)
Starta linux igjen:
installerte 3parts drivere og software +
3 parts kilder og satte pakkegodtakelse til nivå 3 altså (godta eksterne pakker også)
Restarta og valgte "oppgrader til dvd versjonen" kjørte dette ferdig,
så valgte jeg anbefalte oppdatering +
customiseringer 181 ekstra anbefalinger pakker og drivere... (Det var en opsjon i en meny langt inni oppgraderingsmodulet...)
Det var nå i overkant av 300 pakker + diverse på installasjonen.
Installerte Wine 1.2 + Virtualbox 4 da disse har noen tilleggsmoduler som gjør livet lettere med håndtering av diverse medier... Bl.a Spotify liker at Wine er på plass...
(Virtualbox 4.0 må "justeres litt i terminal ellers blir det krøll foreløpig i mint 10...)
Prosessen tok i overkant av 6 timer... (inkludert noe lesing på forum og manualer og guider så jeg visste at alt ble riktig, siden jeg customiserte "noget" ... 8)

Distroer jeg nå vurderer/bruker/for tiden tester ut:
- Slackware 13 (Leser manualer/forum)
- Ubuntu 10.10 (Funker som bare juling, )
- Linux Mint 10 (Nesten ferdig innlært, leser manualer/forum, installerer...)
- Linux Mint 201012 a.k.a Debian Ed. (Leser manualer/forum)
- Pinguy OS 10.10 (på Iso foreløpig, skal se på snart..)
- Mandriva 2010.2/2010.1 (skal se på utover dagen idag..)
- OpenSuse 11.3 (Leser manualer/forum...)
- Debian 5.07 (Jeg må lære meg litt mer om terminalkommandoer for å få denne til å kjøre bra nok, men jeg jobber med saken.. ;D )
- Xen - Linux (leser manualer/forum foreløpig, )

Jeg merker meg jo det at det er en egen kunst dette med Installering/utpakke/oppsetting av en linux installasjon slik at den glir som smør...
Bratt lærekurve kan man si... :eek:

Det er mer enn 100 "store" linux utgaver der ute nå... så det er ganske mange å velge imellom.. (Det er mer enn 4000 linux utgaver og prosjekter som er operative idag... )

Av det jeg har sett så er det for nybegynnere egentlig bare ett parvalg man skal se på....

Knoppix ville jeg prøvd først...
Så ville jeg prøvd Ubuntu 10.10 eller Pinguy OS eller Super OS i den rekkefølgen blir de mer og mer (tweaket...) Super OS er nermest det man opplever på en MAC OSX.n.n

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Da har jeg installert Mandriva 2010.2 (Red Hat Linux) og oppgradert denne i steg til den rett og slett likner på en Ubuntu 10.10/Linux Mint 10 utgave rent grafisk...
Selvsagt... Mandriva er ett helt annet dyr for å si det slik... mye mer kraftig enn Ubuntu og andre mer "lettere" Distroer...
Jeg var på telefon med en bekjent i nesten 3 timer med support her, men nå har jeg en meget rå Mandriva installasjon!!!

Dette er snacks altså!! Testing testing... grep the moment sier jeg bare...

Edit:

Ok... Da har jeg testet ferdig Linux distroer...

Konklusjonen er veldig enkel...
*
Ubuntu 10.10 er den enkleste å sette opp hardware messig, her funker alt som det skal, og dette er nok den man skal velge for audiofilt bruk!
---
*
Linux Mint 10 er bedre, men krever mer kunnskap å sette opp... ganske mye mer kunnskap faktisk!!!
---
*
Mandriva 2010.2 er fullstedig overlegen de to andre, men er ett villdyr å sette opp!!! Kontrollerbarheten er gjennom tak vegger og lydmuren!
Fordelene er uhyre adaptiv pakkemotor, muligheten for å bruke customkjerner for spesifikke "defults: hardware og softwaremessig" 'e oppsett.
Altså, man kan sette opp uendelige variasjoner med program, hardware-støtter og profiler, og restarte dem etter behov...
Og når man har lært seg å lage rpm pakker, kan man bruke alt som er laget i linuxverdenen til nå, og i fremtiden...
Cluet her er at man ganske raskt skjønner at det å lære seg å porte eller konvertere "pakker" er nøkkelen til suksess!!!

Bl.a for å få monter nettverkskortet mitt for wifi, måtte jeg kompilere kildekode fra produsent, slik at det ble en mandriva pakke og så installere, og ikke bare det, men jeg måtte så "rippe" en modul fra innsiden av en windows driver og så måtte jeg "merge" disse to og
oppdater firmware'en med dette, da lot den seg installere i Mandriva her på den maskinen jeg skriver fra nå...

Kort sagt... Ja... I'm getting good.. with help no doubt, but still!!! ;D

Har nå quad boot på min "main rig" pc:

- Linux Mint 10 (1.?+ Gig Utgaven)
- Windows XP SP3
- PCLinuxOS (Er en Fedora/Mandriva/Red Hat/Debian/Suse hybrid) (Jeg har 15 Gig utgaven/full monty)
- Mandriva 2010.2 (4 Gig utgaven)

Bruker Grub v 2.0... Nydelig!!!! (Noe komplekst å sette opp quadboot, men det gikk! )

Så om noen absolutt har lyst å se kildekoden til ett oppsett som laster opptil 4 operativsystem på opptil 10 forskjellige måter... Ja, jeg tenkte, why not!!! ??? eh...

Her er grub kilden på min maskin...

### BEGIN /etc/grub.d/00_header ###
if [ -s $prefix/grubenv ]; then
set have_grubenv=true
load_env
fi
set default="0"
if [ "${prev_saved_entry}" ]; then
set saved_entry="${prev_saved_entry}"
save_env saved_entry
set prev_saved_entry=
save_env prev_saved_entry
set boot_once=true
fi

function savedefault {
if [ -z "${boot_once}" ]; then
saved_entry="${chosen}"
save_env saved_entry
fi
}

function recordfail {
set recordfail=1
if [ -n "${have_grubenv}" ]; then if [ -z "${boot_once}" ]; then save_env recordfail; fi; fi
}

function load_video {
insmod vbe
insmod vga
}

insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd1,msdos5)'
search --no-floppy --fs-uuid --set 77032f59-d1dd-423d-b1c8-9c86f61548e0
if loadfont /usr/share/grub/unicode.pf2 ; then
set gfxmode=800x600
load_video
insmod gfxterm
fi
terminal_output gfxterm
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd1,msdos5)'
set locale_dir=($root)/boot/grub/locale
set lang=nb
insmod gettext
if [ "${recordfail}" = 1 ]; then
set timeout=-1
else
set timeout=10
fi
### END /etc/grub.d/00_header ###

### BEGIN /etc/grub.d/05_debian_theme ###
set menu_color_normal=white/black
set menu_color_highlight=black/light-gray
### END /etc/grub.d/05_debian_theme ###

### BEGIN /etc/grub.d/06_mint_theme ###
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd1,msdos5)'
insmod png
if background_image /boot/grub/linuxmint.png ; then
set color_normal=white/black
set color_highlight=white/light-gray
else
set menu_color_normal=white/black
set menu_color_highlight=white/light-gray
fi
### END /etc/grub.d/06_mint_theme ###

### BEGIN /etc/grub.d/10_linux ###
menuentry 'Linux Mint 10, 2.6.35-22-generic (/dev/sdb5)' --class linuxmint --class gnu-linux --class gnu --class os {
recordfail
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd1,msdos5)'
linux /boot/vmlinuz-2.6.35-22-generic root=UUID=77032f59-d1dd-423d-b1c8-9c86f61548e0 ro vga=788 quiet quiet splash
initrd /boot/initrd.img-2.6.35-22-generic
}
menuentry 'Linux Mint 10, 2.6.35-22-generic (/dev/sdb5) -- recovery mode' --class linuxmint --class gnu-linux --class gnu --class os {
recordfail
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd1,msdos5)'
echo 'Loading Linux 2.6.35-22-generic ...'
linux /boot/vmlinuz-2.6.35-22-generic root=UUID=77032f59-d1dd-423d-b1c8-9c86f61548e0 ro single vga=788 quiet
echo 'Loading initial ramdisk ...'
initrd /boot/initrd.img-2.6.35-22-generic
}
### END /etc/grub.d/10_linux ###

### BEGIN /etc/grub.d/10_lupin ###
### END /etc/grub.d/10_lupin ###

### BEGIN /etc/grub.d/20_linux_xen ###
### END /etc/grub.d/20_linux_xen ###

### BEGIN /etc/grub.d/20_memtest86+ ###
menuentry "Memory test (memtest86+)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd1,msdos5)'
linux16 /boot/memtest86+.bin
}
menuentry "Memory test (memtest86+, serial console 115200)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd1,msdos5)'
linux16 /boot/memtest86+.bin console=ttyS0,115200n8
}
### END /etc/grub.d/20_memtest86+ ###

### BEGIN /etc/grub.d/30_os-prober ###
menuentry "Microsoft Windows XP Professional (on /dev/sdc1)" {
insmod part_msdos
insmod ntfs
set root='(hd2,msdos1)'
search --no-floppy --fs-uuid --set 26e846eae846b7b7
drivemap -s (hd0) ${root}
chainloader +1
}
menuentry "PCLinuxOS (on /dev/sdc13)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd2,msdos13)'
search --no-floppy --fs-uuid --set 3ff3599b-b8ae-476d-a29d-c2ba92815af7
linux /boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=linux root=UUID=3ff3599b-b8ae-476d-a29d-c2ba92815af7 resume=UUID=dbddcae8-2000-4aef-8af9-feae3f4b85bd splash=silent vga=788
initrd (hd2,13)/boot/initrd.img
}
menuentry "PCLinuxOS-nonfb (on /dev/sdc13)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd2,msdos13)'
linux /boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=linux-nonfb root=UUID=3ff3599b-b8ae-476d-a29d-c2ba92815af7 resume=UUID=dbddcae8-2000-4aef-8af9-feae3f4b85bd
}
menuentry "failsafe (on /dev/sdc13)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd2,msdos13)'
linux /boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=failsafe root=UUID=3ff3599b-b8ae-476d-a29d-c2ba92815af7 failsafe
}
menuentry "Mandriva 2010.2 Free (on /dev/sdc7)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd2,msdos7)'
search --no-floppy --fs-uuid --set 918fe7fc-25d2-4873-a652-6c2e620b0c20
linux /boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=linux root=UUID=918fe7fc-25d2-4873-a652-6c2e620b0c20 resume=UUID=5ef24c56-d0d5-4467-be1b-393ff3a1d319 splash=silent vga=788
initrd (hd2,7)/boot/initrd.img
}
menuentry "Mandriva 2010.2 Free-nonfb (on /dev/sdc7)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd2,msdos7)'
linux /boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=linux-nonfb root=UUID=918fe7fc-25d2-4873-a652-6c2e620b0c20 resume=UUID=5ef24c56-d0d5-4467-be1b-393ff3a1d319
}
menuentry "failsafe (on /dev/sdc7)" {
insmod part_msdos
insmod ext2
set root='(hd2,msdos7)'
linux /boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=failsafe root=UUID=918fe7fc-25d2-4873-a652-6c2e620b0c20 failsafe
}
### END /etc/grub.d/30_os-prober ###

### BEGIN /etc/grub.d/40_custom ###
### END /etc/grub.d/40_custom ###
### BEGIN /etc/grub.d/41_custom ###
if [ -f $prefix/custom.cfg ]; then
source $prefix/custom.cfg;
fi
### END /etc/grub.d/41_custom ###

For å si det slik, jeg har delvis programmert denne kilden selv,delvis fått den autogenerert...
Så det ligger ca 15 - 20 timers arbeid bak denne lille kodesnutten!!!
Fordi det var første gang jeg gjør det... Men nå har jeg fattet pointet, så neste gang tar det 5 minutter!!!

mvh

mesc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
7
Sted
Rogaland
Intel skal vel også implementere noe slikt i kommende chipset har jeg hørt.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Pøkk...
Jeg har støtt på ett problem med formatteringen av mine lagringsdisker... 4kb problematikk vs 512byte...
Dette prosjektet er lagt på is til sommeren!!!!
Jeg har nemlig W7 og Linux og OSX 10.6 som alle bruker 4k formattering internt i OS men det meste av mine partisjoner
er i XP's format... som er i 512byte formattering.
Jeg må reskrive absolutt alt jeg har og rebygge alle arkiv da jeg planlegger å gå over til det nyeste formatet snarlig, eller jeg må gå i tenkeboksen litt her...
Vet ikke enda hva jeg skal gjøre...
Jeg er potte sikker på at ting kommer til å endre seg i 2011, men jeg vet enda ikke hva det er...
Så denne tråden vil ikke bli oppdatert før ferien ca i år...
Sojjy to all.. jeg ser ut til å ha gapt over litt mye i starten her å må rekreere masse mengder data... :-\ dvs' reinstallere..
Jeg har tydeligvis driti på draget, real old style!!
Ps... jeg har ikke "mistet" data... men jeg ser at jeg MÅ gjøre noe nå...
p.ps... jupp, jeg gikk fra Seagate "only" og lot meg friste av WD's hastighet... bad choice..

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Oppdatering:

Jeg følger med på hardware siden av denne utviklingen tett og nå kommer det dedikerte kontrollerkort for nettopp
denne HDD+SSD muligheten...

Marvelll leder an, og har fått med seg Highpoint og laget to kontrollerkort: HighPoint RocketHybrid HBA 1220/1222
http://www.brinktek.com/2011/01/pr-...bas-–-powered-by-marvell-hyperduo-technology/

Nå er det bare å kjøpe sier jeg, om man er nøden for gløden..
Check it out: http://www.highpoint-tech.com/USA_new/series_rh122x.htm
How to: http://www.highpoint-tech.com/PDF/RH122x/HPBD_create.pdf
Kompatibilitet:
- http://www.highpoint-tech.com/PDF/C...nt RocketHybrid series Compatibility List.pdf
- http://www.highpoint-tech.com/PDF/C...nt RocketHybrid series Compatibility List.pdf

'tiz iz how it worxx : http://www.ubergizmo.com/2011/01/marvel-88se9130-hyperduo/

'tiz iz a song... http://open.spotify.com/track/0lWthA5ssBZwnUcqoGBClN while you read.. :p
"They are always wanting more and more...SPEED!!! " no more waiting.. speed now! No cue!

Da blir det antatte oppsettet:
- Western Digital_"WD5003ABYX" + Highpoint_"RocketHybrid 1220" + Corsair_"CSSD-P364GB2-BRKT"
560kr+80$(norsk pris ukjent..)+1300kr = 450GB SSD til 2600kr... Lese/skrive = 400/200MB/sec... circus. Ikke ille!
Alt her kjører med marvell hardware, så dette burde funke, HK, Raid-controller, HDD og SSD...
Wish me luck... ;D

mvh

Topp Bunn