Harman Kardon AVR 465?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Jeg er i ferd med å kjøpe ny 7.1 receiver, og hadde så smått landet på H/K AVR 460.
Nå har jeg imidlertid hørt rykter om at H/K AVR 460 blir erstattet med en ny modell, AVR 465, i løpet av høsten.

Er det noen som vet hva som er forskjellen på de to, og når den nye modellen kommer? Jeg har så langt ikke funnet noe vettigt på nettet.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Vær klar over særdeles MYE feil på HK produkter. Ville styrt unna og valgt Onkyo eller Yamaha, de to vinner alle tester f.t.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Takk for info. Dette er et nytt område for meg, så foreløbig føler jeg meg litt frem. Onkyo og Yamaha skal sjekkes ut.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.448
Antall liker
2.636
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Heisann

Har selv H/K AVR 255 nå, men hadde jeg hadd cash IDAG (dvs den prisklassen AVR 465 er i), ville jeg slått til å lsound sitt tilbud på Yamaha 2067... (Veil 11.5k, nå til 7k... elkjøp har den vel til 8 eller 9k). Jeg har Klipsch ht'ere, så Yamaha vil for meg være rett feil å gå, da H/K kan oppleves litt "kvass" når man drar på.. Men ellers har min AVR255 fungert uten feil i snart 2 år.

Skal kommende forsterker brukes på Dali Ikon?

mvh
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
kaap skrev:
Heisann

Har selv H/K AVR 255 nå, men hadde jeg hadd cash IDAG (dvs den prisklassen AVR 465 er i), ville jeg slått til å lsound sitt tilbud på Yamaha 2067... (Veil 11.5k, nå til 7k... elkjøp har den vel til 8 eller 9k). Jeg har Klipsch ht'ere, så Yamaha vil for meg være rett feil å gå, da H/K kan oppleves litt "kvass" når man drar på.. Men ellers har min AVR255 fungert uten feil i snart 2 år.

Skal kommende forsterker brukes på Dali Ikon?

mvh
Jeg planlegger å bruke Dali Ikon i front. De skal fóres med signal fra pre out på receiveren til Denon ampen. Bak-, side- og senterhøyttalere skal også kjøpes, med der er jeg fortsatt i tenke/testeboksen.

Jeg har også fått tilbud på en 2 år gammel H/K AVR 760 til en hyggelig pris. Den får jeg låne på prøve, men etter det må det tas en beslutning.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kjøpte en H/K receiver i fjor (ny). Hadde mye problemer og jeg endte med å heve kjøpet. Lydmesssig var den ok, men la vel mye til i bassen og var avrundet i diskanten.

Pioneer og Onkyo er mer nøytrale og er nok de jeg personlig foretrekker. Yamaha er også ganske farget, men mange liker det. Denon og Marantz er veldig like (eies av samme selskap) og ofte er det kun bildebrikken som skiller på innmaten. Lydmessig pleier de å ha et snev av varme.

Kjøp japansk ja. De er stabile.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Det ble en H/K AVR 660 og en Marantz UD 5005. Så nå er det film for alle penga. :) Dessuten spiller den SACD-platene mine, og det var en av betingelsene for ny BR-spiller.

Kjempefornøyd så langt.

Og dessuten er det DVD-kampanje på Oslo City. Hundrevis av filmer er lagt ut til 59,50 pr stk.
 
Topp Bunn