Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Jeg går ut fra at også du er klar for en aktiv periode foran anlegget Espen? Kult med denne prisen som ble gitt til høyttalermodellen din.
    Ja det skal bli mange fine lytte timer i Julen i stuen her også nlykke :)
    Var gøy med prisen og testen men det viktigste er jo at jeg er så fornøyd selv som jeg er ;)
    Men uansett veldig hyggelig og lese :)

    Mvh: Espen L
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Pushern på Vinderen vinmonopol sa jeg fortjente denne til helgen. Jeg svarte lydig "ja vel" og gikk hjem der Count Basie ventet med sitt storband og vips var fredagskvelden gjort om til en hei dundrenes storbandkveld. :cool:


    6842AF3A-C03E-41AC-84E6-E0CC0B32D1BF_1_201_a.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Jeg har i lengre tid hvert nysgjerrig på en armagnac fra 1988 men en noe famøs etikett.
    Her om dagen hoppet jeg i det, og kjøpte en flaske Joÿ.
    Det uttales nok litt annerledes en de angelsaksiske ordet JOY med fransk aksent.
    Nuvel, i det flasken ble åpnet slo en tung deilig duft opp fra flasketuten, og det smakte umiskjennelig tungt eiket moden armagnac.
    Det ante meg at jeg ikke skulle la meg skremme av etiketten.
    Innholdet anbefales til øvrige soignerte drukkenbolter med en hang til avslappet salongberuselse ;)

    Med det ønskes alle som er innom hedersmann nlykkes tråd en riktig god Jul med håp om et bedre nytt år!

    DSC_0766.JPG
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Jeg har i lengre tid hvert nysgjerrig på en armagnac fra 1988 men en noe famøs etikett.
    Her om dagen hoppet jeg i det, og kjøpte en flaske Joÿ.
    Det uttales nok litt annerledes en de angelsaksiske ordet JOY med fransk aksent.
    Nuvel, i det flasken ble åpnet slo en tung deilig duft opp fra flasketuten, og det smakte umiskjennelig tungt eiket moden armagnac.
    Det ante meg at jeg ikke skulle la meg skremme av etiketten.
    Innholdet anbefales til øvrige soignerte drukkenbolter med en hang til avslappet salongberuselse ;)

    Med et ønskes alle som er innom hedersmann nlykkes tråd en riktig god Jul med håp om et bedre nytt år!

    Vis vedlegget 683611
    Den skal testes. Etter årets siste arbeidsdag(som blir ca kl 15 i dag) skal jeg kanskje ta meg tid og råd til og hente opp et eksemplar av denne. Takk for tipset. ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Den skal testes. Etter årets siste arbeidsdag(som blir ca kl 15 i dag) skal jeg kanskje ta meg tid og råd til og hente opp et eksemplar av denne. Takk for tipset. ;)
    Det syntes jeg du virkelig skal gjøre nlykke.
    Plukk med deg en Charron 1990 også om de har.
    Vidunderlig flytende ganefryd.
    Du blir riktig nok et par frognertiere fattigere, men i det du åpner flasken(e), så er det glemt :cool:
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Den skal testes. Etter årets siste arbeidsdag(som blir ca kl 15 i dag) skal jeg kanskje ta meg tid og råd til og hente opp et eksemplar av denne. Takk for tipset. ;)
    Bare vær mentalt forberedt på polkøen i dag. Passerte polet nettopp nå og etter køen å dømme var det gratis smaksprøver.

    Det syntes jeg du virkelig skal gjøre nlykke.
    Plukk med deg en Charron 1990 også om de har.
    Vidunderlig flytende ganefryd.
    Du blir riktig nok et par frognertiere fattigere, men i det åpner flasken(e), så er det glemt :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det var ingen vei utenom. Før jeg kunne innta lytterstolen og ønske julen velkommen måtte jeg ut i skogen siden solen for en gang skyld gadd og beære oss med sin tilstedeværelse.


    E680AA01-FF2D-4BFB-BEE3-0F6C3A4C870F_1_201_a.jpeg



    BFE61A8C-453D-49A7-A0E5-72F3F3AD0A94_1_201_a.jpeg



    000029A2-8A78-4A59-9E91-4FACE67FF401_1_201_a.jpeg



    Det var en DEILIG tur!


    F55EBD20-06AD-4DFE-9583-9FF417439D68.jpeg


    Forøvrig kan jeg meddele at en sjelden vitalisering av Esotericen har funnet sted etter at jeg koblet til Transparent Ref xl strømkabel. Her har det kun blitt spilt cder de to siste dagene. Det sier ikke lite når det kommer ut av kjeften på dette vinylhue her . . .
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.796
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Kakeboks høyttalere og cd..
    What next???
    Det kommer en ekspress bil fra Blakstad om denne utviklingen fortsetter!

    God Jul Petter, til deg og dine.
    Vi får tro at at 2021 blir et bedre år, med rom for flere nyktre lydkollokvier!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Kakeboks høyttalere og cd..
    What next???
    Det kommer en ekspress bil fra Blakstad om denne utviklingen fortsetter!

    God Jul Petter, til deg og dine.
    Vi får tro at at 2021 blir et bedre år, med rom for flere nyktre lydkollokvier!
    Du kan ha rett i at her hersker "Oppløsningstendenser". . .
    Uansett ønsker jeg deg og dine en hjertelig god jul! Nå er vaksinen på vei så flere nyktre lydkollokvier blir det helt sikkert i 2021. 🎄 ;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det er på tide med et rør-skifte i First Sound.


    819E7083-20D1-4B89-A07C-678C63D71B13_1_201_a.jpeg



    Jeg var tidligere i år oppom Audiomix og fikk med meg noen Philips SQ e88cc, den samme typen jeg har hatt stående. Det viser seg at de siste rørene måler bedre enn de gamle, så da er jo dette verdt å sjekke. . .


    547D326E-8308-48BD-8967-D35BDC0E2D23_1_201_a.jpeg



    First Sound er ikke designet for hyppige rørskift så dette er alltid litt prosjekt og drive på med.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Virkelig flott bygget pre :) lykke til med rørrulering og ha en fortsatt fin julefeiring

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Vis vedlegget 685210


    Vakrere enn dette blir det ikke.
    Tja...ikke umulig at jeg kan utfordre deg på den nlykke.
    Fra en tidligere fager liten kolleginne kom en julegave som både forbløffet, og gjorde meg dypt beveget.
    Og tankene strakte seg i retning deg gitt dine klassiske preferanser.

    Vivaldi - The Four Seasons recomposed by Max Richter fra 2012 på Deutsche Grammophon.
    DSC_0772.JPG


    Her er det vare lydlandskaper i en klasse for seg, og herren som trakterer fiolinen "Ex-Lipinski! laget av Guiseppe Guarneri del Gesù i 1742 tilveiebringer så eteriske og organiske toner at jeg nesten glemmer å puste. Du verden for en klang det er i den fiolinen. Max Richtres nennsomme bruk av Moog synthesizers kler musikken godt sammen Konzerthaus Kammerorchester under ledelse av konsertmester Sayako Kusaka.

    Jeg verken kjøper eller spiller mye klassisk i løpet av et år, og har flere utgaver av Vivaldis årstider, La Stravaganza, fløytekonserter etc med Antonio Vivaldi. Men dette var noe helt for seg selv. ANBEFALES!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Tja...ikke umulig at jeg kan utfordre deg på den nlykke.
    Fra en tidligere fager liten kolleginne kom en julegave som både forbløffet, og gjorde meg dypt beveget.
    Og tankene strakte seg i retning deg gitt dine klassiske preferanser.

    Vivaldi - The Four Seasons recomposed by Max Richter fra 2012 på Deutsche Grammophon. Vis vedlegget 685715

    Her er det vare lydlandskaper i en klasse for seg, og herren som trakterer fiolinen "Ex-Lipinski! laget av Guiseppe Guarneri del Gesù i 1742 tilveiebringer så eteriske og organiske toner at jeg nesten glemmer å puste. Du verden for en klang det er i den fiolinen. Max Richtres nennsomme bruk av Moog synthesizers kler musikken godt sammen Konzerthaus Kammerorchester under ledelse av konsertmester Sayako Kusaka.

    Jeg verken kjøper eller spiller mye klassisk i løpet av et år, og har flere utgaver av Vivaldis årstider, La Stravaganza, fløytekonserter etc med Antonio Vivaldi. Men dette var noe helt for seg selv. ANBEFALES!
    Interresant utgivelse! Med din nese for audiofile nytelser tviler jeg ikke på at dette er noe jeg vil bli meget begeistret for. Denne skal jeg spore opp. Takk for tipset!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Tøffe i trynet de der Penta ht. - kunne passe fint her i stua hos meg faktisk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har en vegg med panoramaglass i stua - med felt i panel mellom som SKRIKER etter høye slanke høyttalere!!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Jeg har en vegg med panoramaglass i stua - med felt i panel mellom som SKRIKER etter høye slanke høyttalere!!
    Stuen som disse står i har et panoramavindu hvor høyttalerne står på hver sin side. De står ganske tett inntil vinduet og jeg forventet mye uønsket respons fra det, men dette var ikke et stort problem. Tyder på at de er ganske så lettplassert disse Penta´ne, og har et gunstig spredningsmønster for denne type plassering.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    - og at folks generelle hysteri ref. vindusflater og høyttalerplassering er nettop det... hysteri.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Den siste feriedagen ble tilbragt i marka denne formiddagen.


    0AD42A9C-6881-485F-B302-331A66C605E4_1_201_a.jpeg



    Nå står anlegget til oppvarming og resten av denne dagen før det braker løs med jobb i morgen skal tilbringes der. Jeg kommer bestandig i en glimrende lyttermodus etter disse markaturene.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hmmm ..... trenger du den ikke? Toppen av Maslows behovspyramide er gjenstand for betydelige utvidelser her på HFS. Mer enn to platespillere får jo mer en god plass😁
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Hmmm ..... trenger du den ikke? Toppen av Maslows behovspyramide er gjenstand for betydelige utvidelser her på HFS. Mer enn to platespillere får jo mer en god plass😁
    Et av mine nyttårsforsetter var og ikke gjøre noen impulskjøp. Egentlig har jeg ingen illusjoner om at jeg greier det, men jeg skal jo prøve og holde det mer enn noen dager . . . Du har helt rett, jeg har plassen.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Et av mine nyttårsforsetter var og ikke gjøre noen impulskjøp. Har egentlig har jeg ingen illusjoner om at jeg greier det, men jeg skal jo prøve og holde det mer enn noen dager . . . Du har helt rett, jeg har plassen.
    Hvor lenge er året nytt tenker du? Mandag har vi uke 2, jeg bare nevner det.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm ..... trenger du den ikke? Toppen av Maslows behovspyramide er gjenstand for betydelige utvidelser her på HFS. Mer enn to platespillere får jo mer en god plass😁
    Blant oss hifi galninger har Maslows berømte pyramide vekselvis konkav eller konveks form ...
    Hos meg er det fortsatt en pyramide - men den er snudd opp-ned :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn