Hastigheten

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Ser ut til å ha blitt bedre nå inatt. Vet ikke hvordan dette vil endre seg imorgen på dagtid men akkurat nå går det svært bra unna, merkbart mye bedre enn i de siste mnd.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Veldig avhengig av hvilket underforum man er inne på...

Dette hjelpeforumet går lynsnart, f.eks. Mitt Anlegg går skittregt. Såpass tregt at IE kommer opp med feilmelding (ikke funnet etc) etter noe venting.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Samme problem hos meg - jeg anbefaler Opera eller annen browser.

Unnskyld uttrykket, men IE suger.

Mvh
Høvdingen

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Helt enig med Chief! Opera er en finfin browser, en bonus er at den tilpasser innholdet i innleggene til vindusbredden, og dermed er "feil" bildestørrelse en saga blott. På jobb- hvor vi har et møkkanettverk bruker jeg firefox, fordi den er bittelite, og bruker få systemressurser, dermed kan jeg surfe når ie går i lås hos kollegene mine

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Kan anbefale Opera, Mozilla Firefox (tester 3.1 Beta2 nå, og den er kjappere) og prøver ut Google Chrome nå, som hittil virker å være kjapp.

Mvh. Bjørn

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
IE kan godt suge, men om ytelsen varierer som angitt over så er det nå likevel trolig noe muffens et annet sted.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Dette har nok IKKE noe med IE å gjøre. Er selv IT tekniker. Dette har med enten databasen, båndbredde eller annen treg hardware å gjøre.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
En annen ting som påvirker ytelsen på de ulike underforum er de ulike RSS filer som hentes inn på høyresiden. Selv om en tar bort høyresiden så vil fortsatt innholdet lastes opp.

På f.eks. Off topic så hentes det inn nyheter fra VG og Dagbladet, mens på filmsidene så hentes det inn fra 8mm.no.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn