Handle LP

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Noen som kan anbefale gode steder å handle LP'er på nettet?

Hvordan er det å få de tilsendt, klarer de å pakke de så ikke postens hærverksavdeling klarer å knuse platene til puslespill?

I samme slengen tar jeg gjerne i mot anbefalinger om noen vet om plater en mann i sin beste alder rett og slett ikke kan leve uten... :)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.334
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg kan dessverre ikke tilby noen gode vinylpushere, men Bergen har flere gode antikvariater, særlig på Nedre Nygård i nærheten av Grieghallen. Derfra kan man bekvemt klemme nyinnkjøpte LPer under armen, frakte dem i løpet av minutter til Bygarasjen, sette seg i bilen og kjøre hjem.

En mann i sin beste alder kan ikke leve uten følgende verk på vinyl:
1) Fleetwood Mac-Rumours
2) Dire Straits- Brothers in Arms
3) Ry Cooder- Bop till you Drop
4) Byrds- Sweetheart of the Rodeo
5) Janis Joplin- Pearl

Denne listen lar seg selvsagt forlenge i det uendelige.
mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.517
Torget vurderinger
28
I Norge, Big Dipper, i utlandet www.acousticsounds.com, men her er det mange.
En liste over LP-er en mann ikke kan leve uten? Da må vi høre litt mer om mannen, hvordan er smaken?

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Komponenten skrev:

Hvordan er det å få de tilsendt, klarer de å pakke de så ikke postens hærverksavdeling klarer å knuse platene til puslespill?

I samme slengen tar jeg gjerne i mot anbefalinger om noen vet om plater en mann i sin beste alder rett og slett ikke kan leve uten... :)
'

Skal bestille herfra ganske snart...........
http://www.dacapo-records.de
Mht pakking: Har aldri hatt problemer med forsendelser fra hverken inn- eller utland.

Mvh

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Komponenten skrev:

Vel, kan anbefale jpc.de i Tyskland. De pakker godt og sender kvikt. Måtte sende en plate i retur da den ikke var bra, og de refunderte også returportoen. Slikt setter vi pris på ;D. Plater sendt en fredag mottar jeg mandag. Kan ikke klage.

De fleste som selger vinyl over nett vet hvordan det skal pakkes, men jpc er i en særklasse. De pakker dobbelt.

litenytt.no er også en bra platesjappe. Mye brukt, som jo navnet antyder :D

En mann i sin beste alder, hmm.... ::) Det er mange plater, og mange menn

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:

Hei kompo...

Jeg anbefaler Tormod på Panorama, bra priser, veldig hyggelig kar, og 50kr pr sending under 1000kr.

Jeg har handla mye fra ham, og de er alltid godt pakka...

http://www.mamut.com/panoramarecords

Destiny.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Takker for svar. :)
En mann i sin beste alder var kanskje en smule upresist ja…
Det er en som liker klassisk ( her er jeg ikke helt inne på hva, men Mozart for eksempel), Johnny Cash, Kari Bremnes, Diana Krall, Norah Jones, Ladysmith black mambazo, Jj Cale, Steely Dan, Bob Dylan, Leonard Cohen for å nevne noe…

K

kbwh

Gjest
Klassisk på LP; Google på Elusivedisk. De har iallefall RCA Living Stereo på tungvinyl; Utøverne Heifetz og Reiner bl.a, og en legendarisk opptakskvalitet.

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Du trenger ikke kamera for å ha utbytte av Brahmsboksen - hvis du da ikke trenger boksen til kameraet.... :-\
Tull av veien - hva med ebay? - der finnes markedet for all den musikken som repeteres i det meste av musikken dere har foreslått tidligere i tråden (inkludert Mozart)....60/70-tallet selvsagt.
Og alle ebayere jeg har kjøpt av har pakket mer enn godt nok.

Og Geir og Tønnes; jeg hadde forventet skarpere saker her....

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.334
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Boe skrev:
Du trenger ikke kamera for å ha utbytte av Brahmsboksen - hvis du da ikke trenger boksen til kameraet.... :-\
Tull av veien - hva med ebay? - der finnes markedet for all den musikken som repeteres i det meste av musikken dere har foreslått tidligere i tråden (inkludert Mozart)....60/70-tallet selvsagt.
Og alle ebayere jeg har kjøpt av har pakket mer enn godt nok.

Og Geir og Tønnes; jeg hadde forventet skarpere saker her....
Vel, mitt problem er at jeg fremdeles sliter med å få integrert ca. 1.5 løpemeter med lper som jeg kjøpte av en DJ i NDR 2 i Tyskland i platesamlingen min.
Disse platene ligger som en propp i systemet, og gjør det vanskelig å foreta store innkjøp al lper.
For min del blir det da å foreta lystbetonte, usystematiske enkeltkjøp, og håpe at jeg får tid til å høre gjennom flere hundre lper en gang. Det går trått.
Slike enkeltkjøp foretar jeg nersten utelukkende i herværende antikvariater, eller i Hannover i Tyskland hvor det finnes ihvertfall en svært stor og svært god bruktsjappe. Ellers var jeg nylig i København. Der hadde flere store antikvariater gått sammen om å leie et stort lokale midt i byen, hvor de solgte ut felles overskuddsvare. Jeg kom hjem med en 20-30 plater, og stykkprisen lå på dkr 15.- Ikke et vondt ord om antikvariater fra meg!
mvh

B

break_out

Gjest
Jeg vil anbefale http://www.musicdirect.com/

Fikk to stk pakkelapper fra posten før helgen som ble hentet i dag. Jeg var rimelig sikker på at jeg kun gikk å ventet på en skive, men det var nå to pakker.. De må ha ankommet postkontoret samtidig da de har ankomst nummer på 0685 og 0686. Det viser seg at de har sendt samme skiva to ganger.. Kanskje en før og etter lunsj.. Uansett så kan jeg varmt anbefale dem ;D.

Vedlegg

lundefuglen

Medlem
Ble medlem
30.09.2003
Antall liker
0
Torget vurderinger
0
Er det noen som vet hvor platesjappa Rock'n rolls (eller noe lignende) som holdt til i Torggata i Oslo har flyttet? Plutselig var det en Deli de Luca der :mad:

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
lundefuglen skrev:
Er det noen som vet hvor platesjappa Rock'n rolls (eller noe lignende) som holdt til i Torggata i Oslo har flyttet? Plutselig var det en Deli de Luca der :mad:
Den ligger i Akersgata mellom Karl Johan og Grensen.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.747
Sted
Hus
Kjøper masse brukte japanske pressinger fra ebay.com i USA..... utrolig kvalitet på de japanske pressingene

mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
break_out skrev:
Jeg vil anbefale http://www.musicdirect.com/

Fikk to stk pakkelapper fra posten før helgen som ble hentet i dag. Jeg var rimelig sikker på at jeg kun gikk å ventet på en skive, men det var nå to pakker.. De må ha ankommet postkontoret samtidig da de har ankomst nummer på 0685 og 0686. Det viser seg at de har sendt samme skiva to ganger.. Kanskje en før og etter lunsj.. Uansett så kan jeg varmt anbefale dem ;D.

Må vel ha to for å spille i stereo eller...? ;) Grei ordning om man slipper å betale dobbelt i alle fall... ;D

Veldig dyre mange av disse LP'ene da synes jeg.. :eek: Hva er vanlig/akseptabel pris å betale for en Lp?
Vet jo at det finnes forskjellige kvaliteter, men hva pleier det å ligge på sånn cirka?
Når jeg sjekket pris på LP mot CD på samme plate var det i alle fall store forskjeller.. (f.eks på jpc) men utvalget var bra.

Her i huset er det stor skepsis mot brukte plater, blir neppe aktuelt etter hva jeg forstår.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Zomby_Woof skrev:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=musikk2;action=display;num=1157392897

Her er en tidligere tråd om temaet. Ringstrøm har også en del nytt.

Du må flytte til byen, må du skjønne. Etter at Enoksen har sutret og mast om ''breiband te distriktan'' er det knapt annet enn MP3 å få tak i for dere som bor i grisgrente strøk.

;D
Takk for det. :)
Vel, internett funker i alle fall bra her, og jeg får tak i det jeg trenger der, når jeg bare vet hvor jeg skal bestille det. Pris inkludert porto er jo ofte billigere enn å handle på butikk og. Og mp3 er undervurdert... ;)

Blir stresset av byer nå, det er så utrolig mye deiligere på landet, slipper å kjøre i kø uansett hvor man skal, slipper å kneke rundt i parkeringhus, det er i grunn lite man mangler... så lenge man har breibånd og VISA-kort... ;D

Topp Bunn