HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for gratulasjoner, det setter jeg stor pris på. Å vise oppmerksomhet i hverandres tråder er en måte å vise at en deler en felles hobby 🙂

    FB_IMG_1604151053696.jpg


    Dette er ikke meg, det får holde at årets første ribbe skal i ovnen..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med både høyttalere og CD-kombo. Heco er spennende, men er aaaalt for brede til en gang å vurdere i mitt rom. Audiolab-combo´n formoder jeg har en typisk "engelsk" karakteristikk, men du har kanskje ikke fått de i hus ennå.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Helt sant som du skriver HC :) viktig å vise litt interesse i andres tråder
    Ha en fortsatt fin dag

    mvh
    Helt sant. Ingenting er så kjedelig som monolog 😊
    Ellers så er det er interessant valg @HCS har gjort.
    Musikalsk er nok greia. Og store elementer hjelper til å oppnå noe ganske spesielt mener nå jeg.

    Også spent på om de klarer seg med SET 😊
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    805 SET bør være godt innenfor. Jeg brukte innimellom 300B SE, på JBL L300, og på enklere musikk og moderat nivå var det faktisk bra.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt sant. Ingenting er så kjedelig som monolog 😊
    Ellers så er det er interessant valg @HCS har gjort.
    Musikalsk er nok greia. Og store elementer hjelper til å oppnå noe ganske spesielt mener nå jeg.

    Også spent på om de klarer seg med SET 😊
    For oss som dyrker egen fortreffelighet er monolog å betrakte som høyverdig kommunikasjon. Se så, der har jeg vist interesse for andres tråder 😄
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Congrats HCS morro at du baller på i din egne retning :Dsyns jo dine gamle talere så veldig intressante ut og men i riktig setting og match så trur jeg det er mye å like i Heco og så i allefall veldig bra ut i rommet ditt, har bare hørt de litt mindre 2 veis Hecoene men hadde mye alright i seg, håper du klarer deg med SET,
    ser for meg at jeg må tilbake til Set amperi etterhvert og savner den åpenheten kun gode set kreasjoner får til 😊kunne godt og klart meg med Spec som power og Jas rør pre det var en kombo som bare satt her, men 60k for en demo integrert som vil bli brukt som power blir for flott og dyrt her,bestemt meg for å ferdigstille pre og dac før enn eventuelt går vidre på ny power,lagt inn en liten bestilling på hificollectivet så får ta det derfra :geek:

    Riktig Go helj herfra 😊
     
    Sist redigert:
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med både høyttalere og CD-kombo. Heco er spennende, men er aaaalt for brede til en gang å vurdere i mitt rom. Audiolab-combo´n formoder jeg har en typisk "engelsk" karakteristikk, men du har kanskje ikke fått de i hus ennå.
    Nei, neste helg. Drev som er grunnen til kjøp. Dac er fransk, på tross av hvor elendig England og Frankrike har samhandlet opp gjennom, håper jeg.. 🙂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt sant. Ingenting er så kjedelig som monolog 😊
    Ellers så er det er interessant valg @HCS har gjort.
    Musikalsk er nok greia. Og store elementer hjelper til å oppnå noe ganske spesielt mener nå jeg.

    Også spent på om de klarer seg med SET 😊
    Har et par transer i bakhånd.. Litt usikker på 98db, at de har et voldsomt dreiemoment er jeg ikke i tvil om 🙂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kveldens program, med nye høyttalere i hus, The Who på NRK2.... Litt av et liv, skal dykke ned i greiene deres mer senere i helga. Stoff, fest, knuste hotellrom, pub kultur og stadion rock... Fantastisk..


    FB_IMG_1604175550147.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tur med Ulven på Totenåsen i dag. Ikke noe snø. Deilig å komme seg ut, ingen folk å se, og lunte etter bikkja og se på naturen
    FB_IMG_1604220086309.jpg


    :). Bergsjø på Totenåsen

    I tillegg har jeg bidratt til samfunnet, dvs til noe som er veldig populært, sirkulær økonomi. I dag, for min del, innbar det å, gi bort tre store esker med cd plater. Tror jeg skal overleve uten de..

    20201101_142026_1604237466183.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Nydelig bilde HC, hadde nesten gjort seg på veggen i glass og ramme :) Tror det blir en surra dag her hos meg, nettopp åpnet denne :cool:

    mvh

    thumbnail_IMG_0186.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bilde er vakkert, men som med hobbyen, kun en blek kopi av virkeligheten. Er det en Spitfire manual du har liggende der? Eller er det jeg som " snurrer"? Kos deg, her er årets første test-steking i gang...

    20201101_152417_1604240791658.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Ååå Den ribba så god ut HC :) Det er en manual/dele liste til Rolls Royce Merlin, hadde en slik på verkstedet mitt for full overhaling/ombygging

    mvh
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Skal tro jeg savner å rusle inn på verkstedet å bli dreten på nevene HC men det er et kapittel som ikke kommer tilbake :(

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, nye høyttalere, nye utfordringer.. Vet ikke om det er nevroser som dukker r frem, men alltids greit å prøve ut litt.

    20201102_205531_1604347371857.jpg


    Ble tilslutt lei av hele måle-skiten og satte på ei plate. Faktisk en av mine norske favoritter. Men denne pressingen var ikke all verden..

    20201102_210113_1604347349833.jpg


    Snart jul.. Og jeg vet hva jeg ikke ønsker meg..

    FB_IMG_1604303488252.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Det albumet er meget bra som jeg spiller en del faktisk men pressingen er ikke allverdens som du sier :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tja, nye høyttalere, nye utfordringer.. Vet ikke om det er nevroser som dukker r frem, men alltids greit å prøve ut litt.

    Vis vedlegget 672841

    Ble tilslutt lei av hele måle-skiten og satte på ei plate. Faktisk en av mine norske favoritter. Men denne pressingen var ikke all verden..

    Vis vedlegget 672843

    Snart jul.. Og jeg vet hva jeg ikke ønsker meg..

    Vis vedlegget 672845
    Bra album, står å stöver her hjemme, men skal vel blåses av ettersom vinylen etterhvert er oppe å går igjen..resten....önsker heller ikke jeg meg..om jeg kan si det slik :)
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med CD/Dac og nye høyttalere😁👍

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De gjorde bra ting i gamle dager også, ikke alltid at det siste er det beste på digitalis, ta deg din tid å lytte på komboen :cool:

    mvh
    Det er jeg enig i, mye bra før. Den skal få prøve seg imot en annen gamling, Audiomeca sin gamle prestisje modell som har fungert ypperlig hos meg. At den ser helt rå ut, etter min smak, gjør også sitt...
    Audiomeca Enkianthus DAC1-vert.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Heco. Disse har jeg hørt med McIntosh i Gtb.
    Ikke best på transparens og detaljering, slik jeg husker det oppsettet, men mye futt og fart, og litt sånn GT- utseendet.
    Sprek og morsom. Designet passer vel lyden godt (?)
    Håper du er fornøyd.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med Heco. Disse har jeg hørt med McIntosh i Gtb.
    Ikke best på transparens og detaljering, slik jeg husker det oppsettet, men mye futt og fart, og litt sånn GT- utseendet.
    Sprek og morsom. Designet passer vel lyden godt (?)
    Håper du er fornøyd.
    Må nok la de vokse litt på meg. Men at følsomhet er på 98dB er jeg litt usikker på.. Og takk 🙂
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    den audiomecaen er en drømmedac jeg dessverre ikke har fått hørt ennå. :(
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Igår hadde jeg en kompis innom. Vi har blitt kjent via Jaguar klubben, begge liker musikk og haifai, og ler av de samme dårlige vitsene. Men han er bedre enn meg på gitar, det må sies. Han spiller i det Hamarbaserte " To Cast a Shadow" ( https://www.metal-archives.com/bands/To_Cast_a_Shadow/109885 ). Nå er ikke dette min musikksmak, Doom Metal/Gothic, men jeg er alltid åpen for impulser. Så igår hadde han tatt med seg et par skiver som jeg fikk i gave, mot at han fikk høre det her hos meg. Han har selv PMC og EC forsterkere så han er ikke novise, det må sies. Heldigvis, han likte det han hørte. Han likte det faktisk veldig bra. Og da føler jeg meg trygg hvis det skulle dukke opp noen med preferanser imot Nazareth og denslags pop, det blir jo uansett ikke helt det samme som Doom Metal... Eller kanskje ikke ... :rolleyes:



    Noe som er helt sikkert, det blir dyrt å sitte hjemme på nettet hele tiden. Til helga kommer Lasse oppover med drev og dac, og høyttalere vet vi jo hva som skjedde.. Men jeg er svak, så svak... Så når ting jeg synes er gøy dukker opp, og det til en billig penge, så rykker det i kjøpegenet, og fornuften uteblir.. :cool:.. Så når Madman legger ut en billig platespiller slår jeg til. Ikke trenger jeg den, men det er plass til den..

    snurreto.jpg


    Jada, kjekt å ha... Direktedrift til en billig penge som skal tas vare på. Og så, som om ikke dagen var ødelagt ifra før... Så kom drevet som tilhører dac jeg kjøpte av Grumpy, Audiomeca, for salg.. Igjen gråt jeg mine modige tårer, dette var så godt at det bare kunne være sant... Noe så fælt... Så når eier har funnet en forsvarlig emballering så dukker det oppe her, det og.. Kan ikke annet enn knegge og klø meg i øret.. Lykke står den kjekke bi, men den heldige har det vel så fint..

    audiomeca.jpg


    Får avslutte med nok en "glad-sang" fra bandet på Hamar.. bare for å illustrere, hva jeg IKKE er ..

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Camilla Granlien,-Ikke helt ukjent folkemusiker og bassist fra Furnes, har en fortid i TCAS.:)

    Det var det noen kaller et BØST drev.
    Den komplette Audiomeca- CD riggen kosta vel et 6 sifret beløp i sin tid(?)
    Har aldri hverken sett eller hørt det , men tviler på at det er dårlig.:cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Camilla Granlien,-Ikke helt ukjent folkemusiker og bassist fra Furnes, har en fortid i TCAS.:)

    Det var det noen kaller et BØST drev.
    Den komplette Audiomeca- CD riggen kosta vel et 6 sifret beløp i sin tid(?)
    Har aldri hverken sett eller hørt det , men tviler på at det er dårlig.:cool:
    Såpass ja, du er godt kjent i lokale forhold :) . Det er hennes bror som er ham jeg kjenner. Deres far var lærer på Hedmarkstoppen, selvom om familien er fra dalen oppi her.

    Ja, det kostet litt , og det ser vanvittig flott ut. Eieglede er en viktig del av denne hobbyen , også for meg. Men like mange vinykplater som deg, det får jeg nok aldri blues.. :rolleyes:
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn