Handle på Ebay.

prince2

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
30
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Hei Folkens.

Har meget lyst på et produkt som er nå på ebay. Er bare litt i tvil om hvordan man byr. Er en buy it now , men også en Place bid. Det jeg lurer på er om jeg gir et bud på et beløp. Lat oss si 500 dollar. Kan jeg da legge inn et max bud på 700 dollar f.eks.. Når en kar byr 600 dollar for eksempel så er jeg fortsatt vinner før noen går over mitt max bud på 700 dollar. Om da ingen byr over meg er den min for 600dollar.:)

MVH
Knut
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
buy it now-summen = den er din.
Forøvrig er det en helt vanlig auksjon. Siden det er en buy-it-now lagt inn, betyr det at selger er fornøyd med det beløpet i utgangspunktet, og villig til å selge der og da. Med en gang det foreligger et bud, forsvinner dog buy-it-now fra auksjonen. Har opplevd at mange auksjoner har startet på dette viset, men endt opp med langt høyere salgsum en buy-it-now var i utgangspunktet. Noen har gamblet på å spare noen $$$, eller rett og slett sovet i timen (most likely)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.941
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Det er korrekt ja, og du vil få en mail om noen går over ditt max. bud. Om du legger inn et bud på 700 dollar, da kan andre ikke se hvor mye ditt bud er på, de vil bare se at budet de selv legger inn ikke er høystbydende. En stund siden jeg har lagt inn bud, men sånn var det hvertfald.
 
N

nb

Gjest
Er fortsatt slik. Legger man inn et bud blir dette sett på som maksimum man er villig til å betale, men ebay sørger for at man betaler så lite som mulig, dvs at dersom noen først byr 500, du legger inn 700, noen andre legger inn 550. Da blir varen din for 551
 

prince2

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
30
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Takk for svar. Her skal det handles:)

MVH
Knut
 

prince2

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
30
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Si at det ikke har kommet inn noen bud. Men om bud skal legges inn, må du by 400 dollar eller over .Satt av selger.Jeg byr max bet 600 dollar på esnipe.Vil da esnipe legge inn 600 dollar uansett 6 sekunder før avsluttning av auksjon?Eller funker det som å legge in max bud på ebay.

MVH
Knut
 
V

vredensgnag

Gjest
Snipe byr noen cent over høyeste bud.

Har bare gode erfaringer med vanlige bud, som legges rett over andres høyeste bud, helt opp til min øvre grense -- samme med sniping.

Har etterhvert vennet meg til å vurdere hva som er høyeste sum jeg er villig til å betale for noe, og så legge inn denne, og glemme auksjonen til den er over og jeg får beskjed om jeg har vunnet eller gikk glipp av objektet. Fungerer helt fint, og ofte får jeg ting godt under hva jeg satte som høyeste beløp jeg var villig til å betale.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Jeg bruker BayGenie Ebay sniper.

Funker greit på auksjoner hos meg - har vært litt rot til tider siste tid med at jeg ikke fikk gitt bud pga at programmet ikke logget meg inn automatisk.

Ellers litt plukk ved å fjerne programmer som følger med og som jeg ikke vil ha.
Selv om Baygenie er ett betal-program fulgte det med programmer jeg ikke likte og måtte fjerne.

Disse sniper programmene funker bare på auksjonssteder der det er en fast sluttid.

Funker ikke på f.eks. QXL der det tillegges X antall minutter i auksjonens lengde for hvert bud rett før slutt.
 

prince2

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
30
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Så forstår jeg dette riktigDet å legge inn et max bud på ebay blir veldig likt det å gi max bud via esnipe? byr noen 500. du har satt max 550 vil det automatisk bli 501 i min favør?

MVH
Knut
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
store forskjellen er at med esnipe slipper du unna "budpissing". Hvis du har satt $600 som maxbud på eBay risikerer du en eller flere tullinger som sitter å småbyr oppover. På eSnipe blir budet ditt lagt inn sekunder før auksjonen går ut, og slipper mest sannsynlig unna de samme tullingene pg.a tidspunktet for bud.
 

prince2

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
30
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Det er en fordel, ja. Da prøver jeg meg på esnipe:) Håper det funker og at jeg ikke gjør noe rart,men det ser jo veldig greit ut.Varen vil jeg meget gjerne vinne.

MVH
Knut
 

prince2

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
30
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Ser for meg You did not confirm Your bet. Mulig litt negativ nå.:)

MVH
Knut
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Som det sies med sniping - så blir ikke ditt bud registrert før de siste sekunder av auksjonen.

Legger du inn ett ordinært max bud, vil dette øke dine bud hele tiden, som/hvis de andre overbyr hverandre helt til du har nådd ditt maxbud - eller som det sies her ovenfor "budpissing".

Der 2 eller flere overbyr hverandre hele tiden - slike auksjoner kan ta helt av.
 

prince2

Medlem
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
30
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Tusen takk for hjelpen folkens. Jeg vant budrunden. da er det på vei 4 stykk vintage jbl 15":) Esnipe funker meget bra.

MVH
Knut
 
Topp Bunn