HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal se ferdig Irregulars på Nettflix førsr.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Takk for tips. Regner med at "The Sandman" på Netflix er sjekket ut? Andor har foreløpig stått mest til forventningene.. :)..En pussighet med disse nye seriene er der hvor de såkalte negroide stiller på likt samfunnsmessig nivå som sine hvite karakterer. Slik var det ikke så ofte i det gamle Europa, ogiallefall ikke iUSA. DEr var de tjenere, kanskje verre og. Men finner denne forfalskningen lett annoying hva er vitsen liksom... :mad::)
    Sandmannen er sjekket ut, og funnet verdig å bruke tid på.
    Litt smågale tildragelser og morbid humor her og der.
    Men det liker vi jo :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sandmannen er sjekket ut, og funnet verdig å bruke tid på.
    Litt smågale tildragelser og morbid humor her og der.
    Men det liker vi jo :cool:
    Jøje meg, hva er det med dere eldre fantasy-gutta 😳 Så de to første episodene og det buklandet kraftig. Jeg har selvfølgelig rett i at dette er ræl, og dere tar kraftig feil! 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jøje meg, hva er det med dere eldre fantasy-gutta 😳 Så de to første episodene og det buklandet kraftig. Jeg har selvfølgelig rett i at dette er ræl, og dere tar kraftig feil! 😊
    Ikke gi opp, det er håp... 😁.. Filmen under kan nå leies. Det er den mest merkelige, små-geniale, sprøeste greia jeg har sett på film.. Og en må følge med.. En perle faktisk :).. Men den krever litt av sitt publikum, også tålmodighet.

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da nærmer det seg Horten. Der vi skal menge oss i hopetall, drekke og slåss. Ihvertfall menge oss.. Mennesker er sosiale vesen, de fleste, så det blir hyggelig å møtes :)

    Gressogku.jpg


    Høsten nærmer seg og. Snart er det gått et år siden en fikk visshet på det ubehagelige. Jeg tror uansett en skal være takknemlig, takknemlig for livet og de menneskene som velger å delta i det på en positiv måte.

    Bildet er fra lokale trakter med Ulven på slep. Han begynner å bli gammel og giktisk, som sin eier, så snart blir han vel til lim.. Men før det skal vi kose oss, dele vennskap og kanskje "besudle" naturen litt.. 😊

    FB_IMG_1662805792684.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    20220925_171220_1664121604644.jpg


    Huttetu, endelig hjemme etter årets messe, dette synet var varmende etter eksponering av ping og pong, vanskelige rom og ting en aldri vil ha i et møblert hjem.. :rolleyes: :)

    Neida, det var svært så hyggelig. Nå skal jeg ikke tagge de menneskene jeg møtte igjen. Tre stk vil jeg nevne alikevel. @Grumpy ,snilleste fyren i gamet, som ga meg ei vinylplate bare fordi jeg satt der og så mindre smart ut.. Det faller veldig naturlig.. :cool:. Så vil jeg takke gutta krutt @Vermin og @rama. Veldig hyggelig å få fjes på flere her inne, spise indisk og prate om de samme tingene som vi skravlet om for ti år siden. Det skal sies, evnen til å le av oss selv har økt. Ihvertfall for de fleste.

    Lyden var varierende, og umulig å sette en fasit på. Enkelte ting likte jeg bedre, noe mindre. Men veldig lite var helt håpløst. Hvis så skjedde var det oftest grunnet musikk som gikk på repeat i to døgn hos enkelte aktører. Hva er det med "svett-kamel-taffel" ala flinkis.. Spill det folk vil ha, evt etterspør når det er streaming mulighet.

    20220924_140424_1664121666093.jpg


    For min del, mest gøy, og ga meg litt "må-ha". Sex Pistols på dette var bare grisegøy. Danley. Artig å se karer, under pisken hjemme, stikke hue inn og så løpe ut igjen.. :)

    De kabel-løfterne til PM Audio var noe for seg selv. Rommet med mest tweaks? Krix høyttalere funka det. Men tanken på promille, løfterne og vinyl fikk noen meg til å tenke noen bilder..

    20220925_114305_1664121845252.jpg


    Skal ikke si så mye mer om lyd,men totem var imponerende. Svært så ivrig kvinne som ville fortelle oss om merket og..:D

    Ja, ja nok tull herfra. Imorgen starte innbrenning av ny amp. Messe blir det og til neste år. Takk til alle trivelige folk som jeg hadde gleden av å møte :)

    FB_IMG_1664132281140.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Veldig trivelig å se deg, @HCS, selv om vi hang litt hver for oss. Vi får ta det igjen på neste tur… ;)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Lurte på det. Prøver å få det til. Jeg kan kjøre ringer rundt huset ditt mens Veleik er på besøk hele dagen og likevel ha 50% igjen når jeg kommer hjem. Pøh!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dagen derpå etter messe, og det føles godt. Godt med ro, fravær av folk, regn innimellom og litt musikk. Så kan en saktens filosofere over om hobbyen er i progresjon, stagnasjon, depresjon eller muntrasjon.. Dette med vektavpassede remedier under komponenter, vibrapods holfi puter +++ feks, føler jeg meg helt avslappet til. Tilogmed ta cd drev betyr mindre etterhvert. Forrige Sony gikk i retur, møkkete og hårete, rett og slett. Så inn med Sony XA7. Mekanisk I en helt annen liga enn det meste som produseres i dag, uansett pris og evt lyd..

    20220917_133919_1663418501459.jpg


    Er så populært å vise frem små dyr fra heimen så her "mine" for i dag.. Hmm, hvor gjorde jeg av ammo til rifla, godt kjøtt på disse.. :cool:

    20220916_165411_1663340443581.jpg


    Vurderte Polen ett lite sekund, men ble skeptisk. Haifai med et fåtall en kjenner er temmelig uinteressant. Det er folka som en bruker tid med på disse messene som gjør det verdt det, ikke motsatt. I tillegg er jeg litt lat og usosial skal sant sies..

    FB_IMG_1663971616060.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er høst og en kan fokusere på musikk igjen. Deilig. Se om jeg får dipol, horn og bassrefleks til å synge sammen. Usikker på om det blir slik jeg vil, men får gønne på. Høre på "ekspertisen" kan fort bli begrepsforvirring..

    FB_IMG_1664547502338.jpg


    Jeg har ny forsterker, klasse A må vite :). Er noe med denne småvarme boksen, noe organisk. Første møte med klasse A var lille Sugden. Svært god til en billig penge. Med ny forsterker kommer og dette med innspilling. Jeg er i utgangspunktet skeptisk, men har forhørt meg med eiere av merket og lar det stå til. Igår gikk jeg i pluss på strømmen og..

    20220930_182318_1664555536174.jpg


    Det skal sies at forhandler og importør har vært meget bra. De skal trekkes fra i "lyset" når forsterker har fått sine første 100 timer. Så langt er det lovende. Det er noe med moment og "plutselighet" som jeg ikke hører i rene A/B trinn. Klasse D og de andre har ikke fungert i mellomtone eller diskant i mine ører dessverre. Sikkert spart penger om det hadde gjort det..

    Ikke har jeg bra kamera, bare en skarve mobil. Men Totenåsen kan være fint alikevel. Livet må leves, nå, for morgendagen vet ingen..

    Vannåsen02.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klar for dagens lille eksperiment. Fikk tips om at det er stekepanner som egner seg bedre til biff enn de vanlige flate. Så da gikk jeg til anskaffelse, lurer på om jeg får det til.. :)

    20221001_171553_1664637547629.jpg


    Dragen er på shopping og nyter et Spa. Jeg får bare henge i, ha maten klar til hun kommer.. Det er et hardt liv.. :D.. Vil ikke risikere at hun blir misfornøyd..

    FB_IMG_1664484789602.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Klar for dagens lille eksperiment. Fikk tips om at det er stekepanner som egner seg bedre til biff enn de vanlige flate. Så da gikk jeg til anskaffelse, lurer på om jeg får det til.. :)

    Vis vedlegget 853822

    Dragen er på shopping og nyter et Spa. Jeg får bare henge i, ha maten klar til hun kommer.. Det er et hardt liv.. :D.. Vil ikke risikere at hun blir misfornøyd..

    Vis vedlegget 853823
    Grillpanne er stas. Bruker min mye
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Haha, du har så mange sjukt bra vitsetegninger i bloggen din.
    Jeg stjeler til min facebook side.
    Dritbra og keep up the good work.
    Lasse
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Føler med @Retep som ligger og blir operert. Føler meg relativt ferdig med inngrep på en stund :)

    FB_IMG_1659704008038.jpg


    Idag har jeg gjort noe jeg ikke ville gjøre, solgt min pre. Den trodde jeg at jeg skulle ha til hobbyen gikk over i bleier og barnegrøt på et aldershjem. Men slik gikk det ikke. Er det ikke slik det er, noe lite gjør at en fort endrer noe mer i oppsettet? Det kan såklart gå dårlig, mismatch og støy, brum og tull. Om enn ikke dødelig, men kjipt anyway.. 😎

    FB_IMG_1659642591607.jpg


    Så hvilken pre? Samme som ny effekt? Eller prøve noe helt? Vanskelig... Like vanskelig som ulik musikk kan være.. Beskrivelsen av country er midt i blinken.. 😊

    FB_IMG_1659557003400.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Idag har jeg gjort noe jeg ikke ville gjøre, solgt min pre. Den trodde jeg at jeg skulle ha til hobbyen gikk over i bleier og barnegrøt på et aldershjem. Men slik gikk
    Så hvilken pre? Samme som ny effekt? Eller prøve noe helt? Vanskelig... Like vanskelig som ulik musikk kan være.. Beskrivelsen av country er midt i blinken.. 😊
    Edruelig educated guess..ARC LS 28 🤩
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Edruelig educated guess..ARC LS 28 🤩
    Ikke dum den, men tviler. Hadde LS26 og den var "grå" i det oppsettet.. Jakten er halve mora. Skjønner litt mer av det du nevnte om dipol og horn nå.. Artig.. Tilstedeværelse :)
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ikke dum den, men tviler. Hadde LS26 og den var "grå" i det oppsettet.. Jakten er halve mora. Skjønner litt mer av det du nevnte om dipol og horn nå.. Artig.. Tilstedeværelse :)
    Hmmm...på tide å begynne å drekke siden edruelige gjetninger ikke treffer godt nok! :LOL:

    Så kult, ja syns det er herlig miks av panelhøyttalere og horn løsninger en flott kombo lydmessig...stort, luftig og dynamisk samt detaljert, blir aldri lydtrøtt noe som er god pekepinn på lydglede. Har også eid LS26, fungerte veldig bra i det gamle oppsettet med AG duo Omega og First Watt F4 monoblokker. Leste en test hvor de mente LS26 var lite grane kjappere en REF 3, dog manglet litt av oppløsning og størrelsen på lydbildet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmmm...på tide å begynne å drekke siden edruelige gjetninger ikke treffer godt nok! :LOL:

    Så kult, ja syns det er herlig miks av panelhøyttalere og horn løsninger en flott kombo lydmessig...stort, luftig og dynamisk samt detaljert, blir aldri lydtrøtt noe som er god pekepinn på lydglede. Har også eid LS26, fungerte veldig bra i det gamle oppsettet med AG duo Omega og First Watt F4 monoblokker. Leste en test hvor de mente LS26 var lite grane kjappere en REF 3, dog manglet litt av oppløsning og størrelsen på lydbildet.
    Edruelig tilnærming til hobby? Hmm.. Høres ut som en springskalle der det gjør mest vondt.. :cool:

    @rama har lagt ut sin pre, men er litt overkill da jeg ikke trenger dac.. Og den dac jeg har er det jo knapt noen som vet hva er.. Enda den er fantastisk god. Livet er fylt av ironi, heldigvis..

    FB_IMG_1664819517414.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    eam3.jpg


    Sånn ser den altså ut innvendig, min nye klasse A forsterker. Jeg måtte gå noen runder med meg selv da jeg fikk VREL i hus. Hva skal en med med 2x1600 watt på en filterløs høytaler som heller ikke liker høyttaler med kraftig demping ( https://www.remusic.it/EN/Vrel-Electroacustic-Bequadro-Quattro-loudspeakers-Listening-test-773edc00 ) ? Mine er modellen under skal sant sies, jeg er en kjip fa, men poenget gjelder likefullt.. Jeg vurderte litt forskjellige amper, leste specs og omtaler til øye ble vått, og buksesmikken trang.. Noe måtte gjøres. En gentelman jeg har fulgt litt med på, og fått gleden av å bli litt kjent med er @nlykke . Ferden hans fra Rouge til EAM Lab ble lest nøye. Isåmåte ble fristelsen litt for stor. 2x60 klasse A i et 45 tungt kabinett med spec som jeg trodde kunne egne seg med VREL. Så da ble det action. @Audio Agenten ble kontaktet og etter litt forhandlinger så ble det EAM Lab 260A, levert omtrent på døren. Så var det messe...

    eam5.jpg

    Testen til RES gjorde at jeg nesten gledet meg til mesa var over. Hvor bra var denne forsterkeren ? Sanders var ikke tingen på VREL, det var helt klart med en litt blodfattig fremføring som gjorde at alle artistene jeg hørte på fikk et lett anslag av bulimi, dårlig ånde og svette eselballer.. :(.. Ikke det jeg ønsket meg. Så etter å ha bært opp den lille var det bare å la det stå til. Ville EAM Lab260A innfri eller ble det grov kjeft over tlf for å ha blitt lurt ut i stry?? Jeg har skrudd nok italienske biler til å vite at Italia er kunst, kultur, estetikk og skjønnhet, men at funksjon, holdbarhet og strøm ikke alltid var like høyt ivaretatt...:).. Vel, etter å ha slått den på, latt den stå på litt kom konturene frem av noe som kunne bli lovende. Jeg hadde snakket med to kjekke fettere utenfor den indiske i Horten, som kunne berette om innspilling på kanskje 100 (!) timer.. Jeg tror på innbrenning av høyttalere, men forsterkere... Men jeg er villig til å la meg imponere eller tro på ting, i motsetning til de dumskallene som automatisk lukker for alt de ikke tror på selv.. Den naive er nok meg... ;)

    eam4.jpg


    MEN, det var sus i horndiskant.. Mye mer enn jeg kunne tillate. Lettere irritert tok jeg kontakt med forhandler som var velvilligheten selv. Vi kommer hjem til deg, med en ny, evt en annen modell eller vi hever kjøpet enkelt og greit. Det skal sies, veldig ryddig og tillitsvekkende det hele. En tanke rundt at xlr fra pre til effekt ikke snakket samme språk ble og luftet. Den fikk vi så testet ut når forhandler hadde bært opp en tung amp, takk @Steindaniel . Med xlr ute , og rca ble det helt tyst. Så da satte jeg cd skiva på repeat og slo av lyset. Etter en dag var det veldig fint, så etter tre dager låt det helt huggorm. Men nå, etter ca 100 timer , er jeg veldig happy. Forsterkeren blir ikke grisevarm, heldigvis, men den er full av krefter og tilstedeværelse i sin presentasjon. Jeg er rett og slett veldig imponert, dette er en spesiell modell i EAM Lab sine forsterkere helt klart. Det er en naturlig åpen mellomtone og en diskant som ikke klinger feil i mine ører. Hmm, engelsk bil, italiensk høyttaler og forsterker, amerikansk hund og norsk kjerring.. Dette bare må gå ad dundas.. :)
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    EAM Lab er forsterkere som virkelig har spilt musikk i de oppsettene jeg hørt de i. Gratulerer med ervervelsen :) . Blir det mest digital kildebruk p.t. eller får vinylen spilletid?
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Vis vedlegget 854968

    Sånn ser den altså ut innvendig, min nye klasse A forsterker. Jeg måtte gå noen runder med meg selv da jeg fikk VREL i hus. Hva skal en med med 2x1600 watt på en filterløs høytaler som heller ikke liker høyttaler med kraftig demping ( https://www.remusic.it/EN/Vrel-Electroacustic-Bequadro-Quattro-loudspeakers-Listening-test-773edc00 ) ? Mine er modellen under skal sant sies, jeg er en kjip fa, men poenget gjelder likefullt.. Jeg vurderte litt forskjellige amper, leste specs og omtaler til øye ble vått, og buksesmikken trang.. Noe måtte gjøres. En gentelman jeg har fulgt litt med på, og fått gleden av å bli litt kjent med er @nlykke . Ferden hans fra Rouge til EAM Lab ble lest nøye. Isåmåte ble fristelsen litt for stor. 2x60 klasse A i et 45 tungt kabinett med spec som jeg trodde kunne egne seg med VREL. Så da ble det action. @Audio Agenten ble kontaktet og etter litt forhandlinger så ble det EAM Lab 260A, levert omtrent på døren. Så var det messe...

    Vis vedlegget 854970
    Testen til RES gjorde at jeg nesten gledet meg til mesa var over. Hvor bra var denne forsterkeren ? Sanders var ikke tingen på VREL, det var helt klart med en litt blodfattig fremføring som gjorde at alle artistene jeg hørte på fikk et lett anslag av bulimi, dårlig ånde og svette eselballer.. :(.. Ikke det jeg ønsket meg. Så etter å ha bært opp den lille var det bare å la det stå til. Ville EAM Lab260A innfri eller ble det grov kjeft over tlf for å ha blitt lurt ut i stry?? Jeg har skrudd nok italienske biler til å vite at Italia er kunst, kultur, estetikk og skjønnhet, men at funksjon, holdbarhet og strøm ikke alltid var like høyt ivaretatt...:).. Vel, etter å ha slått den på, latt den stå på litt kom konturene frem av noe som kunne bli lovende. Jeg hadde snakket med to kjekke fettere utenfor den indiske i Horten, som kunne berette om innspilling på kanskje 100 (!) timer.. Jeg tror på innbrenning av høyttalere, men forsterkere... Men jeg er villig til å la meg imponere eller tro på ting, i motsetning til de dumskallene som automatisk lukker for alt de ikke tror på selv.. Den naive er nok meg... ;)

    Vis vedlegget 854974

    MEN, det var sus i horndiskant.. Mye mer enn jeg kunne tillate. Lettere irritert tok jeg kontakt med forhandler som var velvilligheten selv. Vi kommer hjem til deg, med en ny, evt en annen modell eller vi hever kjøpet enkelt og greit. Det skal sies, veldig ryddig og tillitsvekkende det hele. En tanke rundt at xlr fra pre til effekt ikke snakket samme språk ble og luftet. Den fikk vi så testet ut når forhandler hadde bært opp en tung amp, takk @Steindaniel . Med xlr ute , og rca ble det helt tyst. Så da satte jeg cd skiva på repeat og slo av lyset. Etter en dag var det veldig fint, så etter tre dager låt det helt huggorm. Men nå, etter ca 100 timer , er jeg veldig happy. Forsterkeren blir ikke grisevarm, heldigvis, men den er full av krefter og tilstedeværelse i sin presentasjon. Jeg er rett og slett veldig imponert, dette er en spesiell modell i EAM Lab sine forsterkere helt klart. Det er en naturlig åpen mellomtone og en diskant som ikke klinger feil i mine ører. Hmm, engelsk bil, italiensk høyttaler og forsterker, amerikansk hund og norsk kjerring.. Dette bare må gå ad dundas.. :)
    grattis, har også trua på klasse A til dipolene...samme brand på pre eller blir det rør ish?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    EAM Lab er forsterkere som virkelig har spilt musikk i de oppsettene jeg hørt de i. Gratulerer med ervervelsen :) . Blir det mest digital kildebruk p.t. eller får vinylen spilletid?
    Takk, det er betryggende at det er flere ører som har hørt noe av det jeg tror jeg hører, at EAM spiller godt :)

    Rart du spør, for tanken er der i stadig større grad å bruke vinylriggen som @soundscape er far til :). Jeg liker utseende veldig godt og har tenkt at jeg kanskje skulle ha byttet til en bedre pu. Men jeg tenker at det kloke er å se om en kommer i gang med snurring før en investerer for mye. Motivasjon for dette har heller aldri vært større.. Tilogmed strømming over det store nettet har vært tenkt, litt lei av å lete etter musikk i samlingen .. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    grattis, har også trua på klasse A til dipolene...samme brand på pre eller blir det rør ish?
    Usikker...Skal teste fra produsent, deres største, 301 Reference. Liker synergi, men innser at ørene kan spille meg et puss så her må jeg nesten bare prøve litt ut. Og så sitter det litt langt inne og ikke ha noen rør i forsterker leddet, kun i dac. Ok, nå høres jeg ut som en toms.. :)

    eam6.jpg

    Liker utseende på rama sin, den er rå. Men ekstra dac blir litt råflott. Det er og en annen en jeg snuser litt på, fra amerikanske Rouge. Kjenner ikke deres forforsterkere, men det sies å være bra saker. Men litt lystklingende, men det kan ha med rørene som er brukt ? Imorgen kommer uansett EAM Lab Reference 301, den tror jeg er meget bra. Hvordan den står seg imot blodtrimma Kora finner jeg ut da.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her høres det ut som du har forsterker i mange dager……..ja kanskje uker 😆 Grattis! Kjekt at du er så fornøyd 😊
    Ja, vi har vel samme takt på bytte av forsterker siste år så skjønner hva du mener.. ;).. Selv om "fuglen" ikke har forlatt redet hos deg så spiller det sikkert "Ayre" og flott , slik du vil ha det :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.512
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med lekre saker og spennende lyttesesjoner fremover HCS :giggle:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn