Det kom ikke så godt frem i mitt forrige innlegg, men poenget var vel at om NHC sin butikkdrift var et eget selskap som gikk konkurs og man da sto igjen med importselskapet, så ville jo garanti og slikt fortsette som ingenting hadde skjedd. Iogmed verkstedet belastet Marsboer for rørene, så virker det som dette altså ikke er tilfelle.
Ellers enig med timc, dette er helt i tråd med vanlig praksis og ikke noe cowboy-virksomhet.
Produsenter av Hifi-utstyr opererer vanligvis med garanti fra 3mnd til 1år. (og noen som skiller seg ut ved 5år ved registrering av utstyrer, eller 20år som Bryston). Det får være opptil hver enkelt å ta kontakt med fabrikk for videre oppfølging, og det skal sies at enkelte (og da gjerne store selskaper som Canon, IBM) er lettere å ha med å gjøre enn andre. Ikke nødvendigvis p.g.a de har så god moral, men at de uansett har verksted i alle land, og vanlig praksis er at produktet blir hentet med DHL e.l. Og sånn sett er det et fett hvor i verden man reklamerer ifra. Men reklamasjon og rettigheter m.h.t til den norske forbrukerkjøpsloven er bare å se langt etter i de fleste tilfellene.
Man må huske på at samme produkt fra 2 forskjellige importører er teknisk sett *ikke* samme produkt.