Har du prøvd Vera?
|
Tror jeg fikk klint med henne en gang, men det er svært lenge siden.Har du prøvd Vera?
Det er best å syna varsemd i desse koronatider....Tror jeg fikk klint med henne en gang, men det er svært lenge siden.Har du prøvd Vera?
Er ingen dårlig tilværelse det heller, men jeg liker litt at forsterkeriet mitt ikke gjør så mye ut av seg visuelt og termisk, så en diskrèt, integrert klasse D passer fint for meg akkurat nå. Pluss at prislappen på dansk klasse D er langt mer behagelig enn på amerikansk turkisgrønnlysende monoblokker.Jeg lever en klasseløs tilværelse. Så lenge forsterkerne har turkise VUer og det står McIntosh i lysende grønt, så er jeg fornøyd.Ikke ta fra meg forestillingene mine om hvorfor jeg liker klasse A og D,![]()
Jeg har en tante som heter Vera. Hadde blitt helt feil for meg å ha en forsterker med samme navn. En annen tante het Vigdis. Hadde blitt helt feil navn på en forsterker det også.Har du prøvd Vera?
Bare de ikke har Hjørdis, så går det vel bra...Jeg har en tante som heter Vera. Hadde blitt helt feil for meg å ha en forsterker med samme navn. En annen tante het Vigdis. Hadde blitt helt feil navn på en forsterker det også.Har du prøvd Vera?
Nå må du ikke skru deg til forvrengningSitter nå for første gang å leker meg med Hypex UCD Klasse D og DSP, dette er jo bare helt fantastisk. Kan jo skru deling og lyd akkurat dit jeg vil![]()
Ikke spott mine forsterkere, klasse A du liksom, nei klasse A/B med ekstremt avansert oppbygning.DP er vel i denne sammenheng å regne som kl A. På min 6.12 er det 50 kl a watt. Du har minst like mye.Bruker D til dypbass og A/B på resten. Crossoverforvrengning på A/B? no,no!!
Heller Vera enn Vigdis.Eg hadde ei bestmor som heitte Petra. Og ei oldemor som heitte Sepora. MEn det har ikkje hindra meg i å lytte til Vera.
All musikk blir spennende med lysshow og VU metere.Hører bare på kjedelig musikk jeg vettu bambi, litt understimulerende. Lysshow og dansende nåler er løsningen...
Når det kommer til overtonestruktur og klangfarver, sjel og nerve i musikken; føler du at du mister noe med Vera i forhold til de beste av mer konvensjonelle forsterkere?Har du prøvd Vera?
Helt enig.Problemet er ikke at det lages gode forsterker, uavhengig av klasse, uavhengig av om det er rør eller transistor.
Problemet er å finne ut hva som er bra og dårlig, og at det dessverre lages ting som egentlig ikke er bra nok!
Pris forteller dessverre ikke om hvor bra et produkt virkelig er heller.
Fordi jeg utvikler meg som menneske hele tiden, og de konvensjonelle rammenebetingelsene i mine tidligere brukernavn ble for trange.Bambi.
Hvorfor bytter du brukernavn så ofte?
Dette er ditt 6 på noen rett over 5 år.
Forutsetter disse at du bygger dem selv - dvs. monterer inn i kabinetter - og KUN det?Har 5 stk Anaview AMS1000.
Dette kom meg på ca 20 000,- De spiller utrolig bra, uten noe form for tull.
Disse sitter vel i mange andre power amper også?
Til en helt annen pris.
Da måtte jeg jo få prøvd de før jeg uttaler meg om det.Forutsetter disse at du bygger dem selv - dvs. monterer inn i kabinetter - og KUN det?Har 5 stk Anaview AMS1000.
Dette kom meg på ca 20 000,- De spiller utrolig bra, uten noe form for tull.
Disse sitter vel i mange andre power amper også?
Til en helt annen pris.
Ville du kjøpt disse igjen, nå som Hypex Fusion med DSP og det hele innebygget har kommet?
Jeg spør mest med tanke på delefilter og annet du bruker på de Anaview sakene, som jeg antar er mer komplisert å bruke enn plug & play fra Hypex.
Artig å høre, men har ikke du mellombass nok, da?Da måtte jeg jo få prøvd de før jeg uttaler meg om det.Forutsetter disse at du bygger dem selv - dvs. monterer inn i kabinetter - og KUN det?Har 5 stk Anaview AMS1000.
Dette kom meg på ca 20 000,- De spiller utrolig bra, uten noe form for tull.
Disse sitter vel i mange andre power amper også?
Til en helt annen pris.
Ville du kjøpt disse igjen, nå som Hypex Fusion med DSP og det hele innebygget har kommet?
Jeg spør mest med tanke på delefilter og annet du bruker på de Anaview sakene, som jeg antar er mer komplisert å bruke enn plug & play fra Hypex.
Ja jeg ville kjøpt de igjen.
Jeg bruker jo Jriver som DSP som er utrolig bra.
Har uante muligheter, som jeg ikke har satt meg inn i.
Når du har muligheter til flere desimaler bak komma i db innstillinger, så er det mer en godt nok.
Begynner å føle att ikke veien er målet lengre.
Higer ikke etter forandringer som før lengre.
Kun en ting som henger oppe i hodet mitt. Det er en mellombass løsning.
Shy sitt opplegg på dette satte ett spor i sjela mi.
Har mellombass jeg også, men ikke på samme måte som han.
Så det handler mer om utvidelse av det som er her idag.Ikke utbytting.
Så lenge dette virker med PC, Lynx og Jriver blir dette her.
Klapper noe av det sammen tror jeg att jeg går videre i samme spor.
Har ikke satt meg inn i Hypex sine DSP og om de er like bra.
Mellombass og mellomtone er jo de små driverne hos meg, dette tilsvarer ca en 13"Artig å høre, men har ikke du mellombass nok, da?Da måtte jeg jo få prøvd de før jeg uttaler meg om det.Forutsetter disse at du bygger dem selv - dvs. monterer inn i kabinetter - og KUN det?Har 5 stk Anaview AMS1000.
Dette kom meg på ca 20 000,- De spiller utrolig bra, uten noe form for tull.
Disse sitter vel i mange andre power amper også?
Til en helt annen pris.
Ville du kjøpt disse igjen, nå som Hypex Fusion med DSP og det hele innebygget har kommet?
Jeg spør mest med tanke på delefilter og annet du bruker på de Anaview sakene, som jeg antar er mer komplisert å bruke enn plug & play fra Hypex.
Ja jeg ville kjøpt de igjen.
Jeg bruker jo Jriver som DSP som er utrolig bra.
Har uante muligheter, som jeg ikke har satt meg inn i.
Når du har muligheter til flere desimaler bak komma i db innstillinger, så er det mer en godt nok.
Begynner å føle att ikke veien er målet lengre.
Higer ikke etter forandringer som før lengre.
Kun en ting som henger oppe i hodet mitt. Det er en mellombass løsning.
Shy sitt opplegg på dette satte ett spor i sjela mi.
Har mellombass jeg også, men ikke på samme måte som han.
Så det handler mer om utvidelse av det som er her idag.Ikke utbytting.
Så lenge dette virker med PC, Lynx og Jriver blir dette her.
Klapper noe av det sammen tror jeg att jeg går videre i samme spor.
Har ikke satt meg inn i Hypex sine DSP og om de er like bra.
Jeg spør mest fordi jeg trodde dette var noe "all verdens måleinstrumenter" avslørte lett...
Deler ikke du av ganske høyt, eller dunker de bare i bunnen 15-tommerne dine?
Jeg også er sykelig opptatt av mellombass, dvs. jeg kaller det like mye grunntone.
Har ikke kommet så langt, at jeg har takket ja til lytting hos The Shy, men den konfigurasjonen han kjører på med hvilke størrelser, typer og antall elementer og hvor i frekvensområdet, det ser/virker nærmest som at det nødvendigvis låter bra - med utgangspunkt i hva øyet ser.
Eneste jeg lurer litt på, når vi snakker anlegg i hans og din divisjon, er om bass burde vært gjengitt med flere mindre drivere med (selvfølgelig) samme areal, for å fordele over flere motorer og enda bedre spredning ut og kontakt med rommet - jeg vet ikke - ser bare at dette er en tydelig trend innenfor PA. Forøvrig en bransje man ikke tror, men prøver ut vitenskapelig, i forhold til hi-fi.
En annen ting jeg lurer på, er om la oss si 4 mellomtoner med fordel bør monteres i en klase, gjerne med diskant i midten av klasen (to over/under + to ved siden av hverandre), og drite i alt som heter "lobing & sånt" - kan være jeg er på bærtur men det er jo bjørner av og til![]()
Har du prøvd å kjøre bassene dine et par tre hundre hertz opp?Mellombass og mellomtone er jo de små driverne hos meg, dette tilsvarer ca en 13"
Shy har 3 stk 15" Arealet er det vell oppe i nesten 5 gangen kontra mitt. Kun til mellombassen
Er dette med areal som er undervurdert hele veien
Linjene mine tar vel fra ca 100 hz
Det er disse ikke laget for, vi har prøvd, låter dritt:=)Har du prøvd å kjøre bassene dine et par tre hundre hertz opp?Mellombass og mellomtone er jo de små driverne hos meg, dette tilsvarer ca en 13"
Shy har 3 stk 15" Arealet er det vell oppe i nesten 5 gangen kontra mitt. Kun til mellombassen
Er dette med areal som er undervurdert hele veien
Linjene mine tar vel fra ca 100 hz
Litt avsporing må vi tåle.On topic please!
Har du gått fra A-klasse til D-klasse forsterker?
Hva mistet du og hva fikk du?
Spiller du mer eller mindre musikk etter byttet?
Mindre eller mer fornølyd over tid?
Hvilke tanker har du om ditt neste trekk?
Frykteleg vanskeleg å seie. Då eg brukte SP 10 var det ingen problem, snarare tvert imot. Men ved bruk av ein passiv volumkontroll var eg ikkje så fornøgd.Når det kommer til overtonestruktur og klangfarver, sjel og nerve i musikken; føler du at du mister noe med Vera i forhold til de beste av mer konvensjonelle forsterkere?Har du prøvd Vera?
Jeg tenker som du, at å parre en Vera med en god rør-pre kan være en god lydmessig løsning.
Det kan vel kanskje være fordi Creek produktet du benyttet rett og slett ikke er godt nok og at det derfor blir "avkledd" av Vera?Frykteleg vanskeleg å seie. Då eg brukte SP 10 var det ingen problem, snarare tvert imot. Men ved bruk av ein passiv volumkontroll var eg ikkje så fornøgd.
Tenker du å bytte over selv? Eller bare samle en masse forskjellig meninger om temaet? Hva med å ta seg en fem minutters gåtur for å finne litt mer ut om Klasse-D ...men det er kanskje ikke så interessant.On topic please!
Har du gått fra A-klasse til D-klasse forsterker?
Hva mistet du og hva fikk du?
Spiller du mer eller mindre musikk etter byttet?
Mindre eller mer fornølyd over tid?
Hvilke tanker har du om ditt neste trekk?
Det kan vere du har eit poeng. Men potmeteret er av utmerka kvalitet, og det finnest ikkje aktive komponentar i dingsen, berre ein elektronisk inngangsveljar. Og tilpassing av Vera til denne dingsen med gain er veldig greitt - bortsett frå at det vart langt kjedelegare enn med SP 10Det kan vel kanskje være fordi Creek produktet du benyttet rett og slett ikke er godt nok og at det derfor blir "avkledd" av Vera?Frykteleg vanskeleg å seie. Då eg brukte SP 10 var det ingen problem, snarare tvert imot. Men ved bruk av ein passiv volumkontroll var eg ikkje så fornøgd.
"The main downside is its sense of tonal ‘greyness’, and it also slightly flattens dynamics and reduces depth perspective. All of these effects are subtle, and everything else – especially the timing and low level detail – are kept very much unspoiled"
-BB-
Ja, det har jeg tenkt på en stund nå igjen. Hadde et par NC400/smps600 for en stund tilbake. Var definitivt ikke fornøyd med disse. Nå leser jeg forøvrig at det er en masse folk som er fornøyd med de nye løsningene, så da har jeg fått låne en Spec m99. Så da får jeg en ny "gåtur".Tenker du å bytte over selv? Eller bare samle en masse forskjellig meninger om temaet? Hva med å ta seg en fem minutters gåtur for å finne litt mer ut om Klasse-D ...men det er kanskje ikke så interessant.On topic please!
Har du gått fra A-klasse til D-klasse forsterker?
Hva mistet du og hva fikk du?
Spiller du mer eller mindre musikk etter byttet?
Mindre eller mer fornølyd over tid?
Hvilke tanker har du om ditt neste trekk?
Ja, det har jeg tenkt på en stund nå igjen. Hadde et par NC400/smps600 for en stund tilbake. Var definitivt ikke fornøyd med disse. Nå leser jeg forøvrig at det er en masse folk som er fornøyd med de nye løsningene, så da har jeg fått låne en Spec m99. Så da får jeg en ny "gåtur".Tenker du å bytte over selv? Eller bare samle en masse forskjellig meninger om temaet? Hva med å ta seg en fem minutters gåtur for å finne litt mer ut om Klasse-D ...men det er kanskje ikke så interessant.On topic please!
Har du gått fra A-klasse til D-klasse forsterker?
Hva mistet du og hva fikk du?
Spiller du mer eller mindre musikk etter byttet?
Mindre eller mer fornølyd over tid?
Hvilke tanker har du om ditt neste trekk?
Har tanken slått deg att det muligens ikke der feilen ligger, men andre ledd som ikke er som det skal være.Ja, det har jeg tenkt på en stund nå igjen. Hadde et par NC400/smps600 for en stund tilbake. Var definitivt ikke fornøyd med disse. Nå leser jeg forøvrig at det er en masse folk som er fornøyd med de nye løsningene, så da har jeg fått låne en Spec m99. Så da får jeg en ny "gåtur".Tenker du å bytte over selv? Eller bare samle en masse forskjellig meninger om temaet? Hva med å ta seg en fem minutters gåtur for å finne litt mer ut om Klasse-D ...men det er kanskje ikke så interessant.On topic please!
Har du gått fra A-klasse til D-klasse forsterker?
Hva mistet du og hva fikk du?
Spiller du mer eller mindre musikk etter byttet?
Mindre eller mer fornølyd over tid?
Hvilke tanker har du om ditt neste trekk?
Det har slått meg flere ganger og jeg har i tillegg gjort en del med lytterommet mitt. Dette rommet har til nå vært dedikert hi-fi. Om komponenter låter flott rundt om, så er det ikke soleklart at det er samme leksa i mitt rom. Jeg må simpelt hem få det til her. Tipper jeg skal klare det med litt input fra folka her. De positive svarene jeg har fått har utløst nysgjerrigheten på D-klasse på nytt. Det er veldig mange som er veldig imøtekommende o g hyggelig her.Har tanken slått deg att det muligens ikke der feilen ligger, men andre ledd som ikke er som det skal være.Ja, det har jeg tenkt på en stund nå igjen. Hadde et par NC400/smps600 for en stund tilbake. Var definitivt ikke fornøyd med disse. Nå leser jeg forøvrig at det er en masse folk som er fornøyd med de nye løsningene, så da har jeg fått låne en Spec m99. Så da får jeg en ny "gåtur".Tenker du å bytte over selv? Eller bare samle en masse forskjellig meninger om temaet? Hva med å ta seg en fem minutters gåtur for å finne litt mer ut om Klasse-D ...men det er kanskje ikke så interessant.On topic please!
Har du gått fra A-klasse til D-klasse forsterker?
Hva mistet du og hva fikk du?
Spiller du mer eller mindre musikk etter byttet?
Mindre eller mer fornølyd over tid?
Hvilke tanker har du om ditt neste trekk?
Det største komp i ett anlegg er rommet det står i.
Ett godt akustisk rom har enormt mye å si, kontra en amp.
Alle liker forskjellige ting så å lese hva andre måtte like er ikke alltid så veldig nyttig annet enn att det er fint att man liker forskjellige ting. Det hadde blitt fryktelig kjedelig her hvis alle hadde samme smak og samme utstyr. Jeg har også testet det samme som deg og var veldig fornøyd med det med de høyttalerne jeg da testet på men da med andre høyttalere byttet jeg til kl A/B igjen å fikk bedre lyd med de. Så det er det som er greia att man må koble rett utstyr sammen som funker i det rommet det skal brukes.Ja, det har jeg tenkt på en stund nå igjen. Hadde et par NC400/smps600 for en stund tilbake. Var definitivt ikke fornøyd med disse. Nå leser jeg forøvrig at det er en masse folk som er fornøyd med de nye løsningene, så da har jeg fått låne en Spec m99. Så da får jeg en ny "gåtur".Tenker du å bytte over selv? Eller bare samle en masse forskjellig meninger om temaet? Hva med å ta seg en fem minutters gåtur for å finne litt mer ut om Klasse-D ...men det er kanskje ikke så interessant.On topic please!
Har du gått fra A-klasse til D-klasse forsterker?
Hva mistet du og hva fikk du?
Spiller du mer eller mindre musikk etter byttet?
Mindre eller mer fornølyd over tid?
Hvilke tanker har du om ditt neste trekk?
Det har du veldig rett i, det folk babler om her har null nytteverdi. Det å høre forskjellige løsninger på hva andre har i de respektive hjem, er en snarvei til en egen løsning en kan leve med. Tar jo tid å prøve alle kombinasjoner.Alle liker forskjellige ting så å lese hva andre måtte like er ikke alltid så veldig nyttig annet enn att det er fint att man liker forskjellige ting. Det hadde blitt fryktelig kjedelig her hvis alle hadde samme smak og samme utstyr. Jeg har også testet det samme som deg og var veldig fornøyd med det med de høyttalerne jeg da testet på men da med andre høyttalere byttet jeg til kl A/B igjen å fikk bedre lyd med de. Så det er det som er greia att man må koble rett utstyr sammen som funker i det rommet det skal brukes.