Har Krix noen venner?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    ja du skulle ha med riaa og du ja ( plater vart aldri mi greie vart lei av støv og sakn av fjernkontroll 🙂hadde ein gang i tiden ein rega planar men vart cd mann )
     

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Hadde vore kjekt å hatt ein m5si eller m6si på hjemmelån og testet mot min hegel h120 og høyttalere krix equinox mk4 🙂.(synest og den nye 1723 1s suben til arendal fyller ut svært så bra i anlegget).
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Scania: Du har kjøpt Krixene, eller? Se da gjerne på 8300A😎 Eller gå nordisk og nøytralt..Dog kanskje ikke så lyst som Hegel..Kommer nok snart en grei streamer inn her også..såfort jeg har paddeplass. Og så må jeg ha hjerte til forenkling også.
     
    Sist redigert:

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Scania: Du har kjøpt Krixene, eller? Se da gjerne på 8300A😎 Eller gå nordisk og nøytralt..Dog kanskje ikke så lyst som Hegel..Kommer nok snart en grei streamer inn her også..såfort jeg har paddeplass. Og så må jeg ha hjerte til forenkling også.
    Hei. Kjøpte Krix ja. Har en Audiolab 8000A for tiden. Vurderer 8300A, Rega (for nte gang) ett eller annet. Lå en Mira på Finn nå. Skal ikke koste mye. Har solgt hus og kjøpt leilighet og spiller mest på hytta.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Scania: Mira er liten der. Minimum burde egentlig være noe sånt som Audiolabs monoblokker, sånn i tillegg til den integrerte. Ellers har jeg jo en mer enn passende pre til dem, sålenge du finner effekten..😎 Du har etpar livstidshøyttalere der- kapable til utrolige opplevelser på riktig amp..
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger en Creek Destiny 2 på finn nå. Har hatt Equinox mk3 selv, og selv om jeg ikke har hørt dem på Creek så tror jeg det er en kanonmatch. Exposure og Heed tror jeg også vil være en fin match. Roksan som jeg hadde balanserer helt på grensen sånn klangmessig. Rega, Doxa, eldre Hegel ville jeg prøvd før jeg hadde kjøpt. Det kan bli litt i lyseste laget (etter mine subjektive preferanser)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Det ligger en Creek Destiny 2 på finn nå. Har hatt Equinox mk3 selv, og selv om jeg ikke har hørt dem på Creek så tror jeg det er en kanonmatch. Exposure og Heed tror jeg også vil være en fin match. Roksan som jeg hadde balanserer helt på grensen sånn klangmessig. Rega, Doxa, eldre Hegel ville jeg prøvd før jeg hadde kjøpt. Det kan bli litt i lyseste laget (etter mine subjektive preferanser)
    Hei. Jeg har litt blandet erfaring med Creek ifbm. feil. Har vært borti 2 stk. Destiny som har kuttet lyd i den ene utgangen. Men ellers er jeg enig i at det er god lyd og kan være en passende match.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Scania: Creek bruker du på Epos..Kun de dyreste og største greier å vekke Krix etter forskrift.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    c
    Scania: Creek bruker du på Epos..Kun de dyreste og største greier å vekke Krix etter forskrift.
    Joda, men jeg har verken hus eller ører til å spille dundrende høyt lenger. Har som nevnt ikke tenkt å legge så veldig mye penger i forsterker heller. Skal også ha en platespiller når ting begynner å stabilisere seg. Tenkte jeg skulle komme langt med 20k for høytalere, forsterker og platespiller:)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, da spiller for tiden en gammel Audiolab som forforsterker og ATI AT-2003 som effekt på Krix Equinox. ATI leverer 200w i hver kanal. Auditor har et poeng i at Krix funker best med mye krefter bak:)
    Mvh. Morten
     

    Vedlegg

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    4
    Tok litt lengre tid enn først antatt, men nå er jeg inne i nytt rom med Krix Equinox mk1 og Naim - og som dere kanskje ser har jeg krympet ned Nait5i ned i en UnitiQute 2.
    Foreløpig så må jeg si at qute leverer med guts og glory - kan dermed forstå alle raves om denne lille boksen.

    Krix står ikke helt trygt, for med litt blod på tann gjør at en annen <classic> kommer og utfordrer ut i neste uke en gang. En ekte fullblods brite!

    Anlegget i signatur står ubrukt ute i stua i disse dager, da det er så moro å holde på her inne!
    Vis vedlegget 518115
    Melder meg inn igjen. Denne gang med kondensatorbank som veier mer enn hele Naim- ampen i bildene over. Mk1 denne gangen også. More is more…I‘ll say no more 😎
    04B5C123-4B5F-4E8D-8BE6-56214B8D660E.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn