HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var aldri meningen å diskreditere deg. Det er bare å beklage hvis det jeg skrev ble oppfattet slik.
    Det ingen tvil om at du erfarer at Vera låter spinklere på ditt system enn det du synes er naturlig og/eller riktig. Når du skriver at det ikke rimer med den høye dempefaktoren og kontrollen som Vera har våkner imidlertid ingeniøren i meg som alltid er på jakt etter forklaringsmodeller. Dette med dempefaktor og kontroll, skyv og basskontroll har vært diskutert mange ganger og sammenhengen er som regel ikke slik mange tror. Samme tema er diskutert her: https://www.audiocircle.com/index.php?topic=92980.0
    Vera blir laget etter en oppskrift som går ut på å lage en solid forsterker som maksimerer strømforsyning og dempefaktor, samt å minimere støy og forvrengning. At dette ikke passer i alle oppsett skulle bare mangle.
    Dine godt formulerte subjektive erfaring av hvordan Vera fungerte hos deg setter vi pris på og er helt sikkert med på å hjelpe andre med å velge rett forsterker i sine anlegg.
    Mvh Armand
    Beklagelsen er mottatt, og det er ikke noe vondt ment fra min side. Vi hadde jo en trivelig, om enn kort, prat da jeg fikk dratt i gang fabrikkbesøket på SEAS. Jeg tror , som lekmann, at det er en solid forsterker med minimal forvrengning. Det som slår meg er hvordan tall på målinger står seg imot forventing innen akustisk gjengivelse for min del. Jeg ville at det skulle fungere, men det gjorde det dessverre ikke.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå bærer det vel ut på vidotta med oss, er jeg redd.🙈🙈

    De to Regaene jeg har eid gikk begge for fort, men det var i gamle dager.

    Ikke kald:
    Tendensen på det jeg har hørt har vært; klar og detaljert, men også lystklingende og såpass analytisk at man blir hørende mer på anlegg enn musikk.

    Jeg vil ikke si min karakteristikk av Audionet passerte, -sånn helt uten videre...
    -så jeg har det akkurat som dere andre.:LOL:
    Så så dere to... La meg gjøre en ting klart.. For meg er det at Octave nevnes sammen med ARC OG et stort kvalitetsstempel. Og jeg modererer meg gladelig ,begge har kvaliteter som er udiskutable slik jeg ser det. Jeg foretrekker nok en varmere grunntone da jeg hører mye crap-cd plater og der ble LM god etter at Lasse hadde klødd litt på den. Når jeg satte pre foran ble det enda et knepp opp. Simpelthen fordi mange rør integrerte har pre delen som passiv. Ved å sette en pre foran en integrert KAN en oppnå et mer dynamisk lydbilde. Et lite tips til både deg @bluesbreaker og deg @RoDa.

    Jeg har ikke fasit på noe annet enn det jeg selv opplever. Ville jeg hatt ARC eller Octave? Ser ingen betenkligheter ifht holdbarhet og teknisk brilijans på de to. Og da er det vel bare slik at det fantes andre forsterkere som var mer egnet , i øyeblikket.. :) .. Albumet under får meg til å tenke på deg blues, ta det som et kompliment til vår felles gode smak for en strålende god artist :)

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skrev i sta at jeg ikke gadd å teste Vera i eget oppsett, etter å ha hørt den spille for snilt og uengasjerende for meg i oppsettet til min far.

    Grunnen til at jeg overhode hadde tenkte å teste den ut var en smått overraskende opplevelse med 2 stk brokoblede NAD M22. 2 her. Disse bruker vel Nc 400 moduler, og tenkte da at Vera med sine Nc 500 OG og veldesignet inngangstrinn vill bli et steg opp. Det rare med Nad'ne var at jeg måtte ha to brokoblet for å få noe som helst moro ut av de. En stk leverer 300w mot mine normalt snaue 100w her i til daglig, så effekt skulle det være mer en nok av uansett. Så så at Arve (husker ikke etternavnet, som Audiophile Arve) ikke opplevde særlig forskjell med en og to Vera på sine særs tungdrevne MBL, stikk motsatt opplevelse av min egen med Nad M 22.2 på mer lettdrevne høyttalere her.

    Ikke til å bli klok på imo....
    Meget godt poeng kwil, og kjenner litt igjen opplevelsen... Jeg opplever mine 2x48 rør watt som kraftigere, og det samme med 2x100 klasse A watt.. Samme gjentok seg når 2x600 watt ICE ble satt opp i mot 2x350 AB watt, hvor sistnevnte hadde langt mer trøkk, sikkert og mer forvregning, men også stemmetydlighet var bedre ved siste eksempel. Vera er derimot veldig detaljert og tydelig i sin gjengivelse. Godt en har noe å undre seg over.. :)
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Meget godt poeng kwil, og kjenner litt igjen opplevelsen... Jeg opplever mine 2x48 rør watt som kraftigere, og det samme med 2x100 klasse A watt.. Samme gjentok seg når 2x600 watt ICE ble satt opp i mot 2x350 AB watt, hvor sistnevnte hadde langt mer trøkk, sikkert og mer forvregning, men også stemmetydlighet var bedre ved siste eksempel. Vera er derimot veldig detaljert og tydelig i sin gjengivelse. Godt en har noe å undre seg over.. :)
    Og her surrer jeg rundt med mine 1,9 watt...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.624
    Antall liker
    58.332
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og her surrer jeg rundt med mine 1,9 watt...
    Jeg husker godt vi var på besøk hos deg RCA45. (HCS,Gismo og u.t.)
    Nå er det en stund siden, men jeg vil ikke akkurat kalle det du holdt på med da for surr.:)
    Maken til nerve, nærvær og sjel som anlegget ditt kunne frambringe er noe de aller aller fleste kan misunne deg.
    Det eneste jeg husker å ha hørt, som kunne ligne var da vi hørte Musical Affairs hos innehaver Hans i Putten NL.
    Ditt lille innspill var en påminnelse om at det er mange veier å gå. Resultat /mål er ikke det samme, men det kan bli bra på flere ulike måter. Jeg tenker at det er nødvendig å ha en klar idè om hvordan man ønsker det skal låte hos seg sjøl når en setter sammen et anlegg. Det hadde du tydeligvis tenkt mye på RCA45. Cotton Fields Back Home med Belafonte på anlegget ditt er noe avdet beste jeg har hørt. Bert Doppenberg Oris 150 m. 8" Lowther og Wellborne Labs monotrinn på 1,9 watt.:)

    Det var i 2015:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg husker godt vi var på besøk hos deg RCA45. (HCS,Gismo og u.t.)
    Nå er det en stund siden, men jeg vil ikke akkurat kalle det du holdt på med da for surr.:)
    Maken til nerve, nærvær og sjel som anlegget ditt kunne frambringe er noe de aller aller fleste kan misunne deg.
    Det eneste jeg husker å ha hørt, som kunne ligne var da vi hørte Musical Affairs hos innehaver Hans i Putten NL.
    Ditt lille innspill var en påminnelse om at det er mange veier å gå. Resultat /mål er ikke det samme, men det kan bli bra på flere ulike måter. Jeg tenker at det er nødvendig å ha en klar idè om hvordan man ønsker det skal låte hos seg sjøl når en setter sammen et anlegg. Det hadde du tydeligvis tenkt mye på RCA45. Cotton Fields Back Home med Belafonte på anlegget ditt er noe avdet beste jeg har hørt. Bert Doppenberg Oris 150 m. 8" Lowther og Wellborne Labs monotrinn på 1,9 watt.:)

    Det var i 2015:
    Støtter deg helhjertet i din betrakting her blues, både RCA45 og Putten hadde noen sider som jeg sjelden har hørt , om noen gang, i andre oppsett. Forfining over tid, bevissthet rundt egne preferanser og tålmodighet er dyder som gjør at en får den lyden en søker. For det er snakk om "voicing" som vi alle gjør. Om det er med DSP, rør-bytter, bytte av bokser i anlegget eller det er ørsmå nyanser via et kabelbytte. Så kan en saktens diskutere hva som er mest "vitenskapelig". For min del har jeg hverken tid, kompetanse , eller ønske om å se denne hobbyen som vitenskap. Følelser og ører avgjør, bom basta :) . Så skal det innrømmes at en bommer med en sånn lekmanns-tilnærming.. Men kanskje er det og litt av sjarmen??

    Nei, surre litt plate mens en skriver mer på akademiske greier.. Og du @bluesbreaker , kanskje vi skal ta turen nedover igjen til våren når ting forhåpentligvis er litt mer normale..?? :)

    Og så må jeg på et kjøpesenter snart...GRØSS..Får satse på litt munter julemusikk... :)

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi er jo lekmenn og dette er vel en samleplass for lekmenn. Hadde jeg ikke vært det hadde jeg ikke surret her, men vært ute og tjent penger på dette.
    Ikke alle som vil fremstå som lekmenn her inne....Plager meg ikke med litt belæring, men er en uting når det kun er en fasit..Feks stappe hue og ræva full av isolasjonsmateriale, og tro at all annen lyd er farget og håpløs.. :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.326
    Antall liker
    8.375
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ikke alle som vil fremstå som lekmenn her inne....Plager meg ikke med litt belæring, men er en uting når det kun er en fasit..Feks stappe hue og ræva full av isolasjonsmateriale, og tro at all annen lyd er farget og håpløs.. :)
    Hvis du stapper hue og ræva full av isolasjon.....Så kunne du ha spurt om råd først.
    Mye smartere det. Så kunne jeg ha fortalt deg att det er ikke slik det skal gjøres:=)
    Men hvem tulling er det som sier att det var oppskriften og eneste oppskrift?
    Bare lurer siden jeg sitter på et godt behandlet rom her nede på Skjetten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis du stapper hue og ræva full av isolasjon.....Så kunne du ha spurt om råd først.
    Mye smartere det. Så kunne jeg ha fortalt deg att det er ikke slik det skal gjøres:=)
    Men hvem tulling er det som sier att det var oppskriften og eneste oppskrift?
    Bare lurer siden jeg sitter på et godt behandlet rom her nede på Skjetten.
    Slutt å vær så hårsår.. Jeg bare sier at det er flere veier til godlyd og velvære innen hobbyen, og det får du pent takle 😉...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skjønner det er mange innen hifi som har erfaring med å stappe huet og ræven full av isolasjon. I tillegg kan man be om råd på hva som er beste måten. Denne hobbyen har jaggu mange fasetter 😎😄
    Merkelige bilder på netthinnen her, takk for det. :mad: :LOL:

    Overraskelser er som oftest litt både og. Noen er gode, andre kan være rett ut sagt skremmende. Så i dag har jeg bestemt meg for å handle en skikkelig vintage forsterker. Store VU metre, uten rør, og med kun xlr inn. På tur med bikkja tok jeg en avgjørelse om å prøve å få solgt endel. Audiolab cd og dac, Marantz forsterker, Sony Walkman ++. Vintage det og, men jeg kan ikke sitte på alt, bare fordi jeg har plass. På toppen av det kommer det mest sannsynlig en platespiller til, vintage, inn i helga. Få rydda litt, kanskje kvitte meg med Snell E3 og.. Hmm.. Og rnda har en mer.. Uff.. Nei, får gå å legge meg, se om jeg kan gi Dragen en overraskelse..

    FB_IMG_1605469105751.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjøp deg en ny Luxman 550 eller 590, den blir Vintage etterhvert, og jeg tror aldri du kommer til å selge den ;)

    M
    Godt tips det, solid og brukbar lyd. Kanskje en gang. Men da må den være i sort. Champagne farget hifi kler ikke en dreng som meg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.326
    Antall liker
    8.375
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Slutt å vær så hårsår.. Jeg bare sier at det er flere veier til godlyd og velvære innen hobbyen, og det får du pent takle 😉...
    Den var en spøk, er overhode ikke sår i hårrota.
    Mulig andre følte seg sparket i leggen.
    Er du som trekker raske konklusjoner her.
    Jeg hadde det bare gøy, de som kjenner meg veit att jeg overhode ikke er slik.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.123
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Godt tips det, solid og brukbar lyd. Kanskje en gang. Men da må den være i sort. Champagne farget hifi kler ikke en dreng som meg :)
    Med de høyttalerne du har nå og den karakteristikk du gir inntrykk av å være ute etter fra en potensiell transistoramp så vil jeg egentlig råde deg til å prøve en Sugden A21a. Jeg har jo en slik (som kan prøves om/når det passer seg) og mener at mye av det du ser etter bor i en slik. Alternativt storebroren IA-4 eller ANV-50 om noe mer power er ønskelig.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med de høyttalerne du har nå og den karakteristikk du gir inntrykk av å være ute etter fra en potensiell transistoramp så vil jeg egentlig råde deg til å prøve en Sugden A21a. Jeg har jo en slik (som kan prøves om/når det passer seg) og mener at mye av det du ser etter bor i en slik. Alternativt storebroren IA-4 eller ANV-50 om noe mer power er ønskelig.
    Den gamle varianten , har tenkt litt på den selv. Har eid en slik og den var veldig innafor ifht dette som du skriver. Men de har blitt sjeldne.. :cry:
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Med de høyttalerne du har nå og den karakteristikk du gir inntrykk av å være ute etter fra en potensiell transistoramp så vil jeg egentlig råde deg til å prøve en Sugden A21a. Jeg har jo en slik (som kan prøves om/når det passer seg) og mener at mye av det du ser etter bor i en slik. Alternativt storebroren IA-4 eller ANV-50 om noe mer power er ønskelig.
    "Storebroren" ANV-50 veier ynkelige 10 kg og har svært lite til felles med lillebroren A21:

     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.123
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, se der. Jeg stusset også litt på vekten som var angitt, og litt rundt oppgitt spec. Dette er vel ikke en ren Kl A?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.123
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Den gamle varianten , har tenkt litt på den selv. Har eid en slik og den var veldig innafor ifht dette som du skriver. Men de har blitt sjeldne.. :cry:
    Mnja, jeg tenker ikke tilbake til den opprinnelige (sorte m/gul-gullfarget skrift), men den jeg har (Series 2) som for ikke lang tid tilbake også kom i en lett oppgradert versjon i forhold til min:
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alt har en konsekvens, lov om kraft og motkraft osv. Ble nok tanker i går. Hele dagen på veien med min gamle mor for å levere julegaver over det ganske østland. Snødde gjorde det og. Så når hun sov godt i bilen fikk en nok tid til å tenke. Livet går i sykluser er det noen som sier, jeg tror det og går litt i sirkel.. Hmm..

    FB_IMG_1604645426429.jpg


    I Drammen skulle jeg møte hedersmannen Madman, men takket være mutter skar det seg. Ikke noe konkursrytteri eller tull med Madman så jeg tar turen snarlig nedover igjen. Idag møtte jeg Leikislyd. Vi har deala litt før, og trivelig å møtes. Og når jula nærmer seg, og jeg vet hvilke gaver jeg får av mine nærmeste, så måtte det handles..

    FB_IMG_1607625350355.jpg


    Poenget med sirkler er at forsterker jeg har kjøpt er like gammel som det første anlegget jeg kjøpte for 3000 penger... I alder er jeg tilbake til år 0. Vil lyden være bedre, hørsel dårligere, eller er en fornøyd med hobbyen i rolig pace? Karmana har visstnok "lexus" anlegg. Litt usikker på lyden da gitt alderssegment som vil ha de bilene. Slik sett blir kanskje mitt anlegg mer lik katta i garasjen? Lunefull, men formfull..??

    20201212_161407_1607788596836.jpg


    Helt grei denne dama og, selv om det blir litt intetsigende... Bilder av forsterker? I morgen..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt rart å tenke på , at en nesten er iferd med å bli en slik vintage-nisse.. Ikke for det, alle som har rør ett eller annet sted i anlegget kvalifiserer til light-vintage, men so what ? Det er jo en selv som skal like lyden.. Skal innrømme at jeg hadde noen ideer når høyttalere med old-school filosofi kom i hus. Musical Fidelity med sine 100 klasse A watt var gøy, men litt unyansert i lengden. Derav ble Vera testet, men det gikk ingen vei , for min del. Har noen tanker om hvorfor den forsterkeren fungerer ypperlig andre steder, men det får bli en annen gang.. :)

    Som sagt, møtte leikislyd for å overta ikke bare en ,men to monoblokker. Opprinnelig et stereotrinn, men ved hjelp av Geir Fredriksen bygd om til to mono. Hitachi HMA. Store gilde VU metre er uansett aldri feil tenker jeg... Under storebror, mine ser like ut..

    hit.jpg


    Sorte, og passe tunge... Visstnok meget lik Hafler 220 . Uansett, MOSFET har jeg alltid likt. Planen er iløpet av året å få Lassemann til å recappe litt , kan jo bli bra.
    Når en først drev å surret med dette, tenkte jeg at hvorfor ikke go all vintage. Fant frem mine gamle høyttaler kabler. Disse var "the shit" back in the 90's for de som drev seriøst... Lurer på hvorfor jeg har de.. :cool:.. Straight Wire Maestro .. Har hatt to sett liggende lenge... Så da skal jeg koble de opp litt.. Stive jævler.. For å motvirke alt dette gamle rælet ble mine Snell E3 solgt på en times tid. Bedre at noen har god glede av de enn at de står her og støver...

    straightwire.jpg



    Litt skinkestek nå , så er søndagen i havn.. Da kan jeg vurdere å lytte litt og..

    Og ute snør det.. Ingen snøflak er like... Så fint, så stille, så hvitt....

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja de er flotte :) godt vi kan være litt barn og like store Vu metre :giggle: Fine mange av dem fra Onkyo også

    mvh
    Snakket litt med en annen eier som har den samme kombinasjon, som monoblokker, og han sa det var "deilig varm" lyd. Sikkert forvrengning... Jeg digger det :)...

    Gleder meg til sommeren igjen...

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    VU meter.. Kan like det. Men litt mye gain i pre, vurderer dempeplugger eller om jeg må selge disse to Hitachi ampene. Rart å tenke på at disse fantes når en gikk til konf. Men jeg så ingen brosjyre av de.. Og garantert ikke råd heller :) :)
    20201215_203110_1608061341106.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snart er det jul ja.. Og da må en stille. Dragen hadde bebudet husvask i dag. For å ikke gjennomgå en harakiri-light hadde jeg kjøpt meg en gadget for å avhjelpe, en damp-vasker. Tanken er å få rengjort bil-interiør, men det kunne jeg ikke si. Uansett, det blir rent uten kjemikalier, meget praktisk. Tok også platetopp på induksjonstopp, ble gullende rent..

    20201219_143701_1608385074999.jpg


    Uken ga og mulighet for en skitur. Totenåsen, oppi i høyden, innfrir. Det har vært temmelig grått i det siste. Formen og teknikk er like ræva, men godt å få tømt hue litt med en tur i naturen.

    FB_IMG_1608136058426.jpg


    Over fjellet er en billig pre på vei. Hitachi er ikke helt fornøyd med gain fra Kora. Mailet med Geir Fredriksen og fikk litt tips. Så inntil videre skal jeg bruke en Thule Spirit få gjøre nytten.

    Thule-Audio-Spirit-Pr100-Pre-Amplifier-Stereo-Pr-100-Hi-Fi.jpg


    Jula blir nok bra..

    FB_IMG_1607856106584.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye feelgood i dine innlegg, HC. I like! :)
    Takk for det Håkon. Hele tråden er bortimot en guilty pleasure av eierens mange mer eller mindre krumspring. Har vært fint å lese hva andre har skrevet i tråden, kanskje det nesten enda mer enn egne skriblerier. Levd liv er ofte det enkleste, men og det beste. Fortsatt god advent Håkon :)


    Som prostesønn fant jeg den under her fornøyelig..

    FB_IMG_1607974604826.jpg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nydelig vinterbilde, misunnelig her jeg sitter kjenner jeg, så jo sola litt på morgen idag, men så var det slutt igjen!

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    VU meter.. Kan like det. Men litt mye gain i pre, vurderer dempeplugger eller om jeg må selge disse to Hitachi ampene. Rart å tenke på at disse fantes når en gikk til konf. Men jeg så ingen brosjyre av de.. Og garantert ikke råd heller :) :)
    Vis vedlegget 682344
    Jasså, det er der de havnet? :) De låt fint her sammen med TacT RCS 2.2x på Imagic 2.0
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Snart er det jul ja.. Og da må en stille. Dragen hadde bebudet husvask i dag. For å ikke gjennomgå en harakiri-light hadde jeg kjøpt meg en gadget for å avhjelpe, en damp-vasker. Tanken er å få rengjort bil-interiør, men det kunne jeg ikke si. Uansett, det blir rent uten kjemikalier, meget praktisk.
    Nydelig vinterbilde. Til sammenligning var det 10 grader her på Vestlandet i dag. Dampvasker var et godt kjøp, har hatt en i 15 år. Vil dog fraråde å bruke den på din nye pre eller annet bruktutstyr selv i disse koronatider. Der får det holde med spritvask. Ypperlig til bilen er den og til mye annet. Nå har du skaffet deg arbeid, år etter år. Lykke til.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.208
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Savner virkelig snø og hvit vinter - harde innrømmelse fra meg. Bare mørkt og regn her i det siste. Omtrent som Bergen bare litt kaldere og ikke fullt så kjip.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    12.961
    Uken ga og mulighet for en skitur. Totenåsen, oppi i høyden, innfrir. Det har vært temmelig grått i det siste. Formen og teknikk er like ræva, men godt å få tømt hue litt med en tur i naturen.

    Vis vedlegget 683203
    Her er du inne på noe vesentlig HCS. Det er ikke stilen og klærne som er viktig, men det å komme seg ut i naturen med frisk luft, skog, mark og vann uansett årstid. Man skal ikke undervurdere verdien av å gå tur, og bare la hjernen jobbe med sitt uten å henge seg opp i noe spesielt. :) Og dette min gode mann er jo ren sjelefred. Hvilket bilde!
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn