Harman Kardon Signature

Cain

Medlem
Ble medlem
21.04.2008
Antall liker
0
Hei. Jeg har fattet interesse for to forsterkere, Harman Kardon Signature 1.0 og 1.3. Har forstått det slik at disse er kritikerroste, men det er vanskelig å finne noe informasjon om disse på nett.

Etter det jeg har skjønt så er disse det gjelder omlag 8 år gamle. Lurer på om dere vet noe mht holdbarhetstid på forsterkere generelt..og er det noen som har erfaringer når det gjelder disse forsterkerne?

Bud er lagt inn på ca 5000,-. Vil bli tilbaketrukket om jeg finner ut at dette ikke er verdt det, jeg er allerede i tvil.

Er dette for mye?

Lurer.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Sitter ikke på noen kunnskap om de gjeldende modellene, men generelt er ikke forsterkere forbruksvare i alle fall. 8 år er for ingenting å regne så lenge konstruksjonen er sunn. Mine egne er 14-15 år gamle og jeg ser ingen grunn til at de ikke skulle overleve meg med god margin. Sånn innimellom må/bør kondensatorer skiftes (hvert tiende år kanskje), men det koster ikke allverden, spesielt om utlegget deles på 10 (år).

Cain

Medlem
Ble medlem
21.04.2008
Antall liker
0
Ok, takk. Det er tydelig at vedkommende sliter med å få solgt dem, og jeg satser på å få dem til en god pris.
Får høre mer rundt dette i morgen.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hørte disse da de kom høsten 99. Det låt stort, veoppløst, en smule varmt, men luftig på mine Infinity Modulus den gang. Får du dem til den prisen du nevner, er det et kanonkjøp. Det er jo ikke mer enn du må ut med for et litt lurvete, gammelt Electrocompaniet-sett, og Harman er jo ingen pølsebu akkurat. Når de gutta vil, så kan de.....

O

OldBoy

Gjest
Enig med impulse. Dette regnes som veldig bra saker, men slo vel av en eller annen grunn ikke helt an i markedet. Nå husker ikke jeg hva dette kostet da det var nytt, man kan ikke gå rundt og huske på alt, men hvis du slipper unna med 5k for hele pakken, får du mye for pengene. 8 år er ingen alder for slikt, bare det ikke har stått innestengt og blitt overopphetet. Med et par litt dynamiske høyttalere kan dette bli riktig bra.

Lykke til!

:) :) :)

Cain

Medlem
Ble medlem
21.04.2008
Antall liker
0
Impulse og Oldboy: Takk for interessante innspill!

En kjenning mener at 1.5 egentlig er laget for å fungere sammen med 1.0 og at jeg bør prøve å oppgradere anlegget med denne senere.

Ifølge selger så er ikke forsterkerne mye brukt. Han antyder en pris rundt 6-7. Men sliter med å få solgt og skulle høre etter hva de kostet nytt. Uansett, må jeg gå opp en tusenlapp vil jeg tro det er verdt det.

Tenker jeg prøver et sett nye høyttalere til, tenkte på enten Dali Concept 10 eller Boyes & Wilkins Dm 683.

Er lenge siden jeg har hatt noe stereoanlegg i hus, men er blitt påvirket av en kompis og dette er litt artig.

Får se hva som skjer i morgen.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Dette er kanonbra forsterkere og et funn til den prisen! De slo aldri helt an og grunnen til at men finner denne litt merkelige kombinasjonen av forforsterker og 3-kanalseffekt er at HiFiCenter Kjeden solgte et restparti med denne kombinasjonen. Mener å huske at de da gikk for enten 10 eller 12 000 - et røverkjøp også den gang. Jeg tror også at veil pris på dette en gang var 10 000 per enhet. De var jo de minste i Signature serien som ellers besto av en stor 2-kanalseffekt og en surroundprosessor til 20 000 hver. Mulig det også var en 5-kanalseffekt, men det husker jeg ikke lenger.

Cain

Medlem
Ble medlem
21.04.2008
Antall liker
0
Greven skrev:
Dette er kanonbra forsterkere og et funn til den prisen! De slo aldri helt an og grunnen til at men finner denne litt merkelige kombinasjonen av forforsterker og 3-kanalseffekt er at HiFiCenter Kjeden solgte et restparti med denne kombinasjonen. Mener å huske at de da gikk for enten 10 eller 12 000 - et røverkjøp også den gang. Jeg tror også at veil pris på dette en gang var 10 000 per enhet. De var jo de minste i Signature serien som ellers besto av en stor 2-kanalseffekt og en surroundprosessor til 20 000 hver. Mulig det også var en 5-kanalseffekt, men det husker jeg ikke lenger.
Greven: Jeg har en kjenning som anbefalte disse på det sterkeste. Handelen hanglet i en tynn tråd en stund, men jeg fikk begge forsterkerne for 6 000,- totalt, noe jeg vil tro er et godt kjøp.

Både forsterkere og høyttalere er i posten nå, så jeg venter i spenning. :)

O

OldBoy

Gjest
Og vi venter i spenning på de første, forhåpentligvis begeistrede, tilbakemeldingene.

Lykke til, og håper at Posten gjør det Posten skal gjøre og ikke det Posten ofte beskyldes for å gjøre.

:) :) :)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Cain skrev:
Bud er lagt inn på ca 5000,-. Vil bli tilbaketrukket om jeg finner ut at dette ikke er verdt det, jeg er allerede i tvil.
Slikt må du ikke si her inne. Useriøse budgivere som plutselig ombestemmer seg har ingen høy stjerne her. Research gjøres på forhånd.

Heldigvis viste det seg at du var dønn sereiøs ;). Gratulerer og lykke til!

Cain

Medlem
Ble medlem
21.04.2008
Antall liker
0
Jeg er alltid seriøs :) Forsterkerne kom vel frem..og ser ut til å være i god stand. Nå sendte fyren ikke med kabler så det må jeg skaffe.

Ser at effektforsterkeren har tre signalinnganger pluss høyttalertilkobling. På forforsterkeren tror jeg at jeg må koble fra stereo out.

Ser ingen PRE out iallefall..blir litt spesielt når det er surround. Får høre med hifibutikken her i morgen..om ingen her har noen gode tips da.

Topp Bunn