Hato`s Mancave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Takker for hyggelig besøk Espen, alltid like trivelig. Godt å høre at noen av dine favoritt spor falt i smak, Roger Waters skiva setter anleggets evne til å reprodusere stereoperspektiv på prøve:).
    Her går dagene med til å nyte musikk, må innrømme at tape er mitt absolutte favoritt format.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.474
    Sted
    Langesund
    Takker for hyggelig besøk Espen, alltid like trivelig. Godt å høre at noen av dine favoritt spor falt i smak, Roger Waters skiva setter anleggets evne til å reprodusere stereoperspektiv på prøve:).
    Her går dagene med til å nyte musikk, må innrømme at tape er mitt absolutte favoritt format.
    Hei hato, Snakket akkurat med Espen - han var storfornøyd med oppsettet ditt og satt med fot hele tiden. Bedre kredd kan en vel ikke få.
    Vi kom inn på en en sang med Diana Krall der Espen synes det kom for mye fra midten. Har spilt den samme låten her hjemme å må si at også her er det meste samlet rundt midten. Ikke for å skryte men perspektiv og plassering er et av mitt oppsetts sterke sider, så her tror jeg det kanskje er flere versjoner i sving?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Takk for lytten i går. Grov maktdemonstrasjon av Infected Mushroom med stålkontroll på livenivå. De meste komplekse partiene med tydelig differensierte bassganger oppå hverandre (!).
    All planlegging, sjauing, bæring og verk i kroppen til side; vellykket prosjekt!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Takk for lytten i går. Grov maktdemonstrasjon av Infected Mushroom med stålkontroll på livenivå. De meste komplekse partiene med tydelig differensierte bassganger oppå hverandre (!).
    All planlegging, sjauing, bæring og verk i kroppen til side; vellykket prosjekt!
    Enig med emokid her angående Infected Mushroom! Dette var knall å dra på med! Men en ting jeg merket meg som jeg setter veldig pris på er at man kunne spille på et lavt nivå og fortsatt bevare homogeniteten i lydbildet! Har sittet bak noen systemer som låter tøft når man har mye membra areal og et godt rom og man for imponator faktor ved høyt spilling men når man setter volumet ned så sitter man med nesten kun stemmer og litt skyv i bunn. Dette var ikke tilfelle hos hato etter mine ører! Det var et jevnt og fint lydbildet ved lavere volum også. Jeg er ikke veldig "bereist" når det gjelder aktiv deling men vil tru at det og justere inn dette systemet ikke er en enkel sak så den mannen som har gjort slutt justeringen her vet hva han driver med!



    Mvh: Espen L
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Absolutt, en av de store gledene med stor kapasitet er at det låter magisk også på lave nivåer. Men da må, som du sier, også tuningen sitte!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.945
    Antall liker
    13.262
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tøft oppsett
    TAPE løfter alt over i neste dimensjon imo
    og der er det A80 som gjelder
    finnes et par andre kandidater og, men da er det svært komplekse og "kilne"maskiner
    mvh
    Leif
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.474
    Sted
    Langesund
    Takk for lytten i går. Grov maktdemonstrasjon av Infected Mushroom med stålkontroll på livenivå. De meste komplekse partiene med tydelig differensierte bassganger oppå hverandre (!).
    All planlegging, sjauing, bæring og verk i kroppen til side; vellykket prosjekt!
    Sånn skal det være, først en masse blod, svette og tårer, deretter bare bakoverlent kos - GRATULERER!!
     
    Sist redigert:

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt god hjelp av Emo til å få sub-horna i kjelleren, litt spesielt at en må til en annen by for å få leid stor nok varebil til å transportere horna. Jeg innen planer og å dra større høyttalere i hus, selv om jeg har 6 mm å gå på:p.
    Nå er alt fase- og tidskorrigert. Finjusteringene er unnagjort og jeg bare koser meg med musikk. Det er ekstra stas å spille album fra tape:).
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Her er det bare å nikke gjenkjennende til folks reaksjoner. Dette systemet "gaper over" store mengder musikk og det er deilig å bli med på live-reisen når det tar i vei!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.474
    Sted
    Langesund
    På sparket slang jeg meg med på en liten lytte-seanse i kjelleren til hato - ikke dummeste jeg har gjort for å si det sånn:)

    Dette spiller nå med en bedre sammenheng enn sist jeg var der. Atle Aamodt og Magnus har fått på siste pynten på kaken kan man si.

    Hurtigheten og slagkraften er akkurat slik jeg ønsker det, noe jeg også begynner å bli vant med fra det jeg her hjemme. Musikken lever på et vis som gjør at foten automatisk begynner å gå. Litt varmere tonal balanse på det hele, og helt klart et oppsett det er lettere å høre høy musikk over litt tid, enn mitt eget.
    Dette er også det eneste andre oppsettet jeg har hørt som fullfører helt ned - og da mener jeg helt ned:cool:.

    Takk for lytten, vi snakkes plutselig

    Mvh-
    Tor
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.838
    Antall liker
    8.810
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takk for lytten i går. Grov maktdemonstrasjon av Infected Mushroom med stålkontroll på livenivå. De meste komplekse partiene med tydelig differensierte bassganger oppå hverandre (!).
    All planlegging, sjauing, bæring og verk i kroppen til side; vellykket prosjekt!
    Utrolig kult oppsett.

    Er det lov å spørre hvilket spor det her er snakk om...?

    Mvh
    OMF
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Takk for lytten i går. Grov maktdemonstrasjon av Infected Mushroom med stålkontroll på livenivå. De meste komplekse partiene med tydelig differensierte bassganger oppå hverandre (!).
    All planlegging, sjauing, bæring og verk i kroppen til side; vellykket prosjekt!
    Utrolig kult oppsett.

    Er det lov å spørre hvilket spor det her er snakk om...?

    Mvh
    OMF
    Avratz
     

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    På sparket slang jeg meg med på en liten lytte-seanse i kjelleren til hato - ikke dummeste jeg har gjort for å si det sånn:)

    Dette spiller nå med en bedre sammenheng enn sist jeg var der. Atle Aamodt og Magnus har fått på siste pynten på kaken kan man si.

    Hurtigheten og slagkraften er akkurat slik jeg ønsker det, noe jeg også begynner å bli vant med fra det jeg her hjemme. Musikken lever på et vis som gjør at foten automatisk begynner å gå. Litt varmere tonal balanse på det hele, og helt klart et oppsett det er lettere å høre høy musikk over litt tid, enn mitt eget.
    Dette er også det eneste andre oppsettet jeg har hørt som fullfører helt ned - og da mener jeg helt ned:cool:.

    Takk for lytten, vi snakkes plutselig

    Mvh-
    Tor
    Takker for hyggelig besøk og tilbakemelding. Nå er alt tunet etter mine preferanser, har ikke planer om justeringer på lange tider. Bruker kun tiden til å nyte musikk på full-frekvent oppsett ;D
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.138
    Antall liker
    5.132
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Et utrolig lekkert og imponerende oppsett. Arbeidet som ligger bak - dedikasjonen - kvaliteten.

    Final
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.138
    Antall liker
    5.132
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tips Tor. Har naturligvis veldig lyst til å se og høre dette oppsettet. Vet ikke om tiden tillater det Sankt Hans helgen men er i Langesund området relativt ofte. Håper å få avlegge en visitt hos Hato ved passende anledning.

    Final
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.474
    Sted
    Langesund
    Sagt det før og sier det igjen - deilig å bo nede i Grenland og ha muligheten for å følge utviklingen på mange utsøkte oppsett.

    Takker nok en gang for en fin lytteseanse nede i hulen til hato. Fra sist har det skjedd noen få ting som ikke er helt ubetydelig i forhold til lyden. GS er byttet ut med en annen DAC så det kan kjøres Audiolense XO til deling og korreksjon. Diverse akustikktiltak er også gjort.

    Og så hva med lyden?? ........ jo den er strammet opp noe hakk til:), Spesielt i bassen, alt er tydeligere i lydbildet. Litt smalere scene, noe jeg synes var til det bedre - det opplevdes unaturlig bred før. Differerer bedre i dybden, stemmer og instrumentet låter veldig bra med den utklingning som behøves for at det er troverdig for meg.
    Låter nå skremmende likt det jeg høre hjemme, bortsett fra at det framstår litt snillere, eller si ørevennlig.
    Må bare få si at når Audiolense styrer hele showet er jeg solgt. Timing, timing, timing, og atter timing.

    Takker igjen for godlyd fra øverste hylle:)
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.945
    Antall liker
    13.262
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    var vel en annen ikke ybetydelig endring og...:rolleyes:
     

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Takker for hyggelig besøk. Koser meg stort om dagen:cool: .
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.474
    Sted
    Langesund
    Lett å forstå:) blir med på en runde med tape når det er i gang igjen
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Oppdaget ikke denne tråden før nå. Imponerende rom, anlegg og fantastisk byggverk! Hvor bestiller man dette? ;)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.782
    Antall liker
    11.262
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Et virkelig lekkert system du har hato! :)

    De horn stativene er virkelig noe for seg selv, perler!!

    En ser ikke så godt på bilder hvor stort dette systemet er, men det er nok ganske digert! De subhorna må da være abnorme!!

    At det låter bra tviler jeg ikke 3 hundredeler på en gang!

    Ser at det her spilles med OB direkte opp mot horn. Det er ikke så ulikt det jeg gjør på plankebitene her hjemme.
    Kjenner desverre ikke GPA driverne, men håper å få hørt de en gang i fremtiden! :)

    Har et spørsmål til deg Shy, andre kan sikkert svare også:
    Når en med et slikt oppsett spiller med OB opp til mellomtonehorn, sammenlignet med et oppsett som har midbasshorn.
    Hva vil du/dere si er største fordelen med midbasshorn? Direktivitet eller at en øker kapasitet med hornladning?
    Har kanskje OB noen andre fordeler over midbasshorn i dette området?


    Mvh
    oks
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.474
    Sted
    Langesund
    Jeg mener og da mener jeg, jeg.......Bruker et uttrykk som er kjent fra en annen her. OB gir mer pupper å lår på trasientene uten å sløve de ned
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.945
    Antall liker
    13.262
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    er det så ekstrem nearfield som det ser ut til?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.582
    Antall liker
    14.474
    Sted
    Langesund
    I forhold til hos deg er det vel nærfelt, men det ligger på omtrent det jeg har som lytteavstand, tipper 2,6 meter til diskantdriver
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Tipper faktisk det er omtrent 3 til diskantdriver. Man sitter nær, men ikke så nære som jeg kaller nærfelt.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Enten brukes diskanten foran og delay, eller plassert i riktig posisjon som her.

    Er bakdelen med delay større enn refleksjonsproblematikken med diskant montering "bak" mellomtonehornet ?

    Antar forskjellig hardware/software håndterer delay på forskjellig måte også .
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.945
    Antall liker
    13.262
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    mancave er akkurat treffende betegnelse på denne bula....:cool:
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Kan du legge ut noe teknisk info om bass-systemet? Evt har jeg oversett noe om dette i tråden?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn