harry connick jr

U

utgatt60135

Gjest
Hvilken dynamikk det er på denne platen! Den overgår alle andre jeg har med god margin. Gøy :D..

Generelt svært bra lyd. Coveret sier det meste om musikken... det svinger :).

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Takk for kjempetips, Lyngen! Denne var jeg ikke oppmerksom på. Sjekk forøvrig ut mannens klassiske "Blue light, Red light" fra 1995. Kanskje hans sterkeste utgivelse, og hvilken lyd!!

U

utgatt60135

Gjest
Å ja, kjente han ikke fra før og visste ikke at han var sanger. Spiller han selv også?

Han har alså gitt ut to plater samtidig (januar) og den jeg har er nesten ren instrumental. Vet ikke helt hva jeg synes om vokalen. Men Blue light... var så billig at jeg bare bestilte.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.115
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Å-ja!! kom med flere slike anbefalinger ;D

Her er smaksprøver.

Bestilles - as we speak!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Connick er sanger, komponist, storbandleder, pianist.....og han er fobannet dyktig i alle disipliner, spør du meg. Tydelig inspirert av Sinatra og "The Rat Pack".

Prøv forresten å få med soundtracket til "When Harry met Sally",hvor Connick er sentral. Fåes ofte på salg hos Platekomaniet for 49,- og er en av de klassiske referanseplatene både hos Stereophile og TAS....

U

utgatt60135

Gjest
Jaggu ble ikke den bestilt også. Jeg har en mengde kvinnelige jazzsangere men har ikke kommet over mannlige sangere som jeg har likt i denne sjangeren så det var litt uvant.

Takk..

T

theStig

Gjest
Ikke rart fyren har bra lyd når ha mikser over studiomonitorer designet av undertegnede... hehe. ;D

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
18
impulse skrev:
Connick er sanger, komponist, storbandleder, pianist.....og han er fobannet dyktig i alle disipliner, spør du meg. Tydelig inspirert av Sinatra og "The Rat Pack"

....Og skuespiller, i tilfelle noe ikke visste :).....

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det er han også, ja... ;) Han gjorde en god og ikke minst skremmende jobb i "Copycat", for eksempel...

U

utgatt60135

Gjest
Da kom Blue light - Red light hjem til meg. Han synger jo helt strålende! Og den flotte stemmen har meget godt tatt opp. Litt smalt men dypt lydbilde, ikke mye miksing her :D. Takk for anbefalingen. Jeg har alltid tenkt at jeg kommer til å like jazz når jeg blir "50". Jeg begynner lenge før skjema...

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Denne karen har jeg lyttet til i mange år, tror den første platen jeg kjøpte var "She" som har masse New Orleans-jazztrøkk i seg men også litt eksprimentelle ting som bl.a et kutt hvor hastigheten blir pitchet ned no voldsomt og det kommer en dypbass jeg omtrent ikke har hørt andre steder. Noen vakre "tryckare" også som sitter som en kula'

Noen av skivene hans er oppkalt etter alderen hans ved innspilling, har en som heter "eleven" så han var tidlig ute...

Ellers har han et crooneralbum med seige svisker som heter "Too se you" som er kanonbra innspilt men jeg har litt lett for å sovne ;D

Oh my nola er en nyere skive som også snurrer litt i spilleren her....

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Det er han også, ja... ;) Han gjorde en god og ikke minst skremmende jobb i "Copycat", for eksempel...
....også var han jagerpilot i independence day (id4)

R

Roysen

Gjest
Lyngen skrev:
Hvilken dynamikk det er på denne platen! Den overgår alle andre jeg har med god margin. Gøy :D..

Generelt svært bra lyd. Coveret sier det meste om musikken... det svinger :).

Snakker vi om LP, CD eller SACD her?

Mvh
Roysen

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.115
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:

Hvilken dynamikk det er på denne platen! ...
Det burde vært en advarsel på denne platen mtp gravide, folk med eplepsi, hjerteproblemer... Fikk et stort smil rundt munnen da blåserekka klemte til på første sporet og sa hei ;D

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.115
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hodetelefoner kan til en viss grad være plagsomt. Det viser seg at det er vel mye dynamikk på denne plata, faktisk så mye at det var ikke plass til alt i det digitale domenet:

Men bortsett fra dette så er det fortsatt en bra plate...

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
mteinum skrev:
Det burde vært en advarsel på denne platen mtp gravide, folk med eplepsi, hjerteproblemer... Fikk et stort smil rundt munnen da blåserekka klemte til på første sporet og sa hei ;D
He he, ja jeg skvatt ordentlig ;D

bruce

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.10.2005
Antall liker
0
Kom over denne tråden. Lytteprøvene på amazon.com virker lovende. Plata er bestilt. Dynamikk og blåserekke er en fin kombinasjon!

Topp Bunn