Hawthorne speakers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.937
    Antall liker
    8.243
    Torget vurderinger
    1
    Aha. Så det er denne du har hatt som modell? Slående likhet -selv om det er montert litt flere elementer på denne.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Hehe..vel, slående likhet vet jeg ikke helt ;D Kom aldri så langt at finishen ble i nærheten av denne, men den var inspirasjonen ja. Tror uansett ikke Hawthorne står så veldig mye tilbake for denne, uansett hva folk måtte mene. Hvis man da snakker om Trio med to Augier.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.937
    Antall liker
    8.243
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tviler for at jeg blir å få med en slik bøyd baffel... ser vanskelig ut. Men det trenger ikke bli dårligere for det. Men, hadde refleksjoner fra baffelen noe med dette å gjøre?
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Kan vel være så ærlig å si at det var designet som kom først. Det var i ettertid at jeg leste at en litt avrundet baffel var en fordel for et slikt design. Det er mulig dette gjelder åpen baffel, eller kanskje kun Hawthorne elementene, men det er flere design av OB jeg ser har dette. Jeg fulgte nok bare rådene fra forumet og gikk ikke teknisk og vitenskapelig til verks :)
    Det er en del jobb med avrundet baffel, såpass kan jeg si, men jeg er nok også opptatt av design.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.937
    Antall liker
    8.243
    Torget vurderinger
    1
    Ideelt sett bør det vel være avrundet baffel pga. refleksjoner, eller så liten baffel som mulig. Jeg har sett at noen benytter ulike materialer mot nettopp disse refleksjonene opp gjennom årene, lær, "velur" mm. Poenget med dette er demping, jeg har til og med sett at begge deler benyttes, slik som med Monitor Audio Platinum serie.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn