Har Krix noen venner?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @ Destiny: Jeg regner med at disse Krix-ene drives av rør, siden det er rør som står i signaturen din. Hvordan trives de med denslags forsterkere? Er impedansen grei?

    Disse små modellene er vel relativt rimelige, er de ikke?
     
    N

    nb

    Gjest
    baluba skrev:
    Disse små modellene er vel relativt rimelige, er de ikke?
    Ja ganske, de har en vei/villedende nypris på 6 eller 7k avenhengig av finish (selges i alle fall for det av PM Audio (www.pmaduio.no)). Jeg ga 3k for mine brukt (forrige utgave) og da fikk jeg med noen stativer på kjøpet. Mye for pengene synest jeg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    baluba skrev:
    Disse små modellene er vel relativt rimelige, er de ikke?
    Ja ganske, de har en vei/villedende nypris på 6 eller 7k avenhengig av finish (selges i alle fall for det av PM Audio (www.pmaduio.no)). Jeg ga 3k for mine brukt (forrige utgave) og da fikk jeg med noen stativer på kjøpet. Mye for pengene synest jeg.
    Det vil jeg absolutt si var en god handel. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Det skulle jeg mene, jeg også.
     
    N

    nb

    Gjest
    bjornh skrev:
    Det skulle jeg mene, jeg også.
    Jeg vet ikke hva de eventulle forskjellene mellom mk I og mk II består i (jeg har den eldre utgaven, dvs mk I) men er godt nøgd åkke som. Bruker de som sagt som PC-høyttalere, men de har også hatt gjesteopptreden i hovedanlegget ved et par anledninger og gjorde seg ikke helt bort der heller så lenge det ble spillt på moderat volum.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    bjornh skrev:
    Det skulle jeg mene, jeg også.
    Jeg vet ikke hva de eventulle forskjellene mellom mk I og mk II består i (jeg har den eldre utgaven, dvs mk I) men er godt nøgd åkke som. Bruker de som sagt som PC-høyttalere, men de har også hatt gjesteopptreden i hovedanlegget ved et par anledninger og gjorde seg ikke helt bort der heller så lenge det ble spillt på moderat volum.
    Jeg har hatt både mk 1 og mk 2, og syns mk 2 utgaven hadde litt bedre bass og litt bedre dynamikk, og muligens noe mørkere diskant.

    Men de er nok mer like å lytte på enn ulike, du hører fort at det er en Equinox ;D

    Jeg syns begge var meget gode...

    Destiny.. :)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Hei! :)

    Har selv hatt Mk1 utgane for noen år siden. Den gangen hadde jeg ikke så god elektronikk så jeg
    kan ikke utale meg om noen forskjeller på disse to modellene.

    Det jeg kan si om Mk2 utgaven er at jeg aldri har hatt bedre lyd i egen stue! Jeg benytter kun 35w rør
    men kjempe sukse. Spiller utrolig stramt og oppløst med masse kropp og fantastisk klang!
    Det låter utrolig ekte og man får virkelig fot av å lytte til Equinox.

    Ønsker man mere tyngde nedover tror jeg lett dette kan ordnes ved å går for en av de større modellene
    Apex 4 eller Phoenix. Dette er jo gulvstående modeller så man sparer jo inn noen kr på kvalitets stativ.

    Mvh
    Andreas
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Krix Equinox MKII plassert nær vegg?

    Krix Equinox MKII er meget bra og de har morofaktor.

    Har noen av dere erfaring med Krix Equinox MKII plassert nær bakvegg, typisk med veggfeste eller på hylle?

    Jeg er ute etter høyttalere som kan plasseres over en rimelig stor skrivepult (85 x 200 cm(?)) som er plassert mot en vegg. Jeg skal lytte til dem ved skrivepulten (altså nærfelt) og fra andre enden av rommet (normal lytteavstand). Rommet er rektangulært og ca. 10 kvm. Musikksmaken er allsidig og lyttenivået høyst moderat.

    Krix lager forøvrig veggbraketter for Krix Equinox. Informasjon fra P.M. Audio:
    Bolten med gjenger du ser skal skrues rett inn i høyttalerne, som er beregnet for denne braketten.

    Brakettene kan også brukes til andre høyttalere. I de tilfellene følger det med en plate som skrues inn på bolten. Denne platen skrues så fast til baksiden av høyttalerne.

    Når du ser størrelsen på braketten så vil den faktisk forsvinne bak høyttalerne og det hele blir meget pent. Braketten deles i to ved montering ved å skyve de to delene fra hverandre.
     

    Vedlegg

    M

    MORNING STAR

    Gjest
    Den diskanten likner mye på en Dynaudio, kan det stemme at det er
    Dynaudio som leverer diskantene til Equinox MKII?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    HAY2 skrev:
    Den diskanten likner mye på en Dynaudio, kan det stemme at det er
    Dynaudio som leverer diskantene til Equinox MKII?

    Hei! :)

    Det er ikke Dynaudio som levere diskant elementer til Krix.
    I Equinox MkII sitter det Tang band diskant og Falcon bass/mellomtone.

    Mvh
    Andreas
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Hei!

    Er det noen Apex4 brukere har på sentralen som kunne skrevet litt om lyd/erfaringer?

    Mvh
    Andreas

    PS
    gjerne noe bilder også! (Krix generelt :D)
     

    GSH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    5
    Er eier av apex4 jeg:) Kan ikke si annet enn at dette er veldig veldig bra saker:) dette er den beste høytaleren jeg har hatt i hus:) og den fungerer utmerket selv med bare 50watt rør. Er bare gode ting å si, og kan ikke annet enn å anbefale de som lurer på hva krix er å rett og slett prøve en krix:)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg har vært på hifi besøk hos GSH idag! ;D
    Utrolig flott oppsett med helt fantastisk bra lyd!
     

    Vedlegg

    GSH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    5
    Jeg er så absolutt en Krix venn!! Har hatt mine Apex4 i snart 2mnd og dette må være det morsomste som noen gang har vært her i huset, har hatt Klipsch RF5 og det var gøy, men dette er uten tvil mer morro!! Denne høytaleren spiller med ett engasjement og en livlighet jeg aldri har klart å få ut av så lite høytaler, for det er den til gulvstående å være. Disse spiller virkelig musikk!! Og kan anbefales på det varmeste.

    Men dette er jo min mening og min smak, men jeg er ganske sikker på det er fler der ute som vil like denne høytaleren, og om noen lurer på å prøve en ny høytaler? Hvorfor ikke prøve en Krix?


    Hilsen

    Krix venn
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    GSH skrev:
    Jeg er så absolutt en Krix venn!! Har hatt mine Apex4 i snart 2mnd og dette må være det morsomste som noen gang har vært her i huset, har hatt Klipsch RF5 og det var gøy, men dette er uten tvil mer morro!! Denne høytaleren spiller med ett engasjement og en livlighet jeg aldri har klart å få ut av så lite høytaler, for det er den til gulvstående å være. Disse spiller virkelig musikk!! Og kan anbefales på det varmeste.

    Men dette er jo min mening og min smak, men jeg er ganske sikker på det er fler der ute som vil like denne høytaleren, og om noen lurer på å prøve en ny høytaler? Hvorfor ikke prøve en Krix?


    Hilsen

    Krix venn



    Bilder GSH!!!!
    Jeg vet det er noe nytt på elektronikk fronten siden jeg var innom! ;D

    Mvh
    Andreas
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er ikke de nye Apex4 betraktelig billigere enn Apex3? Til den prisen er de jo helt klart verdt og låne ørene til.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    pahf skrev:
    Er ikke de nye Apex4 betraktelig billigere enn Apex3? Til den prisen er de jo helt klart verdt og låne ørene til.


    Jo stemmer det! :D

    Apex4 i sort vinyl koster 7990,-
    Apex4 i tre finer (Jarrah) koster 9990,-

    Mvh
    Andreas
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo på ingen måte noen upris, kjenner jeg blir litt frista til og få hørt et par av disse når de sammenlignes med RF-5 hva dynamikk angår!
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Krix Equinox MKII plassert nær vegg?

    CDWMcInSpots skrev:
    Har noen av dere erfaring med Krix Equinox MKII plassert nær bakvegg
    Det lurer jeg også på?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    pahf skrev:
    Det er jo på ingen måte noen upris, kjenner jeg blir litt frista til og få hørt et par av disse når de sammenlignes med RF-5 hva dynamikk angår!

    De kan anbefales på det sterkeste! Jeg har også spilt på RF-5 i en lengere periode men nå er det Apex4 som gjelder! Har både Equinox Mk2 og Apex4 i egen stue og jeg har aldri vært mere fornøyd. Apex4 stiller litt sterkere krav til elekronikken en Equinox Mk2 men utover det har jeg ikke et vondt ord å si om Apex4.

    Equinox spiller jo fantastisk bra uansett elektronikk! Apex4 liker gjerne litt mer effekt og gjerne av høyere kvalitet.
    GSH bruker en Coda S5,5 med et enorm resultat! Men dette er jo amp i verdens klasse! Har man mer moderat elektronikk bør nok effekten på forsterkeren ligge på en 100-150 watt gjerne mer.

    Det som er så gøy med Krix er at det er ekstremt rimelig og det kan parres med ekstrem elektronikk uten at dette er noe skam! De levere barer mer og mer etter som man parrer de med berde og bedre elekrtonikk!




    Mvh
    Andreas
     

    GSH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    5
    cardas skrev:
    GSH skrev:
    Jeg er så absolutt en Krix venn!! Har hatt mine Apex4 i snart 2mnd og dette må være det morsomste som noen gang har vært her i huset, har hatt Klipsch RF5 og det var gøy, men dette er uten tvil mer morro!! Denne høytaleren spiller med ett engasjement og en livlighet jeg aldri har klart å få ut av så lite høytaler, for det er den til gulvstående å være. Disse spiller virkelig musikk!! Og kan anbefales på det varmeste.

    Men dette er jo min mening og min smak, men jeg er ganske sikker på det er fler der ute som vil like denne høytaleren, og om noen lurer på å prøve en ny høytaler? Hvorfor ikke prøve en Krix?


    Hilsen

    Krix venn



    Bilder GSH!!!!
    Jeg vet det er noe nytt på elektronikk fronten siden jeg var innom! ;D

    Mvh
    Andreas
    Stemmer det har skjedd litt på utstyrsiden 8) er Coda, Bluenote og Krix som gjelder her nå.

    Skal få opp noen bilder også, men er ikke spesielt go på dette bilde greiene, så blir så som så med kvalitet.
     

    Vedlegg

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Fy f... det er lekkert GSH! ;D
    Gratulere så masse!!!!!

    Mvh
    Andreas
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må spørre litt mer, hvor kritiske er disse på rom? Har beklageligvis ingen optimal stua, så høytalere som stiller store krav til rom faller gjerne utenfor mitt synsfelt.
     

    GSH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    5
    Har ikke hørt Phoenix selv, men vet at den er en av krixene som krever mest av rommet, og om du ikke har stort nok rom til den, får du mest sannsynlig ett lite problem med mye rotete bass. Men har hørte de to mindre alternativene, og de spiller mer en bra nok, bare gi de litt ordentlig forsterkeri og de spiller hærlig musikk ;D

    Både Equinox og Apex4 er ganske lette å få til å fungere i de fleste rom, dette er hvertfall min erfaring. Har selv en L-formet stue med steingulv, noe som er langt ifra idielt, men funker veldig bra her med Apex4.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har hørt Phoenix, Equinox og Apex. Equinox er utrolig artig å lytte til, veldig kul på litt blues og gitardrevne saker. Stor lyd i liten skoeske. Spilte veldig fint sammen med en liten Gallo TR-1 sub hos PM Audio på Audio Analogue elektronikk.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Så svaret litt over en måned etter jeg spurte ;D
    Stua mi er forsåvidt stor nok, men delen som brukes av anlegget er ikke så stor. Så da kan det fort hende de mindre modellene er mer passende for meg.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jøss, ingenting å sei på størrelsen på magnetene ihvertfall! Massive greier!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn