HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.162
    Antall liker
    22.677
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som lett ManU supporter, som jeg, er alle dine "synder" tilgitt.. :)
    Siden du bare er en "lett" United fan, så får jeg være like imøtekommende og tilgi din "synd"... "Ekte" United supportere bruker aldri "ManU"...;)

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Siden du bare er en "lett" United fan, så får jeg være like imøtekommende og tilgi din "synd"... "Ekte" United supportere bruker aldri "ManU"...;)

    Har holdt med Djevlene siden Gordon McQueen bidro I forsvar, men livet for meg, er lite fokusert på fotball. Men jeg holder meg oppdatert, dessverre må jeg vel nesten si.. :)

    20230314_101056.jpg


    Fikk "gave" her om dagen, en Nakamichi 581. Trenger nok litt tlc. Er det bare å skifte reim beholder jeg den. Hvis ikke blir skrot tror jeg. TT hadde kanskje likt å skru på den, men han har kanskje nok av prosjekt..

    Kanskje dumt om jeg avskaffer den, men da har en gjort seg den erfaringen.. 🤔

    FB_IMG_1678806065544.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, equalizer ja. Det kan bli artig. Er dessverre for lat/dum til digital hjelp så tester ut en analog seks bånds variant. Er stor fan av enkle løsninger som er reversible.. :)

    20230314_100512_1678786793641.jpg


    Om ikke annet så kan en kjøre bypass, bare for å høre om forvrengning blir slik jeg ønsker. Det er jo i prinsippet det vi alle gjør her inne, endre på lyden så vi tror vi hører musikk.. 😘

    20230314_100749_1678814424687.jpg


    Liten og nett. Og når jeg får den dyre boutique xlr kabelen hjem får jeg sikkert en oktav til i bassen, som seg hør og bør. Studiokabler gjør som kjent slikt.. 😊

    Billig var den sorte boksen og.. Sikkert like greit for en fattig dreng som må jobbe selv for moroa, ikke noe trygd, pensjon eller rik onkel i Zambia til å støtte ens ferd imot nirvana for dverger og enhjørninger.. 😭😁

    FB_IMG_1678807604115.jpg
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Tja, equalizer ja. Det kan bli artig. Er dessverre for lat/dum til digital hjelp så tester ut en analog seks bånds variant. Er stor fan av enkle løsninger som er reversible.. :)

    Vis vedlegget 901862

    Om ikke annet så kan en kjøre bypass, bare for å høre om forvrengning blir slik jeg ønsker. Det er jo i prinsippet det vi alle gjør her inne, endre på lyden så vi tror vi hører musikk.. 😘

    Vis vedlegget 901863

    Liten og nett. Og når jeg får den dyre boutique xlr kabelen hjem får jeg sikkert en oktav til i bassen, som seg hør og bør. Studiokabler gjør som kjent slikt.. 😊

    Billig var den sorte boksen og.. Sikkert like greit for en fattig dreng som må jobbe selv for moroa, ikke noe trygd, pensjon eller rik onkel i Zambia til å støtte ens ferd imot nirvana for dverger og enhjørninger.. 😭😁

    Vis vedlegget 901868
    Men hallooo der HCS!!!!
    Hyggelig at du er innom igjen, og skriver!😊
    Men du trenger ikke å bruke slegge hver gang!!!🤣
    Ha en fortsatt strålende fin vinterdag!
    ☀❄☀
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jassågitt, var det du som snappet opp lokiusen foran nesa mi.
    du får si fra om den skal videre en dag.
    tenkte å prøve den til highpass mellom sub og ølmage.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Men hallooo der HCS!!!!
    Hyggelig at du er innom igjen, og skriver!😊
    Men du trenger ikke å bruke slegge hver gang!!!🤣
    Ha en fortsatt strålende fin vinterdag!
    ☀❄☀
    Takk kompis, ja du sier noe, slegge ja.. 😊. Godt en er en hyggelig kar in real life, ikke flakkende blikk, Canada-skjorte med lett preg av innavl.. 😁. Må få til en tur til deg når snøen har tint bort litt, hyggelig å møte deg på messa 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: oal

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har både briller og digital EQ. Det får meg til å virke smart, men faktum er at jeg er like dum. Kanskje enda dummere, da det får meg ut i uføre🤪
    Ja, det var det, uføre er fort automatikk for meg ifht digital eq. Briller, det må en ha, ser jo ikke en skitt lenger, langsynt som en underernært gribb.. :rolleyes:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    jassågitt, var det du som snappet opp lokiusen foran nesa mi.
    du får si fra om den skal videre en dag.
    tenkte å prøve den til highpass mellom sub og ølmage.
    Uff da.. Du kan uansett få låne den etterhvert. Blir det noe påske-burger hos deg i år? 😊🍔
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ikke umulig med påskeburger, faktisk.
    må bare få jagd jentene over til vestlandet og unnskylde meg med jobb, kommer tilbake til dette.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Takk kompis, ja du sier noe, slegge ja.. 😊. Godt en er en hyggelig kar in real life, ikke flakkende blikk, Canada-skjorte med lett preg av innavl.. 😁. Må få til en tur til deg når snøen har tint bort litt, hyggelig å møte deg på messa 😊
    Og der kom jaggu slegga fram igjen gitt!!🤣🤣🤣
    Veldig hyggelig å møte deg selvom det selvfølgelig ble altfor kort!!
    Gleder meg til du tar turen til Hønefoss!!☀☀☀
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er snart helg, det snør og jeg har fyrt opp anlegget. Rør bør visst stå å varme seg før de yter bra? I det hele tatt, rør forsterkere inngår i den audiofile selvpiskingen sammen med stive kabler, for korte kabler, tidvis vinyl og alskens dempe remedier. Rør forringes ved bruk, de blir jo aldri bedre etter innbrenning.. 😊. Og dette skal en drive med.. At det det kan låte magisk med rør oppveier jo noe.. Uansett, jeg har fått låne noen rør av @Atlerovik, 12au7, som blokkene trenger fire av.

    20230314_100645_1679049814967.jpg


    Bias justering er ikke ille, om det da ikke var litt trangt bak benken.. 😜.. Ja, ja, valgt det selv. Har I tillegg kjøpt noen tyske TAD rør fra 4Sound. Aldri hørt om de, men er åpen for å bli overrasket..

    20230314_100548_1679049854269.jpg


    Godt med alt en kan gjøre selv. Savner jeg EAM? Nei, dette låter slik jeg liker det, smått fett og mørkt. Ikke noe hifi analyse fra denne kanten nei.. Men nå er det et nytt Zoom møte.. Godt en har plenty med kaffe.. Ha en fin dag 😊

    FB_IMG_1678025663171.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^ TAD er som oftest rør fra Matthews EHX (Russland), men (som det også står på esken) de er selekterte fra produsent og testet av TAD.
    Takk for oppklaring @ptb. Da har en indirekte gitt en skjerv til Putin sitt galehus, hmm, blandede følelser på den. Men jeg tror jeg overlever, tåler da en støyt.. Tror jeg.. :)

    FB_IMG_1679068351629.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmmm... Fikk en tlf isted... Jeg har blitt vara i NAV. Og ikke nok med det, jeg måtte melde meg inn først. Blir spennende å se om jeg kan tilføre det vervet noe, det tross alt kultur vi snakker om.. :)

    FB_IMG_1679069926788.jpg



    Tror det går helt fint, og nå skal jeg ut å stille bias.. 😊

    FB_IMG_1676037600232.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmmm, ser ikke ut til at i-landsproblemene tar en ende. Nå som jeg ikke har noen umiddelbare planer for anlegget tar andre hobbyer over.. Penger må en visst bruke :confused:. Kjøpte meg bikkjebil og da lurer jeg på om jeg skal sette andre felger på den. Er det innafor å bruke penger på en bruktbil? Det er en hvit stasjonsvogn. Hmm... Ble overrasket over at jeg kjøpte hvit bil, igjen. Men alle kan bli overrasket..
    FB_IMG_1679151549340.jpg


    Uansett, ser litt på disse felgene. Usikker på om sort matt eller sølvblanke er tingen, alle disse valgene.., 😊

    108488_QPPDUI2C85_big.jpg


    Kanskje litt kjedelige? Nå må jeg begynne med middag til Dragen. I god hfs tradisjon legger jeg ut et matbilde som viser mine evner som kokk.. 👍🍲

    FB_IMG_1679252498889.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ville nok gått for blank eller matt sort begge ser bra ut. Blank passer på alle bilferger og sort på en del. Håper dette gjorde deg litt klokere @HCS, jeg ble ikke det🤣😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har aldri skjønt greia med helt sorte felger. Det får meg til å tenke på gamle stålfelger. Skal det være sorte felger, så bør det iallefall være en blank/sølv/kromkant ytterst på felgen. Men vi er alle forskjellige, heldigvis 😉
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ville nok gått for blank eller matt sort begge ser bra ut. Blank passer på alle bilferger og sort på en del. Håper dette gjorde deg litt klokere @HCS, jeg ble ikke det🤣😂
    Klok? Nei! Sort matt ser kult ut, men Dragen er ikke helt med... Klaging, uff... Skulle ønske en slapp.. 😁... Eller kanskje ikke..

    FB_IMG_1679151273756.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har aldri skjønt greia med helt sorte felger. Det får meg til å tenke på gamle stålfelger. Skal det være sorte felger, så bør det iallefall være en blank/sølv/kromkant ytterst på felgen. Men vi er alle forskjellige, heldigvis 😉
    Du sier noe, ikke uenig med deg i det @TT. Blank sort kanskje. Alle disse alternativene... 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå vet ikke jeg hvilken bil vi snakker om, annet enn at den er hvit. En fin ting er at det finnes flere typer felgkonfiguatorer, slik at man kan se hvordan det tar seg ut på bilen man har. Her er link til en av dem:

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå vet ikke jeg hvilken bil vi snakker om, annet enn at den er hvit. En fin ting er at det finnes flere typer felgkonfiguatorer, slik at man kan se hvordan det tar seg ut på bilen man har. Her er link til en av dem:

    Takker. Er en BMW F11. En som ville selge meg dekk med dimensjon 275x35 20... Det blir det ikke 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En bra dag 😊. Skatten gikk i min favør med et
    nødskrik, men pluss er alltid bra. Like skummelt hver gang en logger inn i løvens hule... Så feirer med litt klassisk norsk prog. Norske albumklassikere er en gullgruve 😊

    20230323_180634.jpg


    Og når kvelden kommer skal jeg gjøre det alle menn gjør, se tegneserie fra et av sine favoritt univers 😁

     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    grønn p.jpg


    Jeg synes svarte felger er tøft, men det kommer selvsagt an på type bil og fargen den har.
    Ting og tang må matche.

    Jeg ville ikke ha valgt alu farge på eks. bilde over av GT3 RS....det ville se for snilt ut.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vis vedlegget 904759

    Jeg synes svarte felger er tøft, men det kommer selvsagt an på type bil og fargen den har.
    Ting og tang må matche.

    Jeg ville ikke ha valgt alu farge på eks. bilde over av GT3 RS....det ville se for snilt ut.
    Kule de der.. Skulle nesten tro at du var fra Valdres 😊. Men sort er kult, helt enig 👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.403
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Bakhjulsdrevne biler har ofte større utvalg av felger med "kant" og det er også lekkert på BMW
    BBS har et godt utvalg. Selv liker jeg LM modellen. Disse fåes også som sk "replica" og koster gjerne en tredjedel av en original og kvaliteten er grei nok.

    IMG_2332.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bakhjulsdrevne biler har ofte større utvalg av felger med "kant" og det er også lekkert på BMW
    BBS har et godt utvalg. Selv liker jeg LM modellen. Disse fåes også som sk "replica" og koster gjerne en tredjedel av en original og kvaliteten er grei nok.

    Vis vedlegget 904802
    Min er dessverre forhjulstrekk, men agerer som en bakhjulstrekk ved litt pådrag. Testet Haldex på Passat, møkk system. Bilen ploger som en dårlig forhjulstrekk. På nyere Audi er det mer på bakhjulene enn foran, så de har skjønt det 😊
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Gratis med ny bruktbil! Har hatt F11 med de KAHN felgene du har sett på. Da var det vel den dekkdimensjonen du ikke ville ha noen innlegg tilbake som satt på. De fylte ikke hjulbuene helt ut om du er ute etter det. Litt for mye inpress bak.
    Zito har felger som fyller ut.. Zito Abyss på sommerbilen. En felg som ikke tar av prismessig.
    IMG_1729.JPG


    Her i sølv på hvit bmw, men kan kanskje bli litt mye møllers tran på en wagon:unsure: Dybden i felgen kommer enda bedre frem i sølv. Tøffe om du er barnslig nok;) Ellers enig med TT, Alpina blir aldri feil og mere elegant en det meste. Beklager om jeg besudler tråden med saker du ikke er ute etter. Blir så lett revet med når det diskuteres gummihjul:D Du finner nok felger som passer deg.

    1679603037833.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for tips, det setter jeg pris på. Er litt sånn sleeper min så kan ikke røpe det helt med ville felger 😊. Derfor jeg dropper downpipe og, for mye lyd rett og slett. Skal sjekke ut Zito 👍😊, takk
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.423
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Gratulerer med ny bil!

    Zito har jeg dårlige erfaringer med grunnet kvalitetsproblemer. Mitt tips er å handle originalt eller felger fra en kjent produsent. M5 Competition felger tar seg godt ut:

    1679639500799.png


    1679639824806.png


    BBS CH tar seg alltid bra ut på BMW og leveres med TÜV sertifikat til din bil. Du får dem enkelt inn i vognkortet om du ønsker det:

    1679639993234.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for tilbakemelding vedr Zito @BeetleBug 😊. Du har gode poeng. Ble en femmer nå, har ønsket meg en i over 20 år så kan ikke skylde på at jeg er raskest.. Men rekke seks var en forutsetning, BMW uten det er liksom ikke the real deal.. 😊
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn