HANDA tattovering..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Har HANDA tattovering noen religiøs betydning.?
Er det noen som vet hva dette innebærer.?
Jeg vil gjerne vite mest mulig om akkurat dette, så jeg tar i mot all hjelp jeg kan få om dette temaet..

G

Gjestemedlem

Gjest
Den vanligste tradisjonelle bruken av henna på hunden (mehndi) er når man skal i bryllup, der hender og føtter ofte blir dekorert med mønster. Bruden får spesielt dette, men det er også helt vanlig at gjester pynter seg slik. Blir ofte brukt i andre sosiale anledninger også. Er vel mest utbredt fra Nord Afrika, gjennom midt østen og bort til India.

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
Snissig detalj ved øret der, ser ut som en spenningsvelger som er skrudd nesten til tops.

G

Gjestemedlem

Gjest
På den annen side hvis du er kristen bør du unngå tatoveringer og henna:

Do not cut your bodies for the dead or put tattoo marks on yourselves. I am the LORD. - Lev 19:28

Men på den annen side kan du heller ikke klippe håret på siden av hodet ditt noensinne, eller glattbarbere deg hvis du er en rettroende kristen:

Do not cut the hair at the sides of your head or clip off the edges of your beard. - Lev 19:27

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Får vi "før" og "etter" bilder når du har bestemt deg for design?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
HENNA tattovering..

Lille_Adam skrev:
Får vi "før" og "etter" bilder når du har bestemt deg for design?
Ehhh.. Jeg skal ikke ha HENNA tattovering.!
Dessverre noen jeg kjenner som har blitt utsatt for dette, vedkommende ser forbrent ut på hendene og folk reagerer kraftig når de ser vedkommende på gata..

Men vanlige tattoveringer, lille_adam, det må vi jo ha vi som er gutter med hår å tiss å greier ;D

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Ja bevaremegvel, det skulle jo bare mangle. Kunne tenkt meg en til jeg, men vi får nå se....

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Lille_Adam skrev:
Ja bevaremegvel, det skulle jo bare mangle. Kunne tenkt meg en til jeg, men vi får nå se....
Så lenge du har lyst, så vet jeg at den kommer ;)
Har Thorvald på ene armen og skal ha Gyda på den andre, så blir det sikkert en del mer viking etter hvert..

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.237
Sted
Holmestrand
Gjestemedlem skrev:

Do not cut your bodies for the dead or put tattoo marks on yourselves. I am the LORD. - Lev 19:28

Men på den annen side kan du heller ikke klippe håret på siden av hodet ditt noensinne, eller glattbarbere deg hvis du er en rettroende kristen:

Do not cut the hair at the sides of your head or clip off the edges of your beard. - Lev 19:27
Sjekker du med www.bibelen.no, så er det greit for norske kristne, til og med i følge 1930-bibelen. Men det er ikke lov å brennmerke seg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:

Sjekker du med www.bibelen.no, så er det greit for norske kristne, til og med i følge 1930-bibelen. Men det er ikke lov å brennmerke seg.

Gjestemedlem har ennå ikke forstått at det gamle testamentes leveregler ikke gjelder for de kristne...

Godt gjort med tanke på hvor mange ganger han er blitt fortalt det.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Strengt tatt; står det i bibelen, så står det i bibelen...

Det står noe helt utvetydelig helt bak i boka, om at man ikke skal legge noe til eller trekke noe fra, så jeg lurer vel egentlig litt på hvem som har fått fullmakt til å sortere ut innholdet...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.237
Sted
Holmestrand
Komponenten skrev:
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:

Gjestemedlem har ennå ikke forstått at det gamle testamentes leveregler ikke gjelder for de kristne...

Gjelder ikke det gamle testamentet for kristne? Er ikke det en del av bibelen da?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
xerxes skrev:
Komponenten skrev:
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:

Gjelder ikke det gamle testamentet for kristne? Er ikke det en del av bibelen da?
Det spiller ingen rolle hva som står i den boka der, mannen som skrev den var ikke ved sine fulle fem og hadde fantasi god nok til at veldig mange mennesker trodde på hans skrevne ord..
Er vel ikke lenge til det blir en religion av Star Wars og en del andre sci/fi bøker som er utgitt, like troverdig det som står der, som det som står i bibelen, like god fantasi hadde begge forfatterene..
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
For å holde oss til tema, HENNA er faktisk ulovlig i følge Wikipedia.com
Pre-mixed henna body art pastes may have ingredients added to darken stain, or to alter stain color. The FDA considers these to be adulterants and therefore illegal for use on skin.[20] Some pastes have been found to include: silver nitrate, carmine, pyrogallol, disperse orange dye, and chromium. These have been found to cause allergic reactions, chronic inflammatory reactions, or late-onset allergic reactions to hairdressing products and textile dyes.

Medical report of heavy metals such as nickel, cobalt, chromium, lead and mercury found in henna tattoos [21]
Allergies Associated with Body Piercing and Tattoos[22]
OSHA on silver nitrate[23]
CDC on silver nitrate[24]

G

Gjestemedlem

Gjest
Rotekroken skrev:
Pre-mixed henna body art pastes may have ingredients added to darken stain, or to alter stain color. The FDA considers these to be adulterants and therefore illegal for use on skin.[20] Some pastes have been found to include: silver nitrate, carmine, pyrogallol, disperse orange dye, and chromium. These have been found to cause allergic reactions, chronic inflammatory reactions, or late-onset allergic reactions to hairdressing products and textile dyes.

Medical report of heavy metals such as nickel, cobalt, chromium, lead and mercury found in henna tattoos [21]
Det er ikke henna som er ulovlig, men noen av tilsetningsstoffene som brukes i hennaprodukter som selges som hudfarge. Har man tendenser til allergier er det sikkert lurt å holde seg langt unna svart henna, og holde seg til den røde.

Rødt hennafarget langt hår kan forresten være riktig trolsk og vakkert hos jenter med riktig fremtoning.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Gjestemedlem skrev:
Rotekroken skrev:

Det er ikke henna som er ulovlig, men noen av tilsetningsstoffene som brukes i hennaprodukter som selges som hudfarge. Har man tendenser til allergier er det sikkert lurt å holde seg langt unna svart henna, og holde seg til den røde.

Rødt hennafarget langt hår kan forresten være riktig trolsk og vakkert hos jenter med riktig fremtoning.
Selvfølgelig, du har helt rett i dette..
Kanskje jeg som formulerte meg litt feil, men vi er forøvrig helt på linje..
Kjell

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
xerxes skrev:
Komponenten skrev:
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:

Levereglene fra GT gjelder ikke for de kristne nei, for Jesus opphevet dem.
Spiser ikke kristne svinekjøtt? Driver de med omskjæring av gutter? Går de ikke med klær vevd av forskjellige typer tråder? Klipper de ikke håret? Ofrer de dyr?
De kristne tror på Jesus og hans budskap, sier han at regler ikke gjelder så betyr det at regler ikke gjelder, uansett hvor mye de ennå står i GT.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Spiser ikke kristne svinekjøtt? Driver de med omskjæring av gutter? Går de ikke med klær vevd av forskjellige typer tråder? Klipper de ikke håret? Ofrer de dyr?
De kristne tror på Jesus og hans budskap, sier han at regler ikke gjelder så betyr det at regler ikke gjelder, uansett hvor mye de ennå står i GT.
Sikkert trygt da selv for de kristne... med en liten hennatattis. Men ta det varsomt i byrjan, hvis du får utslett av den så vet du at Guds straffedom venter deg for slik uaktsomhet. Ikke sikkert Jesus har tid til å stille seg i mellom deg og Gud hvis han får et voldelig anfall, det er jo så mange som vil prøve å gjemme seg samtidig da.

Tryggest å si farvel til hamsteren, finne frem saksen, plasterlappen og øreproppene og kle deg sømmelig med ren bomull og hestehale.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Holder meg unna henna og annen tatovering jeg, rett og slett fordi jeg synes det er stygt.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Komponenten skrev:
Holder meg unna henna og annen tatovering jeg, rett og slett fordi jeg synes det er stygt.
Og det skal du få lov til å mene ;)
Bare ikke diss oss som har tattiser og trives med den form for dekorasjon av kroppen 8)
Kjell

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Kanskje vi kan lage en egen tråd for tattoos?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.237
Sted
Holmestrand
Komponenten skrev:
xerxes skrev:
Komponenten skrev:
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:

Har du en henvisning her? Kan ikke huske å ha hørt Jesus har avlyst GT? Ikke det at jeg tror han ville gitt meg beskjed

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Han har vel gitt beskjed, men man må vel lese bibelen for å vite det, tror ikke han tar kontakt med hver enkelt lenger... ;)

Vet ikke hvor det står konkret, men det er noe med en gammel og en ny pakt.

Fant noe om de her, du kan jo sjekke ut disse paktene om du er interessert.
Det er i alle fall dette de kristne praktiserer.

http://www.gudergod.no/artikler.asp?action=view&id=430

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.237
Sted
Holmestrand
Komponenten skrev:
Han har vel gitt beskjed, men man må vel lese bibelen for å vite det, tror ikke han tar kontakt med hver enkelt lenger... ;)

Vet ikke hvor det står konkret, men det er noe med en gammel og en ny pakt.

Fant noe om de her, du kan jo sjekke ut disse paktene om du er interessert.
Det er i alle fall dette de kristne praktiserer.

http://www.gudergod.no/artikler.asp?action=view&id=430
Skjønner svaret ditt... gudergod.no var nokså svevende. Her må det tydeligvis omfattende studier til. Det overlater jeg til andre.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
At Moseloven ikke gjelder er selvsagt en fortolkning på linje med det meste annet i dagens utgave av kristendommen. De gamle lovene er tunge, vanskelige å forholde seg til og forhindrer en i å nyte forbrukersamfunnet på linje med alle andre og dermed kan de selvsagt ikke gjelde lengre.

Jesus selv sa aldri noe som kan legges til grunn for å oppheve GT (om en nå skal legge ham til grunn for noe som helst da): tvert imot var han sterk og klar på nettopp det motsatte:

"Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil."

"For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled."

"Whosoever therefore shall break one of these least commandments, and shall teach men so, he shall be called the least in the kingdom of heaven: but whosoever shall do and teach them, the same shall be called great in the kingdom of heaven."

Matteus 5:17-19 (King James Version)

Veldig mye tydeligere kan det knapt sies.

Om man faktisk leser bibelen (noe en del "kristne" burde vurdere i alle fall) og velger å ta Jesus ord over opportunistene og døgeniktene som fulgte ham, så er det ingen tvil om at GT lever i beste velgående. Men det er klart; å avstå fra svinekjøtt, hårklipp og skalldyr er en større byrde i dag enn for et par tusen år siden.

Topp Bunn