Hakk i nye plater

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.130
Antall liker
3.503
Sted
Landås
Torget vurderinger
1
Var på innkjøpsrunde på lørdag og kom hjem med blant annet Crescent med John Coltrane Quartet.
Da jeg la den på tallerkenen (under spot-light) så jeg at det var et rimelig stort hakk i den. Så det selv før jeg hadde børstet av papirstøvet.

Er ganske fersk på vinyl-fronten, og lurer på om det noen andre som har opplevd lignende?
Etter det jeg kan se er dette en pressing fra -97 (180 g)

Det ble en liten nedtur kan man vel trygt si...........
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Dumt spm .. var den ny for deg.. eller "brand new" :) ? Er de nye skal det ikke være hakk (offcoz) :) DA hadde jeg reklamert (rett og slett) (hvis jeg visste utstyret var ok)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Jeg har opplevd det samme, og ikke hatt problem med å få ny. Kjøper man brukt, er det sjølsagt en risk at det er noen hakk her og der. Kjøper jeg brukt, gjelder det å inspisere visuelt. Her på "Brukt'en" stoler jeg på at selger holder det de lover.

mvh. VilhelmW
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er klart du får byttet hvis platen var ny fra butikk, eller garantert vare fra bruktbutikken. Skulle bare mangle. For omtrent et år siden fikk jeg byttet en cd på Platekompaniet fordi den var feil sentrert. Det måtte de bare godta, noe de gjorde uten knussel. I og med at vinyl har høyere feilprosent bør det samme gjelde for butikker som selger det.
 

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.130
Antall liker
3.503
Sted
Landås
Torget vurderinger
1
Takker for svar!

Lp'en var helt ny og forseglet. Den ble bare spilt en gang og så lagt i coveret igjen. Hakket har tydelige "kvasse" kanter, som om noe spisst har truffet vinylen.

Hadde også problemer med en Motorpsycho lp (Child of the future) for en tid tilbake. Denne måtte gjennom en omfattende vask før den ble spillbar.

Skal innom Robot i Skostredet (Bergen) på lørdag og få den byttet.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Har måttet vaske flere nye plater jeg har kjøpt både pga peiskos og hakk. Sitter vel igjen slippmiddel etter matrisene noen ganger :(
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Robotene er svært hyggelige. Hvis anders g står bak disken vil jeg du skal hilse ham fra meg. :)
 

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.130
Antall liker
3.503
Sted
Landås
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Robotene er svært hyggelige. Hvis anders g står bak disken vil jeg du skal hilse ham fra meg. :)
Overbringer gjerne hilsninger, men jeg lurer på om han kjenner deg som baluba?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
A Boy Named Sue skrev:
baluba skrev:
Robotene er svært hyggelige. Hvis anders g står bak disken vil jeg du skal hilse ham fra meg. :)
Overbringer gjerne hilsninger, men jeg lurer på om han kjenner deg som baluba?
Neppe. Hils fra PMen. ;)
Si at jeg venter i spenning på hva han har skrevet om "Krydder'n", "A Cybernetic Art Happening" og "BPM/Urban Street Funk (USF)".
 
Topp Bunn