HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Torden og råskap med 8w, det er vel 1592w mindre enn det du har å rutte med, på 94.5db ht? Ikke gæli 😋
    Ifølge Syncrolux er følsomhet på Magnepan nede på 70-tallet... At de aller fleste andre og juger på seg høy følsomhet unngår ikke at panel krever sin forsterker.. 🥳
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Per Gynt på Gålå, i Gudbrandsdalen, fantastisk.. Det regnet i perioder, bøtter, men eksistensielle spørsmål har ikke med sol og varme å gjøre.. Mer med klamt ubehag av hvem en er, og hvordan en håndterer sitt korte liv..

    received_1986462911507579_1627554777870.jpg
    received_605032254219451_1627554829561.jpg


    En gjør seg mange tanker, om forgjengelighet, død og eksistens.. Men det føles godt å bli rusket litt i, ikke bare være, men også "i" livet..

    received_253974646249479_1627554860573.jpg


    Musikk og soundtrack av en viss Molvær. Meget bra. Dette er så mye mer enn en blass konsert hvor en sitter i benkeradene. Gi meg da heller svette, trange forhold, øl over klær og hår og litt villskap..

    received_897659737760996_1627554906352.jpg


    Livet.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snakker om "avkledd".. :cool:.. Måtte komme for en dag at vinyl ikke har snurra på gått rundt på ca 6 mnd.. Hjelp @Lagga,du trengs.. Men tror faktisk besøket koste seg alikevel. Sånne dagee, hvor timer denges bort med flotte karer, er de beste.. :)

    FB_IMG_1627596972600.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, en meget trivelig dag!
    og jeg likte det jeg hørte.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Snakker om "avkledd".. :cool:.. Måtte komme for en dag at vinyl ikke har snurra på gått rundt på ca 6 mnd.. Hjelp @Lagga,du trengs.. Men tror faktisk besøket koste seg alikevel. Sånne dagee, hvor timer denges bort med flotte karer, er de beste.. :)
    Ikke snurret på 6 mnd ???
    Litt som å komme ut av skapet som aseksuell det der :ROFLMAO:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke snurret på 6 mnd ???
    Litt som å komme ut av skapet som aseksuell det der :ROFLMAO:
    Du vet, vinyl er ikke alltid best. Og iallfall ikke med Tron i digital kjeden. At jeg er lat og ikke gidder fikle så mye gjør at jeg ikke har prioritert å få det bra nok. Men skal prøve, men det er bare så deilig, kaste i ei sølvskive og bare nyte. Ikke tenke på støv, knitrende smålyder, eller underlag. Lyden er helt grei den.. :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Du vet, vinyl er ikke alltid best. Og iallfall ikke med Tron i digital kjeden. At jeg er lat og ikke gidder fikle så mye gjør at jeg ikke har prioritert å få det bra nok. Men skal prøve, men det er bare så deilig, kaste i ei sølvskive og bare nyte. Ikke tenke på støv, knitrende smålyder, eller underlag. Lyden er helt grei den.. :)
    Støv, knitter osv. og hvordan minimere det er en del av opplevelsen. Lyden er en bonus.
    En mer talefør person en meg mente at livet hadde overflatestøy. Han hadde ett poeng 🙂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Støv, knitter osv. og hvordan minimere det er en del av opplevelsen. Lyden er en bonus.
    En mer talefør person en meg mente at livet hadde overflatestøy. Han hadde ett poeng 🙂
    Ja, hver til sitt vet du.. 🥳.. Min barndom og ungdom var kassetter og cd. Vinyl har bare dukket opp for å piske meg selv i audiofiliens selvtekt og øke mulige nevroser :). Ja, noen vinyl plater har fantastisk lyd intet annet medium kan gjenskape, men på langt nær alle. Og hvis livet gir meg støy, vil jeg velge ro, når jeg kan..
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ja, hver til sitt vet du.. 🥳.. Min barndom og ungdom var kassetter og cd. Vinyl har bare dukket opp for å piske meg selv i audiofiliens selvtekt og øke mulige nevroser :). Ja, noen vinyl plater har fantastisk lyd intet annet medium kan gjenskape, men på langt nær alle. Og hvis livet gir meg støy, vil jeg velge ro, når jeg kan..
    Du velger roen…
    Og jeg som trodde vi var like unge og fremadstormende 😅
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du velger roen…
    Og jeg som trodde vi var like unge og fremadstormende 😅
    Bakstreversk og gammel jeg.. Og gretten i tillegg. Litt sånn noen kobler "til" musikken.. Jeg ønsker å koble "fra" med musikken... Noe jeg ikke alltid greier når det er ting jeg ikke har koll på.. Ok, glemte å si at jeg er tunglært.. :oops: :D.. Uansett, det er mer mellom himmel og jord enn det som henger der.. :cool:

    FB_IMG_1627597140449.jpg
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Bakstreversk og gammel jeg.. Og gretten i tillegg. Litt sånn noen kobler "til" musikken.. Jeg ønsker å koble "fra" med musikken... Noe jeg ikke alltid greier når det er ting jeg ikke har koll på.. Ok, glemte å si at jeg er tunglært.. :oops: :D.. Uansett, det er mer mellom himmel og jord enn det som henger der.. :cool:

    Vis vedlegget 737432
    Bakstreversk og gretten er du....dårlig ånde følger med.

    Ikke altid enig men stort sett greit det som kommer ut av kjeften din.
    Takk for dine bidrag her på HFS, du gjør forumet interessant. Enig i at det "henger" mye mellom himmel og jord:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bakstreversk og gretten er du....dårlig ånde følger med.

    Ikke altid enig men stort sett greit det som kommer ut av kjeften din.
    Takk for dine bidrag her på HFS, du gjør forumet interessant. Enig i at det "henger" mye mellom himmel og jord:)
    Så kjedelig om en alltid skulle være enig i alt.. :).. Og takk, bedre med en sannferdig brodd enn et intetsigende babbel.. Til det er våre liv for korte.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @HCS dette med gretten vet jeg ikke om jeg kjenner deg som. Men at du er rett frem stemmer bedre for meg, for noen kan vel dette oppleves som gretten. De er jo så alt for vant med at ingen stiller direkte spørsmål på deres utsagn.
    Du er faktisk et friskt pust her inne på sentralen og følger ikke strømmen men din egen sti. Og jeg kunne godt hatt et supert hifi liv i den stien😉
    Angående dit syn på vinyl å cd så er jeg helt enig, vurderer faktisk å finne frem sølvplatene igjen, mens vinyl ligger død. Selv om vinyl kan låte helt fantastisk trenger jeg ikke det hodebryet som følger med. Jeg som du vil bare at det virker med den visshet at dette er bra nok😎

    Når det er sakt så er ikke mitt hi fi liv fritt for nevroser å tenke bry på ennå. Jeg har både rom og elektronikk med forbedring potensial, Men det er slik det skal være. Et vann som speilblankt er et fint skue men ak så kjedelig å uten utfordringer. Jeg vil heller ha litt bølger å vind i seilene, for stillstand passer meg ikke😊
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Eg lurer på om du ville blitt lykkeligere med en typ SL1200 med en god MM 🤔
    Enkel å få til og null nevroser.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kort forklart, får jeg det til burde vel HCS klare det også🙂👍
    Takk @Cash 63 ,det var snilt av deg. Jeg tror vel egentlig du har rett, men jeg har ikke fått spirit over meg. At det låter så bra på digital gjør og motivasjon mindre. Nå som det begynner å bli kaldere kan det fort bli at jeg gir det et forsøk :). Når noen lærer seg et middelalder instrument som det under burde jeg klare en platespiller...

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må innrømme at streaming har sine fordeler... Finne frem i så mye musikk er et lite mareritt.. Har brukt dagen til å rydde litt opp i rotet jeg lagde i går.. At en skal være en så jæ hoarder av cd plater tenker jeg i mitt stille sinn :).. Men må innse at ånden skrøpelig og kjødet villig, og da har en krefter til å bære hundrevis av kilo opp på loftet av diverse skrot og skrammel.. Ja, ja, det kan alltids være verre.. For kaste en haug når jeg får ånden over meg..

    funny_fail_sign.jpg


    Bildet under viser det jeg frykter med vinyl. Vil jo ikke begynne med spesielle dreide clamps , børster , og dippedutter... Hva blir det neste..?? Kabel-bukker, sjampis fargede forsterkere og dyre kabler...?? Nei, her skal det være enkelt, gidder jo ikke tenke , bare være, når jeg skal høre musikk...;)

    :)
    vinylk.jpg


    Hmm...Uansett, bør vel utnytte det en har? Ikke bare la det stå og støve... Så blir vel ei råd.. Uansett, blir mer og mer fornøyd med Sanders Magtech. At de stadig vinner priser sier vel og sitt...Men det er ikke mange her i landet.. Lurer på hvorfor...?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Må nok få tatt meg en tur til deg på sen sommeren/høsten å få hørt Sanders. Hvordan opplever du de kontra Rotel'n jeg avlastet deg med?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må nok få tatt meg en tur til deg på sen sommeren/høsten å få hørt Sanders. Hvordan opplever du de kontra Rotel'n jeg avlastet deg med?
    Hyggelig det , om du tar deg en tur. Hmm, lydminne er opskrytt så skal være forsiktig.. Men Sanders er velig rolige, og dønn nøytrale. Ikke noe sminke fra de, men de oppleves kanskje mørkere enn lille frøken Rotel :)

    sanders.jpg



    Jippi, jeg har to...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Må innrømme at streaming har sine fordeler... Finne frem i så mye musikk er et lite mareritt.. Har brukt dagen til å rydde litt opp i rotet jeg lagde i går.. At en skal være en så jæ hoarder av cd plater tenker jeg i mitt stille sinn :).. Men må innse at ånden skrøpelig og kjødet villig, og da har en krefter til å bære hundrevis av kilo opp på loftet av diverse skrot og skrammel.. Ja, ja, det kan alltids være verre.. For kaste en haug når jeg får ånden over meg..

    Vis vedlegget 737583

    Bildet under viser det jeg frykter med vinyl. Vil jo ikke begynne med spesielle dreide clamps , børster , og dippedutter... Hva blir det neste..?? Kabel-bukker, sjampis fargede forsterkere og dyre kabler...?? Nei, her skal det være enkelt, gidder jo ikke tenke , bare være, når jeg skal høre musikk...;)

    :)
    Vis vedlegget 737587

    Hmm...Uansett, bør vel utnytte det en har? Ikke bare la det stå og støve... Så blir vel ei råd.. Uansett, blir mer og mer fornøyd med Sanders Magtech. At de stadig vinner priser sier vel og sitt...Men det er ikke mange her i landet.. Lurer på hvorfor...?

    Joda.

    Men du har jo allerede en flott platespiller og en spennende RIAA. Det står jo der! Bunden kapital, så å si.

    Da må det da være bedre å bruke det? :)

    Mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har en liten stemme i hodet som sier at Marten fortjener bedre elektronikk, så man kan trykt si at nevroser har kommet tilbake🙈
    Men Rotel gjør i grunn ingen ting feil så tror det kan ta litt tid før jeg finner ut hvor dette går, mulig kun annen dac vil være nok🤷🏻‍♂️
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    godt å høre du blir mer og mer tilfreds med Sanders 🤗:coffee:
    følte som sagt tidligere jeg og at gutta bak Coda vet hva dem gjlør og ikke minst til edrulige priser sett i hifi sammenheng,så kan ikke ha vært helt bak mål når jeg følte den sto seg goidt mot dyrere greier den jeg lånte 😊nå lånte jeg bare den mindre Coda unison ultra integrerte, men den gjorde så mye rett og så lite galt,tenker og at man kanskje kunne klart seg med et par 50 watt klasse A monoer fra dem her, nå har jo ikke jeg hørt Magtech beista dine 😍 men deler måtten de spiller på i mindre grad såklart med en fattet spillestil alt under kontrol og med en viss inderlighet og letthet, så med mer dreimoment som i Magtech så er det nok bunnsolid og lite å klage på, en annen produsent som jeg føler havner litt i samme sjanger er BMC sine forsterkere.
    hyggelig å lese om besøket godt å se at de gode gutta boys får samlet seg fortsatt goo hælj Buddy 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joda.

    Men du har jo allerede en flott platespiller og en spennende RIAA. Det står jo der! Bunden kapital, så å si.

    Da må det da være bedre å bruke det? :)

    Mvh
    Du har så evig rett :). Her er det bare å prøve, feile og så kjøpe en Rega.. :D. Eller kanskje ikke, utrykket på NAS kler meg.. Lett bred over hoftene og må dyttes i gang på det meste..
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har en liten stemme i hodet som sier at Marten fortjener bedre elektronikk, så man kan trykt si at nevroser har kommet tilbake🙈
    Men Rotel gjør i grunn ingen ting feil så tror det kan ta litt tid før jeg finner ut hvor dette går, mulig kun annen dac vil være nok🤷🏻‍♂️
    Jeg hadde beholdt Rotel. Så mye effekt for relativt lite penger. Og det er ærlige gode watt. Slik sett kan du gjøre andre ting i kjeden og ha en tilnærmet ren lyd fra effekt
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så så, jeg tror jeg blir stuck med min NAS.. Noget Avsindig Stuk, gidder ikke bære den ned igjen, tunge klossen.. :oops: :ROFLMAO:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    godt å høre du blir mer og mer tilfreds med Sanders 🤗:coffee:
    følte som sagt tidligere jeg og at gutta bak Coda vet hva dem gjlør og ikke minst til edrulige priser sett i hifi sammenheng,så kan ikke ha vært helt bak mål når jeg følte den sto seg goidt mot dyrere greier den jeg lånte 😊nå lånte jeg bare den mindre Coda unison ultra integrerte, men den gjorde så mye rett og så lite galt,tenker og at man kanskje kunne klart seg med et par 50 watt klasse A monoer fra dem her, nå har jo ikke jeg hørt Magtech beista dine 😍 men deler måtten de spiller på i mindre grad såklart med en fattet spillestil alt under kontrol og med en viss inderlighet og letthet, så med mer dreimoment som i Magtech så er det nok bunnsolid og lite å klage på, en annen produsent som jeg føler havner litt i samme sjanger er BMC sine forsterkere.
    hyggelig å lese om besøket godt å se at de gode gutta boys får samlet seg fortsatt goo hælj Buddy 😊
    Ja, dette med å endelig kunne møtes er veldig hyggelig. Og folk er helt klart annerledes face to face, mer av alt med positivt fortegn.

    Sanders er til prisen mye for pengene. Ihvertfall når en sammenligner. Så happy jeg gjorde det valget.

    God helg m8, regner med at planer klare :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn