Har hakking på strøkne cd-skiver på min sony xa5es.. ikke konstant eller på alle plater, men med jevne mellomrom(hvert 5 sek) på kanskje hver tredje plate..
Jeg pleier å hive litt av vatten "av pinnen" slik at jeg kan tvinne vatten i en liten spiss. Denne spissen er såvidt i nærheten av tonehode-rensevæske, ethanol, og da drar jeg denne spissen rundt linsen. Denne fuktighet fordamper med en gang. Har ikke hatt noen avlesningsproblemer overhodet med min Philips. Man må være veldig forsiktig ja..
hmm, gammel spiller eller ??. det høres rett og slett ut som gåen laser. har spilleren stått spesielt varmt ? da reduseres levetiden betraktelig.
Har hakking på strøkne cd-skiver på min sony xa5es.. ikke konstant eller på alle plater, men med jevne mellomrom(hvert 5 sek) på kanskje hver tredje plate..
En xa5es er vel nødvendigvis noen år ja.. er ikke dette en litt eldre modell? lurer på om den kan være fra 98 eller no.. spilleren har stått med god lufting rundt seg siden jeg fikk den(6-7 måneder siden..)
så det frarådes altså å bruke blå isopropanol? hva kan evt funke?