Helt enig med deg;65finger skrev:Kjøp heller en helautomatisk espressomaskin fra foreksempel Gaggia. MYE bedre. kaffe. Like enkelt. fra drøyt 3000.-
Har du utført en blindtest? ;Dimpulse skrev:I forhold til en skikkelig espressomaskin fra eksempelvis Gaggia, er Nespressomaskinene bare skrammel, og kaffen smaker hoppetau. Igjen i forhold til en skikkelig maskin. Nespresso er kaffens svar på Bose. Greit nok, men heller ikke mer. Er det KAFFE du vil ha, styr unna.
Har alltid vært i tvil om kaffen hos deg, pedal. Det går hardt for seg blant de få gjenværende bønder i landbruket i Bærum for tiden, ja. Ikke rart det blir mye golfbaner der. De gjenværende bønder bør begynne å rope ut sine bønner, så de selv ikke ender som bønner og blir malt eller brent. Og du...? Hva ER egentlig det røde oppå nøtterosene du serverer?pedal skrev:Vellaget Nespresso smaker meg bedre enn fra såkalte expresso-maskiner til noen tusenlapper, som maler bøndene for hver kopp. Slike rimelige kjøkkenbenkmaskiner gir litt *vassen* smak, synes jeg.
Artig sak. Fikk lyst å prøve den. Vet du hvilke butikker som fører denne?C. Alshus skrev:Jeg anbefaler Aeropress:
Ja, jeg burde nok drukket en kopp kaffe før jeg skrev det innlegget i morges.Haakon_Rognlien skrev:Har alltid vært i tvil om kaffen hos deg, pedal. Det går hardt for seg blant de få gjenværende bønder i landbruket i Bærum for tiden, ja. Ikke rart det blir mye golfbaner der. De gjenværende bønder bør begynne å rope ut sine bønner, så de selv ikke ender som bønner og blir malt eller brent. Og du...? Hva ER egentlig det røde oppå nøtterosene du serverer?
Mvh
Håkon![]()
Tim Wendelboe i Oslo har i alle fall hatt den, tror den kostet omtrentlig en femhundrelapp. Beste jeg har kommet over på kaffefronten, men gadgetfaktoren er lav.Gjestemedlem skrev:Artig sak. Fikk lyst å prøve den. Vet du hvilke butikker som fører denne?
Prisen er lidt høyere, men de kan finnes til omkring 5000.-Karlinn skrev:hvis du kan finne Simonelli Oscar innen for den pris så er det en super maskin
Velg den enkleste og manuelle. Essenza. Da styrer du volum sjøl. Enkel, lett å rengjøre.ivar skrev:ønsker innspill fra folk som har maskin herfra, altså nespresso sine.
2-3-maks 4k, hvilken skal jeg kjøpe?
Vi har også Nespresso på jobb. Ok et par uker så bli man LEI!Fosse skrev:Har det blitt kaffemaskin på deg ivar?
Vi har kjøpt en Nespressomaskin på jobben. Det er helt ok kaffe uten at den er supert, eller i nærheten av hva La Valentina Arte di Vittoria Plus presterer på hjemmebane (med ferske varer fra Temperato). Likevel, enkel i bruk, null søl og hurtig gjør den til et ypperlig kompromiss på jobb slik jeg ser det.
Da har vi også fått en sånn pro modell på jobben. Kostet 19k, sies det. Ny fancy modell.pedal skrev:NESPRESSO: Vi har en av de større "pro" modellene på jobben. Jeg synes den lager meget god kaffe.
Var nettopp på besøk hos en venn som hadde denne enklere modellen til listepris ca 1,500.-: https://secure.nespresso.com/precom/sima/fiche__Nespresso_Essenza_C100__N_ESS_C100_1_no_no.html. Kaffen smakte helt likt. Maskinen var praktisk talt like enkel å betjene, stillegående, liten og snerten. -Så den skal jeg kjøpe til min egen kjøkkenbenk. (Personlig foretrekker jeg traktekaffe, men kona vil ha noe lettvint når hun kun skal ha en kopp).
Disse "kaffe-tablettene" til Nestle konsernet koster jo litt ekstra da, men pytt-pytt.