Det stemmer. Trådstarter klaget over at den stoppet under f.eks. dagsrevyen og det var da jeg først tenkte at her har den fått for lite signal. Trådstarter har etter hva jeg har blitt opplyst hatt volumet på rundt 17, i motsetning til 6-8 hjemme hos meg. Dette kan tyde på lavere signal hos han, men han mener han har skrudd av "auto-off" og jeg må stole på at det stemmer.KW skrev:Nå tror jeg nok du misforstår litt her.ottone skrev:De fleste av oss vet ikke mer om saken enn det som blir skrevet av partene i denne tråden.ganilsen skrev:Det er kunnskap. Måten du legger det frem på gjør at jeg oppfatter det som synsing. Likte ikke den siste kommentaren din. Greit å fremme sin mening, men ikke gå på person før fakta kommer på bordet.ottone skrev:Korriger meg hvis jeg tar feil:
Her har du en sub med auto on/off som gjør at den slår seg av når det spilles på lavt volum.
Er den beskrivelsen synsing eller kunnskap?
Geir Arne
En sub som slår seg av ved lavt volum ville vært ubrukelig for meg. Du og andre hevder altså at den skal være sånn. Min erfaring er at jo lavere volum, jo viktigere med sub til musikk. Noen har sub for å spille høyt, andre for å spille lavt.
Jeg har faktisk vært nær å kjøpe en DD10 selv, skjønner nå at jeg var heldig som valgte noe helt annet.
Vi snakker om laaavt lavfrekvent signal.
En kan velge om en vil ha det på eller av.........denne funksjonen.
Jeg kan ikke huske at de har slått seg av ved normalt lavt volum for å si det sånn.
Ganske kjekk ordning imo, da en slipper å tenke på å sette den i stand by når en avslutter dagen/kveldens lytteøkt og det samme når en starter på nytt neste dag.
En ting til, det må være laaavt lavfrekvenssignal eller ikke noe i et kvarter før den går i standby, så fort det skjer noe over det laaaave nivået så er den på igjen.
Mvh.KW
Han sier også at den fortsetter å lyse, noe som tilsier at den er "på". Skjedde det samme hos deg KW? Eller forsvant lyset i logoen også?
Geir Arne