HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så satt jeg en kveld.. Grublet litt over store i-landsproblemer. Med en Oppo 205, blodtrimmet av Coris her inne, hvorfor skulle jeg tenke kilde da ? Og hvor mye bedre eller annerledes ville det bli ?Ikke minst, hvor dyrt.. Tidligere eier av Oppo, Big Swifty, hadde målt den oppimot Lumin X-1 og kun hørt subtile forskjeller , om noen. Tanken på at Oppo også har noen av de råeste ESS Sabre chippene som er å få tak i gjorde og at jeg måtte gå noen runder med meg selv. For det innen digital utviklingen har vært de siste årene på forbrukermarkedet for oss vanlige dødlige.. Så veldig i villrede. Men så var det de små tingene, tingene som velter lass og gjør tuer til sletter av irritasjon. Oppo er treg , slik multispillere gjerne er. Dernest var muligheten for bilde noe jeg aldri vil bruke på den. Oppi det hele hadde jeg tomme hyller i racket..Ja, jeg vet, i-landsproblem..:)

    Opp gjennom hobbyen har jeg hatt stor glede av å eie litt sære ting. Ting som ikke alle har, noe som er bevisst. Koster det ikke skjorta og låter bra så er det fullkomment , uten at jeg vil si at det alltid har vært tilfelle... Da hjalp det ikke at herremannen Grumpy la ut sin reserve-dac. Fransk, sjeldent og lekker å se på. Jeg beit på, sendte han en sms og mer eller mindre håpet at den ikke var solgt. Med en pris på ca 50000 i 2005 var det litt av et klenodie vil jeg si. Og til en pris som helt klart var til å leve med. Nå har jeg ikke betalt enda. Grumpy ville jeg skulle lytte først. Noe jeg satte pris på med tanke på bekymringen for utviklingen rundt det tekniske.

    UDP-205-front.jpg


    La ut Oppo, tenkte vel at ble den ikke solgt så fikk den duge som drev. Det gikk 15 min så var den solgt for prisforlangende. Hmm, så måtte jeg ha et drev da.. Torry har tatt inn mye fint, og spennende. Så da hans drev kom for salg kjøpslo jeg litt med han og fikk en særs god pris. I det hele tatt, livet på potetlandet idag er ikke så ille...;)

    beer.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ok, bilder. Drev, kjøpt fra Torry, fra Sparkler Audio. Japansk, minimalisme i sin ypperste form. Og jeg digger det :). Ser såklart ikke track fra der jeg sitter, men det er for mye forlangt av en gammel gubbe.. ;D

    1582903357383.jpg


    Skikkelig analog følelse, og snurrende ting liker en i hobbyen. Være seg vinyl eller cd.

    1582903397154.jpg


    Sparkler Audio | Products | model S507 "notebook II"

    Så var det dac som er til utprøving. Sålangt imponert, men jeg må bli mer kjent med den. Lovende sålangt, gamle stjerner funkler enda. ;D

    1582903429389.jpg


    En slik en https://www.tnt-audio.com/sorgenti/enkianthus_e.html

    Da kan helga begynne :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.325
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fett! Må være en strålende start på helgen! Slitan, og kos deg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ok, bilder. Drev, kjøpt fra Torry, fra Sparkler Audio. Japansk, minimalisme i sin ypperste form. Og jeg digger det :). Ser såklart ikke track fra der jeg sitter, men det er for mye forlangt av en gammel gubbe.. ;D

    Vis vedlegget 572712

    Skikkelig analog følelse, og snurrende ting liker en i hobbyen. Være seg vinyl eller cd.

    Vis vedlegget 572713

    Sparkler Audio | Products | model S507 "notebook II"

    Så var det dac som er til utprøving. Sålangt imponert, men jeg må bli mer kjent med den. Lovende sålangt, gamle stjerner funkler enda. ;D

    Vis vedlegget 572714

    En slik en https://www.tnt-audio.com/sorgenti/enkianthus_e.html

    Da kan helga begynne :)
    Grattis HC, spennende oppsett du har fått deg :)
    God helg buddy

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Ok, bilder. Drev, kjøpt fra Torry, fra Sparkler Audio. Japansk, minimalisme i sin ypperste form. Og jeg digger det :). Ser såklart ikke track fra der jeg sitter, men det er for mye forlangt av en gammel gubbe.. ;D

    Vis vedlegget 572712

    Skikkelig analog følelse, og snurrende ting liker en i hobbyen. Være seg vinyl eller cd.

    Vis vedlegget 572713

    Sparkler Audio | Products | model S507 "notebook II"

    Så var det dac som er til utprøving. Sålangt imponert, men jeg må bli mer kjent med den. Lovende sålangt, gamle stjerner funkler enda. ;D

    Vis vedlegget 572714

    En slik en https://www.tnt-audio.com/sorgenti/enkianthus_e.html

    Da kan helga begynne :)
    Gratulerer HCS! Veldig interessante komponenter du har der. Ålreit med noe som ikke alle andre har :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! Kule ting, og litt sære, som det skal være hos deg. Tommel opp :) :) :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk karer, veldig hyggelig. Og som det blir sagt, det litt sære tiltaler meg. OM dette er like smart til tider er jeg litt usikker på, folk tør sjelden handle annet enn mainstream merkene. Om jeg skulle tenke å selge noe. På den annen side får en litt fred i sjelen når ting er så sære at en er litt stuck med greiene ;). Så status pr nå innen kongeriket Norge er et sett med høyttalere det kun finnes et par av, mine. Riaa jeg tviler på at det er så mange av, drev som nok er sjeldent og en dac som bare den eldre garde vet noe om. De som kom fra AV forum vet knapt noe ifht dette merket vil jeg tro...:). Bare at en har en mainstream forsterker da... Men har noen følere ute for noe sært der og skal innrømmes.. Vi får se.

    audiomeca.jpg


    På denne dacen kan en snu fasen. På Retep sin cd spiller er det og en slik, han hører ikke forskjell. Men hos meg er det forskjell.I en setting hører jeg på to høyttalere, i den andre blir det en svære scene..Rart, ikke vært borti det slik før, men fascinerende helt klart. Oppo opplevde jeg som stram, detaljert, men og for korrekt. Hva betyr det, skal ikke en dac kun gjengi 0 og 1 korrekt ifht opptaket? Såklart, det er meningen, og slik det skal være. Alikevel oppleves også dac forskjellige for min del. Leste Håkon sin anmeldelse av Topping. Godt skrevet og forstålig for en lekmann. Fikk vel en slags forståelse ifht egne standpunkt. Kunne sikkert ha prøvd en slik, men å ha kjøpt den ? Neppe..

    livet.jpg


    Synes det var hyggeligere på HFS før av en eller annen grunn, rett og slett mer entusiasme. Nå blir det kriger og klare fronter så snart noen tør åpne kjeften å ytre en subjektiv mening om noe en liker. Eller misliker. Synd i grunn, skulle gjerne lest flere bedømmelser av utstyr som du ikke må ha en doktorgrad for å forstå. Da Roda var her snakket vi om de gamle trådene rundt utgivelsen av de forskjellige numrene av "Fidelity". Hvor det ble laget tråder om hvor "bladet var", hvem som hadde fått det, lest det osv. Leser en disse trådene nå må en nesten le litt, smile og kanskje se det nostalgiske ? Stereo+ er bare en blek skygge ifht popularitet og interesse, Audiophile sin side er fortsatt temmelig kjedelig og uten innehold som fenger meg helt. En kan si mye rart sikkert om gjengen som samlet seg hos Knut, men at gleden og entusiasmen var STOR skal ingen ta ifra de. Og det på tross av at ikke alt som ble skrevet holder tidens tann ifht gehalt og innehold, godt ment var det. Det er mer enn en kan si om endel sine stygge sleivspark her inne..
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.058
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny CD spiller HCS. Den så skikkelig bøs ut. Må innrømme at jeg i likhet med deg er svak for ting som snurrer. Sparkler er selvfølgelig ukjent for meg som kom over fra AVF. Og jeg har tross alt vært her en stund ;) Kos deg med alt som snurrer og avgir vellyd, og ha en fortsatt strålende helg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med ny CD spiller HCS. Den så skikkelig bøs ut. Må innrømme at jeg i likhet med deg er svak for ting som snurrer. Sparkler er selvfølgelig ukjent for meg som kom over fra AVF. Og jeg har tross alt vært her en stund ;) Kos deg med alt som snurrer og avgir vellyd, og ha en fortsatt strålende helg.
    En av de gode gutta du Largo :). Ja, denne spilleren er spesiell, må lese inn plata før jeg kan spille. Men dette skjer så fort at det ikke er noe heft. Ha en glitrende helg, som deg, ønsker jeg meg flere platespillere :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    20200229_115800.jpg


    Deler av dagen ble brukt på minimesse, holdt av Moto. Det var de nye fra Pylon som skulle presenteres ( https://malaaudio.no/Produkt/64/1003980/Pylon-Audio-Jasper-25). Lyden på slike messer har håpløs å gi noen dom på, men pene å se på er de.

    20200229_120019.jpg


    På meg virker det som snille høyttalere, uten noe slemt gnell i toppen. Kanskje de kan bli litt tamme, Spendor A7, virket iallefall mer raffinert. Men, som sagt, håpløst å felle noen dom av dette. Det jeg kan si er at jeg ikke liker bi wire på en vanlig hjemme - høyttaler. Hva er liksom vitsen? Bruk heller penger på andre ting neste modell Pylon.. :)

    20200229_123051.jpg


    Min mor tok Dragen og meg på ny restaurant på Gjøvik, det var da, fort å glemme hifi en liten stund.. ;D

    20200229_133657.jpg


    Og nå er det meldt snø, igjen. En burde kanskje skaffe seg en lik en på bilde under? Tror det er en favoritt blant glava-gutta, så bør kanskje vurdere en jeg med.. 8)

    FB_IMG_1582988840382.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg også digger ting nesten ingen andre har, vi fortsetter sånn. Og uten perfekte måleresultater. Ja til klangfarger og andre ting som gjør musikken musikk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg også digger ting nesten ingen andre har, vi fortsetter sånn. Og uten perfekte måleresultater. Ja til klangfarger og andre ting som gjør musikken musikk.
    Du sier noe Ø :). Litt spesielle ting gjør livet artigere. Målinger har jeg ikke noe imot forsåvidt, har hatt trompetn her. Han satte opp filter i Audiolense, snill som han er. Så jeg skjønner tilnærming via målinger. Men fordi jeg er en enkel skrue blir det til målinger stort sett utgår. Målet, for de fleste av oss, er å like den musikken vi hører på. Og slike preferanser er temmelig unike. Åpen innstilling og nyskjerrighet gir meg mye glede :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har heller ingen ting imot målinger, jeg må gjøre det for å få det til å låte bra. Tenkte mere må målinger av boksene vi bruker, dac’er og forsterkere.
    Kan ikke forestille meg hva jeg skulle hatt om jeg måtte velge noe hyllevare :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det å lytte til nye ting og ha en mening ifht til tidligere ting som en har eid er vanskelig. Lydminne er ikke til å stole på. Men jeg ga det et lite forsøk i helga, uten at jeg er helt i mål. Hvordan låter Audiomeca/Sparkler kontra "målemonster" Oppo hos meg? Enkelt forklart føles Audiomeca mer "delikat" i mangel av bedre ord. Kanskje den betoner noen frekvenser hvor Oppo holdt tøylene stramt? Jeg liker det jeg hører, det er veldig organisk og ekte. Og det er ingen selvfølge for cd.. Så Grumpy har nok sine ord i behold, han kalte dac "sweet". Men den kan rocke, heldigvis. Testet Seigmenn med Metropolis. Det opptaket er ikke lett.. ;).

    1583151850976.jpg


    Testet og Abbas dac. Med sin 1543 chip og rør ble det veldig hyggelig, nesten for mye marsipan.. Noe som kler enkelte opptak, mens Audiomeca er mer altspisende. Heldigvis!

    1583152434500.jpg


    I kveld blir Dragen med å hører litt. Da får jeg rene ord for pengene.. ;D.. Som alltid, og bra er det..

    Spiller litt musikk fra Grumpy, avslappende ;D

     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det å lytte til nye ting og ha en mening ifht til tidligere ting som en har eid er vanskelig. Lydminne er ikke til å stole på. Men jeg ga det et lite forsøk i helga, uten at jeg er helt i mål. Hvordan låter Audiomeca/Sparkler kontra "målemonster" Oppo hos meg? Enkelt forklart føles Audiomeca mer "delikat" i mangel av bedre ord. Kanskje den betoner noen frekvenser hvor Oppo holdt tøylene stramt? Jeg liker det jeg hører, det er veldig organisk og ekte. Og det er ingen selvfølge for cd.. Så Grumpy har nok sine ord i behold, han kalte dac "sweet". Men den kan rocke, heldigvis. Testet Seigmenn med Metropolis. Det opptaket er ikke lett.. ;).

    Vis vedlegget 573091

    Testet og Abbas dac. Med sin 1543 chip og rør ble det veldig hyggelig, nesten for mye marsipan.. Noe som kler enkelte opptak, mens Audiomeca er mer altspisende. Heldigvis!

    Vis vedlegget 573092

    I kveld blir Dragen med å hører litt. Da får jeg rene ord for pengene.. ;D.. Som alltid, og bra er det..

    Spiller litt musikk fra Grumpy, avslappende ;D

    Kult oversikts bilde HC :) og den platen av frk Marker er meget bra

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ok, bilder. Drev, kjøpt fra Torry, fra Sparkler Audio. Japansk, minimalisme i sin ypperste form. Og jeg digger det :). Ser såklart ikke track fra der jeg sitter, men det er for mye forlangt av en gammel gubbe.. ;D

    Vis vedlegget 572712

    Skikkelig analog følelse, og snurrende ting liker en i hobbyen. Være seg vinyl eller cd.


    Sparkler Audio | Products | model S507 "notebook II"

    Så var det dac som er til utprøving. Sålangt imponert, men jeg må bli mer kjent med den. Lovende sålangt, gamle stjerner funkler enda. ;D

    Vis vedlegget 572714

    En slik en https://www.tnt-audio.com/sorgenti/enkianthus_e.html

    Da kan helga begynne :)
    Grattis og gi gass...en hver hedersmann med respekt for seg selv bør jo ha ett skikkelig cd drev i anlegget... :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er vel bare å innse, hobby nå er blant grånende menn med mer fortid enn fremtid i år. Felles for audiofile og autofile er genuin glede over fellesskap. I kveld har jeg vært hos en entusiastisk mann på Gjøvik. Han solgte Saab og Subaru før. På sine eldre dager har han lagd sin egen hule. Og hvilken hule :cool:

    1583357542850.jpg


    Hundre år i år. Saab under er Norges eldste. Savner Saab som merke..

    1583357448365.jpg


    Ikke en, men tre Morgan. En sitter lavt i disse..

    1583357672804.jpg


    1583357491853.jpg


    En Aston Martin med V12.. Gromt. To Jaguar's.. Men de tok jeg ikke bilde, vanlige greier for meg det.. :rolleyes:

    1583357721900.jpg


    Litt musikk ble det og. Frank Sinatra, artig. En fin kveld, fellesskap er aldri feil :)

    1583357580233.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig vår, med bud om sommer og varme. Greit da å kunne kikke innom her og konstatere at her inne er der ingen forskjell på årstider. Det handles, nye tråder med gamle helter oppstår, bling og pris har fortsatt verdi og livet går sin gang, på tross av kongeriket og dets tilstand.

    Jeg har heller ikke så mye å melde, driver å klargjør bil, en hobby jeg finner glede i nå. Har faktisk ikke vært på lytterommet på snart to mnd, og det er helt greit. Vurderer å kjøpe en diskant til fulltonene men usikker på om det er verdt det. Føler jeg har nok diskant, og får tilbakemelding på at det er mer enn nok. Det, samt erkjennelse av at 50+ bdtyr at alder for superhørsel er over, gjør meg litt lunken.. Men ingen vet hvor høna sparker.. :)

    1586450867696.jpg


    Deling på 7kz.. Jeg får se. Det er befriende å ikke ha store planer, ønsker om forandring vedr mitt lydbilde. Liker SET amp, og lettdrevne høyttalere. Høyttalere som har lavere følsomhet enn 95dB ser jeg på som en feilkonstruksjon, men de kan være fine. Å se på.. 8). Måtte ha masse effekt for å varme opp et delefilter stappfullt av komponenter som tørker ut.. ;D.. Litt godlynt skubbing i dette. Mest så er en vel glad for at tilnærming er så ulik hos den enkelte, men troa på egen evne til å gjennomføre har de fleste her inne, meg selv inkludert :). Og det er jo bra, da får en den lyden en ønsker seg.. Stort sett.

    dsc04978.jpg


    Dette har jeg pludret med siste dagene. Nytt grenrør. Jeg blir mer og mer overbevist om at engelske biler er lagd for selvplagere, med for mye tid og penger. Men mestringsfølelsen, etter å ha skrubbet knokene til blods er verdt det.. Tror jeg. :rolleyes:

    1586450816138.jpg


    Har ei 22 kaliber rifle med lyd-demper.. Når disse traska i hagen var det like før, av ren kjedsomhet, at ikke en av disse fikk ei kule. Men, ikke er det lov, og så kjedelig er det tross alt ikke, her på bøgda.. :cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Godt å registrere at det er liv. Var engstelig for at "katta" hadde tatt deg;), noe du indikerer at faktisk er rett.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å registrere at det er liv. Var engstelig for at "katta" hadde tatt deg;), noe du indikerer at faktisk er rett.
    Ting går i faser for oss menn :). Når jeg sitter i ro nå om dagen er det snarere en eller annen obskur serie på tv. Musikk har jeg uansett med meg hver dag. Tilogmed litt kløning på bass-gitaren blir det.. Men det er slik bass jeg nyter mest nå om dagen...:)

    DSC_0294-1024x683.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.058
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nei, der dukket HCS opp igjen noen dager etter påske, ikke ulikt en annen kar for drøye 2000 år siden ;)
    Klart man skal sysle med andre ting enn bare haifai og musikk. Det er jo grenser hvor ensporete halvgamle gubber kan være ;)

    Men har du lært deg riktig uttale av JAG ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ting går i faser for oss menn :). Når jeg sitter i ro nå om dagen er det snarere en eller annen obskur serie på tv. Musikk har jeg uansett med meg hver dag. Tilogmed litt kløning på bass-gitaren blir det.. Men det er slik bass jeg nyter mest nå om dagen...:)
    Nesten blåkopi av status her det jo. En del glaning på "dumboksen", mye gitarrelatert og noe eksosgreier på gang med Chopper'n :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, der dukket HCS opp igjen noen dager etter påske, ikke ulikt en annen kar for drøye 2000 år siden ;)
    Klart man skal sysle med andre ting enn bare haifai og musikk. Det er jo grenser hvor ensporete halvgamle gubber kan være ;)

    Men har du lært deg riktig uttale av JAG ?
    Blir neppe noen ild-tunger oppe hodet eller vekkelse av denne returen.. Snarere pung-brokk og armod.. :)...

    Aner ikke hva du snakker om Mr Largo :cool:

     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ting går i faser for oss menn :). Når jeg sitter i ro nå om dagen er det snarere en eller annen obskur serie på tv. Musikk har jeg uansett med meg hver dag. Tilogmed litt kløning på bass-gitaren blir det.. Men det er slik bass jeg nyter mest nå om dagen...:)
    Nesten blåkopi av status her det jo. En del glaning på "dumboksen", mye gitarrelatert og noe eksosgreier på gang med Chopper'n :)
    Det gode liv du lever ptb :). Siden nå Covid-19 er det hot issue fikk jeg med Dragen med på å se serie, litt for å sette ting i perspektiv.. Så ja, jeg trives veldig godt om dagen :)

     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lignende tilstand her inne også i enkelte tråder mens du du var i dvale ;)
    Tør ikke en gang spørre... :)...

    Her ute på landet er det noe som heter Reko-ringer. Dette er bønder som selger sine produkter direkte. Kjøpte for et par uker siden et lass med kjøtt. Og nå har jeg kjøpt fjell - ørret og venter på noen kilo med elg. Er en hamster gjelder det å holde genet vedlike :).

    1584638372951.jpg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    ...det er slik bass jeg nyter mest nå om dagen...:)
    Vis vedlegget 580677
    Næmmenasså, ånden som kommeroggår, bass får du jo ikke av slike 2,5" piperensere.
    Trøkk, derimot... Et helsikes spetakkel uten potter. Har prøvd med small block chevy midt på natta.
    Vant neppe noen nye venner på det støntet men jeg måtte jo hjem ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ...det er slik bass jeg nyter mest nå om dagen...:)
    Vis vedlegget 580677
    Næmmenasså, ånden som kommeroggår, bass får du jo ikke av slike 2,5" piperensere.
    Trøkk, derimot... Et helsikes spetakkel uten potter. Har prøvd med small block chevy midt på natta.
    Vant neppe noen nye venner på det støntet men jeg måtte jo hjem ;)
    Er nok ikke stusselige 2,5 dette.. Måtte hlise, akkurat den lyden skranglefant, tror jeg var infernalsk.. Og venner fikk du nok neppe.. ;)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Ang infernalsk - i den lille El Camino kupeen, på akkurat rette turtallet, så følte jeg fyllingene i ymse visdomstenner bytte plass seg i mellom kontinuerlig :eek:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig med lyd, også fra bil. Det er liksom noe litt pregløst over el-bil, og iallefall av Tesla :). Selv om el-bil har sine sider det og.

    Nok en hage-dag med Dragen, men det er heldigvis så surt at en slipper bruke shorts..

    FB_IMG_1587178186219.jpg


    Og det er jo en fordel med tanke på vinterbleke ben.. Ble litt inspirert etter å ha logget på, så jeg har avtalt en date med Dragen på lytterommet i kveld. Kjenner jeg gleder meg litt. Gjelder jo å finne en bruk for de metrene med cd en har..

    FB_IMG_1587178654550.jpg


    Har noen meter med vinyl og visst, men ingen grunn til å flashe det.. Gleder meg uansett til i kveld.. Og sommer.

    FB_IMG_1586771818177.jpg


    Litt dårlige nyheter til tross. Stemmer artikkelen under har svenskene bommet totalt.. Ja, ja.. Må rake litt blir det sagt..

    https://www.independent.co.uk/news/...otection-infection-who-guidance-a9471781.html
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ang infernalsk - i den lille El Camino kupeen, på akkurat rette turtallet, så følte jeg fyllingene i ymse visdomstenner bytte plass seg i mellom kontinuerlig :eek:
    Det værste jeg i så måte har vært med på var hos en kompis som tidligere bodde i en leilighet på Dælenga i Oslo. Han hadde da en 80-mod strippa Electra m/dragpipes. Hver høst ble den delvis demontert, bært opp i 2 etg og montert sammen igjen - for vinterlagring i stua. Så var vi på fest der en nyttårsaften, og da gikk det ikke bedre enn at den ble startet opp utpå senkvelden. Det sitter i ennå:cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det hørtes fælt ut #ptb :). Første gang jeg hørte ulyd av litt kaliber var da jeg som sekstenåring kjørte en Suzuki GT750 uten eksos.. 8)

    Fikk i dag kikket på Andrea synge fra dumoen i Milano. Rett og slett vakkert :)

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig sniff av sommeren, det er stas. Like stas er det å høre musikk sammen med Dragen. Det er tosomhet på høyt plan for meg. Da teller ikke underlag, tweak, kabler noen ting, det er kun glede. Og harmonier.. Noe av det viktigste, tenker jeg, når en har et greit anlegg.

    Dac jeg har arvet av Grumpy gjør seg heller ikke bort. Meget fornøyd, rett og slett sweet sounding, som Grumpy kalte den. Abbas dac har fått nytt hjem hos Lassemann, tror den vil trives der :)

    1587473433466.jpg


     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn